اولیالی: سهام استقلال گروگان بود!/تکلیف یکی از اعضای هیئت مدیره استقلال مشخص نیست/ انتخاب مصطفی حق هلدینگ حق بود



اعضای جدید هیئت مدیره باشگاه استقلال معرفی شدند و از هم اکنون باید برای حضور مقتدرانه در لیگ بیست و چهارم حرفه ای و لیگ برتر آسیا اقدام به تشکیل تیمی قدرتمند کنند، اما کاظم اولیالی، مدیرعامل سابق استقلال معتقد است که این موضوع وجود دارد. ابهامات قانونی پیرامون انتخاب اعضای هیئت مدیره توسط سهامداران باشگاه هایی هستند که هنوز حل نشده اند.

اولیایی در این خصوص به خبرورزشی گفت: به هر حال سهامدار عمده تصمیم دارد این افراد را به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب کند. آنها انتخاب شدند و انشاالله مسئولیت کارشان را بر عهده دارند، اما مهم این است که برخی ابهامات در مورد شکل انتقال و عملکرد استقلال برطرف نشده است. کمتر از سه سال پیش، بیش از 11 درصد از سهام استقلال فروخته شد و این گروه که اکنون طبق قانون «سهامداران خرد» محسوب می شوند، سهام خریداری کرده و سهامدار هستند. آیا نمایندگانی در هیئت مدیره حضور دارند؟ طبق قانون باید نماینده داشته باشند، به همین دلیل معتقدم بسته به تعداد سهامی که دارند، یکی از 5 کرسی هیئت مدیره متعلق به بقیه سهامداران است و معلوم نیست چرا این سهامداران هیچ شخصی ندارند. در هیئت مدیره به نمایندگی از آنها.

علیایی ادامه داد: از سوی دیگر به نظر می رسد سازمان دو سبد خصوصی سازی 5 درصد از سهام باشگاه استقلال را به گروگان گرفته است و سازمان بورس باید در این زمینه به مردم توضیح دهد چرا که طبق قانون در جریان واگذاری ها شرکت ها و کارخانجات 5 درصد سهام به عنوان سهم ترجیحی به کارگران و کارمندان شرکت یا کارخانه مورد نظر (به برند داران) اختصاص می یابد که در صورت استقلال این 5 درصد سهم جانبازان می شود. مالک آن که وزارت ورزش است. از طرفی بر اساس قانون 5 درصد باید به مدیران کارآمد و مؤثر سپرده می شد که در قانون مأموریت هم نص صریح است اما ما هم نمی بینیم. این موارد نکات بسیار مهمی محسوب می شود که باید برای مردم توضیح داده شود و ابهامات برطرف شود.

مدیرعامل سابق استقلال گفت: نکته دیگر این است که اگر اعلامی را که خود این آقایان اعلام کردند در نظر بگیریم که هلدینگ خلیج پرس 85 درصد سهام باشگاه استقلال را خریداری می کند، این 11 درصد را اضافه کنید و 10 درصدی را که گفتم برای عملکرد استقلال محاسبه کنید. . 106 درصد می شود که با قاعده مطابقت ندارد، بنابراین باید دقیقاً شکل واگذاری و نسبت سهام را برای مردم توضیح دهیم. مدیرعامل سابق استقلال همچنین در خصوص انتخاب مصطفی خارکانا به عنوان عضوی از هیئت مدیره این باشگاه و انتقادات مطرح شده در خصوص انتخاب سرمربی سابق تیم ملی والیبال تصریح کرد: این انتخاب حق هلدینگ بوده است. شرکت. و همانطور که در ابتدای مصاحبه گفتم افرادی با نظر هلدینگ انتخاب شدند و حالا خود آقایان باید پاسخگوی عملکردشان در استقلال باشند.

اولیایی موضوع کوین یاماگا را نیز مطرح کرد و ادامه داد: اخلاق انسانی همیشه در اولویت است و این نکته بسیار مهم حکم می کند که از کوین یاماگا مصدوم استقلال زیر پوشش باشگاه در آکادمی یا کادر فنی استفاده کنیم. در مورد پادوانی هم باید همین کار را می کردیم. از نظر قانونی امکان عقد قرارداد با یاماگا به عنوان عضوی از آکادمی باشگاه استقلال و یا مشاور سرمربی و مدیرعامل و کمک به او وجود دارد. البته تاسف بزرگ اینجاست که اگر بیمه حرفه ای ورزشکاران در ایران اجرا می شد هیچ کدام از این موارد ضروری نبود و کوین یاماگا تا آخر عمر تحت پوشش قرار می گرفت.

بیشتر بخوانید: یحیی گل محمدی: زدم به گوش شاگردم; خون که اومد من خودم گریه کردم! + فیلم



سرویس داخلی اخبار فوتبال