اوسلی: نقش سرمربی تیم ملی این هفته مشخص می شود


سرویس خبر شماره: 1833689
24 جولای 1401 @ 7:53 ب.ظ
1.8K امتیاز خبر|

6نقطه نظر

در گفتگوی سخنگوی فدراسیون با صداوسیما عنوان شد

سخنگوی فدراسیون فوتبال شکایت اسکوچیچ از کمیته فنی به دلیل دعوت نشدن به جلسه بررسی پرونده سرمربی را منطقی دانست.

* در جلسه ای که با آقای اسکوچیچ به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره داشتید، عکسی از شما منتشر شد که وقتی به او گفتیم باید فرم را خالی کند، اخم کردید؟
– وقتی خیلی تمرکز می کنم و یک کلمه را با دقت زیاد گوش می دهم، صورتم اینطوری می شود وگرنه آدم برادری نیستم.
* این دیدار به کجا رسید آقای اصولی؟ آیا مطالب به بیرون درز نکرده است؟
– همانطور که بعد از جلسه به خبرنگاران گفتم، آقای اسکوچیچ نظرات و توصیه هایی داشت. اعضای هیأت مدیره سؤالات، شبهات، دغدغه ها و دغدغه هایی داشتند که در جلسه مطرح و به مدت چهار ساعت با حضور اعضا و دو ساعت پس از حضور در بین اعضا مطرح شد. آقای اسکوچیچ در مورد برخی ابهامات دفاعی داشت و ما صحبت مفصلی داشتیم. جلسه بسیار جدی و سخت بود. در نهایت برای رسیدن به تصمیم نهایی به متغیرها و مستنداتی نیاز است که به دلیل طولانی بودن جلسه تصویب شد تا در جلسه هفته آینده نهایی شود.
* ابراهیم قاسم پور از مواردی گلایه کرد. گفت به ما گفتند مربی خارجی نداشته باشیم، گفتیم نه، بعد گفتند بله. به نوعی در راس این کمیته شکایت کردند.
– با تمام احترام و ارادت به ایشان به عنوان یکی از پیشکسوتان خوشنام فوتبالمان، من به عنوان عضو هیئت مدیره و سخنران می دانم که چنین حرفی وجود ندارد و خود آقای مجدی نیز به عنوان یکی از اعضای این کمیته آن موارد را بیان کردند. آنها منکر این موضوع شدند که به یکی از اعضای کمیته اطلاع داده شده است و اگر چیزی هست، من به عنوان عضو هیئت مدیره از آن اطلاعی ندارم. آنها همچنین گفتند که ما روپیه های خوبی دریافت می کنیم، من افتخار می کنم و به آنها خدمت شاگردی می کنم، اما چیزی از هیئت مدیره به کمیته منتقل نشد.
* جمع بندی شد که دوستان هیئت به اعضای کمیته فنی اعلام کردند که اسکوچیچ برای تیم ملی مناسب نیست و پس از اعلام این موضوع ناگهان اعلام شد که باید بماند و ما سنگ تمام گذاشتیم. یخ.
– رویه ای که در هیأت مدیره انجام می دهیم به هیچ وجه منجر به تصمیم گیری نشده است و نظرات و بحث ها گمانه زنی رسانه ای بیش نیست. عده ای زود قضاوت می کنند که سرمربی برکنار شده و با فلان و فلان برای تعویض او مذاکره شده و یکی می آید. بعد از مدتی می گویند تغییر نمی کند. به صراحت می گوییم که در اتخاذ چنین تصمیم مهمی باید زوایای مختلف قضیه را در نظر گرفت. این چیزیست که ما انجام میدهیم. بخش مهم و کلیدی آن در کمیته فنی است. نکته ای که آقای اسکوچیچ مطرح کردند و به نظر من جای تامل دارد این است که وقتی کمیته فنی می خواهد پرونده یک مربی را بررسی کند باید خودش را هم دعوت کند. حتی اگر در تیم های دیگر هم همین طور بود و اعضای هیات مدیره هم به این سوال رسیدگی می کردند، باید با حضور سرمربی مطرح می شد. در این بین با دوستان کمیته فنی هم در حال مذاکره هستیم. هر کدام از اعضای کمیته فنی، شخصیت های برجسته، قابل قبول و قابل اعتمادی هستند و ما به آنها ارادت داریم، اما بر اساس قانون اساسی و آنچه در ساختار فوتبال ملی و سراسر جهان است، رای و نظر هیئت مدیره مهم است
اینکه اسکوچیچ در جلسه هیئت مدیره قول داده تیم ملی را به دور دوم برساند درست است؟
– صحبت هایی که رد و بدل شده، اما فکر نمی کنم اگر بزرگ ترین مربی دنیا را بیاوریم، چنین قولی نمی داد. جذابیت فوتبال در این است که قابل پیش بینی نیست. هیچ مربی یا تکنسینی نمی تواند نتایج و اتفاقات را تضمین کند.
* در محافل بسیار جدی فوتبالی نام آقای قلعه نویی مطرح شده است. آیا این را تایید می کنید؟
– ابتدا باید تغییر یا عدم تغییر را مشخص کنیم و اگر به تغییر رسیدیم سراغ نام های دیگر برویم. امکان دارد و هنوز هم ممکن است با حضور آقای اسکوچیچ به جام جهانی برویم.
* جلسه هیئت مدیره این هفته چه روزی است؟
– نمی توانم زمان دقیق را بگویم، اما به شما اطلاع می دهیم.



مجله اخبار فوتبال داخلی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، احسان اصولی عضو هیات رئیسه و سخنگوی فدراسیون فوتبال عصر امروز مهمان تلفنی برنامه رادیو جوان بود. وی در همین راستا به سوالات هفته گذشته در خصوص جلسه هیات مدیره با سرمربی تیم ملی پاسخ داد و احساس کرد که وقتی تصمیمی در خصوص اخراج اسکوچیچ گرفته نشده است، دلیلی برای بحث در مورد گزینه های جانشینی او وجود ندارد.

در ادامه گفتگوی امیرحسین بابازاده با اصولی را می خوانید؛