انصراف سریالی لیگ برتری ها/ لیگ بعدی 6 تیم جدید دارد؟



به گزارش خبروشی، سال هاست که فروش امتیاز تیم های لیگ برتری در فوتبال ایران به بدعتی غیرحرفه ای تبدیل شده بود اما با افزایش فشار رسانه ها و افکار عمومی این موضوع بسیار ضعیف شده است. اما امسال در اتفاقی نادر، 4 باشگاه نام و نشان خود را به مزایده گذاشته اند و به دنبال مالک جدید هستند.

دو کانون هواداران تهرانی و شمس آذر از قزوین در فکر واگذاری امتیاز لیگ برتر خود هستند. حتی مشتری برای تیم تهرانی پیدا شد و آریو اسلامشهر که در لیگ آزادگان بازی می کند مذاکراتی را برای خرید هوادار آغاز کرد. پس از آن بود که محمدرضا زنوزی مالک تراکتورسازی اعلام کرد که دیگر قصد ندارد تیم داشته باشد اما هنوز برای تیم تبریزی خریداری نشده است. در پی استعفای مالکان فوتبال، رضا حدادیان نیز به این جرگه پیوست و اعلام کرد در صورت عدم مشتری برای نساجی، باشگاه را به استانداری مازندران واگذار خواهد کرد.

مجموعه ای از اتفاقات این چنینی نشان می دهد که با وجود تاکید سران دولت بر ترویج خصوصی سازی، هنوز فضای مناسبی برای این اتفاق در فوتبال ایران وجود ندارد. افراد ثروتمندی که به دلایل مختلف تیمی را راه اندازی می کنند پس از مدتی در بن بست قرار می گیرند و شاید دلیل اصلی آن عدم بازگشت سرمایه باشد. در صورتی که امتیاز 4 تیم فوق برای فصل آینده به یک یا چند نفر دیگر تعلق گیرد، در صورت تعجب، لیگ بیست و چهارم دارای 6 باشگاه جدید با احتساب تیم های صعود کننده از دسته اول خواهد بود و این تنها به شرطی که در تابستان امسال تیم های دیگر سعی نمی کنند امتیاز خود را بفروشند!

بیشتر بخوانید: شوک جدید برای فوتبال ایران; 2 تیم به دنبال فروش امتیاز هستند!



سرویس داخلی اخبار فوتبال