انقلاب ژاوی در بارسا: خروج چهار کاپیتان

ژاوی هرناندز، سرمربی بارسلونا به دنبال ایجاد تغییرات اساسی در ترکیب این تیم است.

انقلاب ژاوی در بارسا: خروج چهار کاپیتان


سرویس خبر شماره: 1849423
30 مهر 1401 ساعت 11:41 |
10.3K |

6نقطه نظر

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، حضور ژاوی در بارسا باعث شده این تیم از شرایط حساسی خارج شود و بسیاری به آینده او روی نیمکت این تیم امیدوارند.
این مربی جوان کاتالانی تغییرات زیادی در این تیم ایجاد کرده و انگیزه زیادی به بازیکنان این تیم داده است تا اعتماد به نفس خود را بازیابند و بتوانند با تیم های بزرگ اروپایی رقابت کنند.
اما حالا به نظر می رسد تغییرات مدنظر او وارد فاز جدیدی شده و شاید فصل آینده خبری از چهار کاپیتان فعلی این تیم که بازیکنان قدیمی و با تجربه کمپ هستند نباشد.
این چهار کاپیتان سرخیو بوسکتس، جرارد پیکه، جوردی آلبا و سرجی روبرتو هستند و ESPN گزارش داده است که همه آنها که در دوران حضور ژاوی در بارسا هم تیمی های سابق او بودند، دیگر جایی در برنامه های مربیگری او ندارند.



مجله اخبار فوتبال خارجی


قرارداد بوسکتس و سرجی روبرتو تابستان آینده به پایان می رسد و آنها می توانند از ژانویه 2023 با هر باشگاهی قرارداد ببندند، اما پیکه و آلبا هنوز یک فصل دیگر تحت قرارداد خود دارند.
این در حالی است که پیکه و آلبا دیگر جایی در ترکیب اصلی این تیم ندارند و سرجی روبرتو نیز به دلیل مصدومیت سایر بازیکنان این تیم این شانس را پیدا کرده است اما بوسکتس همچنان بازیکن ثابت این تیم است.
او قصد دارد بعد از جام جهانی 2022 قطر که ماه آینده برگزار می شود تصمیم نهایی خود را بگیرد اما یکی از گزینه های اصلی او بازی در لیگ آمریکاست.
سن نقش مهمی در این تصمیم ایفا می کند زیرا سرجی روبرتو با 30 سالگی جوان ترین بازیکن در میان آنها است. از طرفی دستمزد بالای این بازیکنان نیز باعث استقبال باشگاه از رفتن آنها شده است.
باید دید آیا برنامه ژاوی برای جوانسازی این تیم و ایجاد تغییرات با فروش بازیکنان سابق اجرایی خواهد شد یا خیر.