اولین مصاحبه با فرهاد مجیدی بعد از جدایی از استقلال/ جدایی برایم سخت بود; می دانستم که هواداران از من عصبانی خواهند شد

متن گفتگوی فرهاد مجیدی با شبکه امارات را در زیر می خوانیم:

مجیدی: ممنون از اینکه من را به این برنامه دعوت کردید. از دیدنت خیلی خوشحال شدم



سرویس داخلی اخبار فوتبال

اولین تجربه بزرگ شما در ایران با استقلال بود. شما از این مشکل نمی ترسیدید؟

مجیدی: در کل من عاشق چالش در زندگی ام بودم. زمانی که سرمربی استقلال شدم، هواداران زیادی که من را دوست داشتند از من خواستند که این پیشنهاد را نپذیرم و از صحنه مربیگری بروم. اما من هنوز این چالش ها را در زندگی ام دوست دارم. منظورم این است که من همیشه دوست دارم تجربیات جدید و کارهایی انجام دهم که خیلی ها می گویند از عهده آنها برنمی آید. سپس با استقلال در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کردیم و توانستیم الریان قطر را ۵ بر صفر شکست دهیم. حضور در استقلال برای من تجربه خوبی بود. می دانید که استقلال تیم بزرگی است و شرایط مربیگری در تیم های بزرگ واقعا سخت است. اما خدا را شکر توانستم موفق شوم. اکنون به دنبال تجربه مربیگری جدید هستم و به همین دلیل به فوتبال امارات آمدم.

مجیدی: سال گذشته که با آقای برونو متسو در الغرافه کار می کردم، او به من پیشنهاد داد که مربیگری کنم. وقتی فوتبال را تمام کردم به لندن رفتم و دوره های مربیگری را گذراندم. چهار سال در انگلستان دوره های مربیگری را گذراندم. بعد از آن از طریق یکی از دوستانم به مدت 8 ماه در تیم زیر 17 سال اسپانیول کار کردم. پس از آن تیم ملی زیر 23 سال ایران را مدیریت کردم و به عنوان سرمربی استقلال ادامه دادم.

می خواهم در مورد انتقال شما به اتحاد کلابا سوال کنم. مذاکره و تصمیم گیری چگونه پیش رفت؟ خیلی زود تصمیم گرفتی برای جدایی به فوتبال امارات بیایی یا این روند زمان بر بود؟

مجیدی: متسو به من تاکید کرد که اگر بخواهم مربیگری را شروع کنم، ابتدا باید در تیم های پایه کار کنم و این فرصت را داشتم که با تیم زیر 17 سال اسپانیول کار کنم. خیلی دوست داشتم در آنجا به کار ادامه دهم، اما چون سرمربی استقلال (استراماچونی) رفته بود از من خواستند به این تیم بروم و دیدم استقلال به من نیاز دارد، تمریناتم را در آنجا شروع کردم.

اولین مصاحبه با فرهاد مجیدی بعد از جدایی از استقلال/ جدایی برایم سخت بود;  می دانستم که هواداران از من عصبانی خواهند شد

فرهاد این بازیکن چگونه وارد مربیگری شد؟ برای سرمربیگری استقلال و مدیریت یکی از بهترین تیم های ایران کجا کار کردی؟

مجیدی: اما شما طوری صحبت کردید که انگار تعجب کردید. مهم ترین نکته در اتحاد کلابا حضور بازیکنان خوبی در این تیم است. صحبت هایی که با بازیکنان اتحاد کلبا داشتم، با بازیکنان استقلال هم داشتم و به آنها گفتم شما بهترین هستید و هیچ تیمی نمی تواند شما را شکست دهد. از آنها خواستم که خودشان را باور کنند و به انگیزه و ظرفیت آنها کاملاً آگاه هستم. اینها را در رسانه های ایران گفتم و بازیکنان استقلال هم باور کردند. من الان این صحبت ها را با بازیکنان اتحاد کلبا دارم که باید باور کنند که می توانند این مهم را انجام دهند. به نظر من یاسر هیچ تفاوتی با بازیکنان تیم ملی امارات ندارد. یا ولید رشید بازیکن بسیار باهوشی است. 20 سالی است که من اینجا بازی کردم، فوتبال امارات یک لیگ کاملا حرفه ای و در حال توسعه هم از نظر مدیریتی و هم از نظر ساختاری بوده است. با وجود نکات مثبتی که گفتم، امارات متحده عربی 30 سال است که به جام جهانی راه پیدا نکرده است. امارات باید روی فوتبال جوانان سرمایه گذاری کند. باید نظرش عوض شود که هر بازیکنی که در لیست مازاد تیمش بود به اتحاد کلبا بیاید. تیم اتحاد کلبا بازیکنان جوان و نخبه ای دارد.

مجیدی: اولین هدف ما تربیت کادر فنی و کادر مدیریتی است. یعنی هرکسی باید در زمینه فعالیت خود تلاش کند. چه من، به عنوان سرمربی، چه سایر افرادی که بخشی از کمیته باشگاه هستند، بیایید تمام تلاش خود را انجام دهیم. بسیار مهم است که از تمام ظرفیت خود استفاده کنیم. به بازیکنان گفتم شک نکنید امسال باید بهترین نتیجه تاریخ اتحاد کلابا را بگیریم. با توجه به بازیکنان جوان خارجی و اماراتی که در اختیار داریم و پتانسیلی که در تیم می بینم، مطمئنم در جمع 5 تیم برتر جدول لیگ امارات خواهیم بود.

می خواهم در مورد تیم جدید اتحاد کلبا صحبت کنید. این تیم در چه سطحی است و چقدر برای شروع لیگ آماده هستید؟

مجیدی: کتمان نمی کنم، 6 سال در الوصل خاطرات خیلی خوبی داشتم و این تیم جایگاه ویژه ای در قلب من دارد چون بیشترین بازی را در این تیم داشتم. اما نمی توانم قهرمانی آسیا با العین و قهرمانی لیگ با شباب الاهلی را فراموش کنم. با تمام تیم هایی که اینجا بودم خاطرات خوبی دارم. اما الوصل برای من جای دیگری دارد. خیلی خوشحالم که به ورزشگاه الوصل برگشتم و مقابل هواداران بازی کردم. خاطرات برایم تکرار می شود. در کل می توانم بگویم که در 4 باشگاه خاطرات خوبی دارم.

چه گل هایی با مدیران باشگاه اتحاد کلبه زده اید؟ آیا آرزوی قهرمانی دارید؟ یا برای رسیدن به درجات بالاتر یا به دنبال بقا هستید؟

مجیدی: حرفی که زدم برایت عجیب بود؟

در بین این تیم ها سطح اسپانیول بالاترین سطح را داشت. آیا این تیم در سرنوشت شما تعیین کننده بود؟ به خصوص که تیم زیر 17 سال بود و شما برتر از تیم بزرگسالان بودید.

تیم ها و وضعیت باشگاه ها را دیده اید. به نظر شما رقابت بین تیم ها در سال جاری چگونه خواهد بود؟

مجیدی: 2 ماه است که با تیم اتحاد کلابا تمرین می کنم و در این مدت نکات مثبت و منفی زیادی دیده ام. اما من دوست دارم در مورد چیزهای مثبت صحبت کنم. من قبلا در فوتبال امارات کار کرده ام. مدیران باشگاه افراد بسیار خوبی هستند. افرادی که باشگاه را اداره می کنند، فوتبالیست های سابق هستند و کار کردن با آنها باعث خوشحالی است. یکی دیگر از چیزهایی که من را بسیار خوشحال می کند جوان بودن تیم است که من را به آینده امیدوار می کند. در صحبتی که با آقای علی کانو، مدیر باشگاه داشتم، از ایشان خواستم که بازیکنان جوان بیشتری را وارد تیم کنند و به فوتبال امارات معرفی کنند. بازیکنانی مانند: ناصر، سلطان عادل، ولید و… این افراد آینده درخشانی در فوتبال دارند و می توانند برای تیم ملی امارات مثمر ثمر باشند.

برنامه لیگ اعلام شد. در هفته های اول باید به مصاف تیم های البطائح، الوحده، الظفره، العین و شباب الاهلی برود. آیا برنامه 5 هفته اول را سخت می بینید یا به تیم هایی که با آنها روبرو می شوید اهمیت نمی دهید؟

مجیدی: هدف من این است که به جایی برسم که یازده بازیکن تیمم جوان باشند.

مجری این برنامه گفت و گو را با این جمله آغاز کرد: من بیش از 21 سال است که فرهاد را می شناسم و اولین گفتگوی ما به سال 1380 برمی گردد. در این گفتگو وقتی فرهاد تازه وارد امارات شده بود، درباره شخصیت او صحبت کردیم. . چه در داخل و چه خارج از زمین، او شخصیت خاصی دارد که باعث می شود همیشه بخواهید با او صحبت کنید. فرهاد دستاوردهای بزرگی در لیگ ما دارد و در 4 تیم برتر امارات بازی کرد و به قهرمانی آسیا رسید. او بازیکن بزرگی است و با استقلال در مسابقات قهرمانی ایران به دستاورد بزرگی دست یافت. او یک مربی جوان است.

مجیدی: چون این تیم ها هنوز در لیگ امارات بازی نکرده اند، شناخت کاملی از آنها ندارم. اما فکر می کنم بعد از سه هفته اول لیگ به دلیل بازی های تیم ملی امارات متوقف شود. با بازیکنان صحبت کردم، سه بازی مقابل تیم های البطائح، الوحده و الظفره داریم. فکر می کنم 9 امتیاز بگیریم.

با تشکر از شما برای شرکت در این گفتگو. به عنوان آخرین سوال، شما در 4 باشگاه اماراتی بازی کرده اید. کدام یک از این تیم ها بیشتر به دل فرهاد مجیدی نزدیک است؟

مجیدی: مطمئن باشید تیم ما ظرفیت لازم را دارد و می دانم از 3 بازی اول 9 امتیاز می گیریم.

فرهاد مجیدی سرمربی فصل گذشته استقلال پس از کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر از جمع آبی پوشان جدا شد و به اتحاد کلبا امارات پیوست. انتقالی که شایعات و شایعات زیادی را به همراه داشت و بسیاری از هواداران استقلال به خاطر این جدایی از سرمربی خود ناراضی بودند.

آیا می خواهید فرصت های بیشتری به جوانان بدهید؟

مجیدی شامگاه یکشنبه مهمان برنامه ضرب البدایه شبکه الریاضیه امارات بود. او در حین حضور در استودیوی برنامه اولین مصاحبه مفصل خود را انجام داد و در مورد مسائل مختلف صحبت کرد. شروع مربیگری، جدایی استقلال و وضعیت اتحاد کلابا موضوعاتی بود که سرمربی فصل گذشته استقلال درباره آن صحبت کرد.

خیلی مطمئنی؟

مجیدی: نه از 3 بازی!

مجیدی: واقعیت این است که جدایی از استقلال برایم خیلی سخت بود. شب به این موضوع فکر کردم و هواداران استقلال در سرم بودند. چون می دانستم ممکن است از رفتن من ناامید شوند، اما فوتبال حرفه ای مستلزم دیدن دوره های دیگر و زندگی در فضاهای دیگر است. وقتی باشگاه اتحاد کلابا با من صحبت کرد به این پیشنهاد فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که می توانم در کشور دیگری تمریناتم را ادامه دهم. این پنجره جدیدی در مربیگری من بود. اکنون خوشحالم زیرا امارات متحده عربی مکان جدیدی برای من نیست. من و خانواده ام سال هاست در این کشور زندگی می کنیم. دو فرزند من در امارات متحده عربی به دنیا آمدند و در اینجا به مدرسه می روند. به همین دلیل از این پیشنهاد استقبال کردم. بسیار خوشحالم که به مربیگری خود در امارات متحده عربی ادامه می دهم.

طبیعتا هواداران هم با شما خاطرات خوبی داشتند. شما یکی از بهترین بازیکنان خارجی آن تیم ها بودید و درخشش شما را در لیگ امارات دیدیم. با این اعتمادی که به بازیکنان و پتانسیل تیم خود دارید، برای شما آرزوی موفقیت داریم.

مجیدی: از آنجایی که لیگ امارات هنوز شروع نشده و مسابقات را ندیده ام، نمی توانم در مورد این موضوع صحبت کنم، اما همیشه رقابت بین العین، الوصل، الجزیره و الجزیره وجود داشته است. وحده. اما بعد از 4 هفته اول صحبت درباره تیم هایی که شانس قهرمانی دارند راحت است.

نه هرگز.

منظورتان کسب 9 امتیاز در 5 هفته اول است؟

فرهاد مطمئن است که تیمش این امتیازها را خواهد گرفت. طبیعتا این جاه طلبی برای هر مربی قابل احترام است.