اگر VAR اتفاق بیفتد شبکه 3 فوتبال نمایش نمی دهد/رامین رضاییان را اگر داور بودم اخراج می کردم/در فوتبال امروز پستی به نام بازی ساز وجود ندارد.

سرمربی استقلال: VAR از شبکه سه فوتبال پخش نمی شود/رامین رضاییان را اگر داور بودم اخراج می کردم/در فوتبال امروز پستی به نام بازی ساز وجود ندارد.

محمد مومنی با اشاره به خواسته هواداران استقلال در هفته های اخیر که بارها بر آن تاکید کرده اند، تصریح کرد: امروز فوتبال دنیا دیگر هافبک بازیساز ندارد نه اینکه چرا همه به دنبال بازیساز و هافبک هستند! قبلا زیدان و ماکلله بودند اما الان کانته آمده و کار زیدان و ماکلله را انجام داده است! فوتبال امروز دیگر یک طرفه نیست، بلکه چند وجهی است. در واقع یک بازیکن باید بلد باشد در چند پست مختلف چگونه بازی کند. دوستان مدام به من می گویند که چرا هافبک بازیساز نداریم چنین بازی هایی برای دهه 70 بود و امروز در دهه 90 هستیم و شرایط کاملا متفاوت است.

ما دیگر حق نداریم اشتباه کنیم، حتی اگر اشتباهات همیشه وجود داشته باشد

بازیکن سابق استقلال ادامه داد: به نظرم باید از ساپینتو بیشتر حمایت کرد و به او فرصت داد تا نظرات و ایده هایش را در زمین پیاده کند. هواداران باید با اتحادی که بین خود و باشگاه ایجاد می کنند به ساپینتو ثابت کنند که همه ما به یک سمت می رویم و این موفقیت استقلال است.

استقلال در چند سطح پر از بازیکن است

رمضانی را با شکم هل دادند

ما باید اتحاد خود را به ساپینتو نشان دهیم

یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال که فصل گذشته نیز همین سمت را داشت، درباره باخت استقلال در هفته اول رقابت های لیگ برتر گفت: به لطف این باخت فشار روانی از روی استقلال برداشته شد. اگرچه نتیجه خوبی برای استقلال نبود، اما یادآوری خوبی برای بازیکنان بود که فوتبال هیچ ربطی به گذشته ندارد. فوتبال روز به روز بهتر می شود و باید برای آن تلاش کرد و عرق ریخت. همچنین باید ذهنیت مناسبی برای 90 دقیقه بازی داشته باشید، ذهنیتی که بازی را برای شما به ارمغان می آورد.

محمد مومنی بازیکن سابق استقلال و عضو هیئت مدیره این باشگاه در گفتگو با خبرورزش به بیان مسائل مختلف این تیم پرداخت.

بازیکن سابق استقلال خاطرنشان کرد: فوتبالیست امروز باید درگیری فیزیکی داشته باشد. او می تواند پاس دریافت کند، پاس بدهد، شوت بزند، شوت از راه دور بزند و باید همه آن توانایی ها را داشته باشد تا با فرمت فوتبال امروزی سازگار شود.

مدیرعامل باشگاه استقلال افزود: بازیکن حریف با شکم و دست آرمان رمضانی را از پشت هل داد و کاملا مشخص بود. پس تا زمانی که این انتقادات را نپذیریم جلو نمی رویم. حتی اگر کمک داور ویدیویی بیاید.

پیشکسوت استقلال ادامه داد: فصل جدیدی شروع شده و بازیکن باید صفحه جدیدی از خودش را به نمایش بگذارد. مربی جدید آمد. بنابراین ما موفق می شویم هر چه سریعتر با مربی سازگار شویم. فردی موفق که بتواند افکار مربی جدید را در زمین پیاده کند. به نظر من ساپینتو این توانایی را دارد که از طریق بازیکنان جوان و باتجربه تیم، ایده های خود را در استقلال پیاده کند، اما همیشه کارت برنده شدن در دست بازیکنی نیست که نام و آوازه داشته باشد، بلکه همه باید باشند. هوشمندانه. زیرا کسانی که کمتر اشتباه می کنند موفق می شوند. ساپینتو مربی ای نیست که به نام ها نگاه کند، اما او یک حرفه ای است و توانایی فنی برای او مهم است نه نام.

دیروز و افتخاراتش تمام شد

مومنی در پاسخ به این سوال خبرورزشی که اگر فکر می کنید بیژن حیدری یکی از داوران خوب است چرا در این صحنه بازی نکرد، گفت: چون می گویم شاید در آن زمان ندیده بود این اتفاق بیفتد اما در در صحنه پنالتی مجری محترم تلویزیون نیز اعلام کرد که جریمه می شود. گفت همه او را دیده اند جز آقای حیدری! ما نمی خواهیم شأن و شخصیت داور را زیر سوال ببریم، اما داور باید شأن و شخصیت خود را حفظ کند. من با اکثر داوران رابطه صمیمانه و صمیمانه ای دارم و نمی خواهم جایگاه آنها را زیر سوال ببرم، اما داوران باید جایگاه تیم ها و باشگاه ها را هم در نظر بگیرند. ما از داوران انتظاری نداریم. ما اسراف هم نیستیم. توقع نداریم که ما را سوت بزنند چون 30 میلیون هوادار داریم، نه! اما حداقل وقتی حقیقت را می بینند، آن را اعلام کنند.

تعداد زیاد مهاجمان ساپینتو را نباید مقصر دانست

داور باید حیثیت و شخصیت خود را حفظ کند

مومنی در پاسخ به این سوال که چرا کمک داور تصویری به فوتبال ایران اضافه نمی شود، گفت: اگر VAR به فوتبال ما اضافه شود، تلویزیون دیگر بازی های لیگ را نمایش نمی دهد. چون با وجود VAR که داور برای هر اتفاقی می خواهد بازی را متوقف کند، زمان مسابقه طولانی می شود و هادی گیج می شود!



سرویس داخلی اخبار فوتبال

VAR می آید، تلویزیون دیگر فوتبال پخش نمی کند!

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره شایعه جریمه شدن بازیکنان استقلال پس از باخت مقابل سپاهان توضیح داد: این اخبار و شایعات از سوی منابعی مطرح می شود که قصد تخریب تیم استقلال را دارند. آیا می توان تیم را با باخت جریمه کرد؟ البته ما دیگر حق اشتباه نداریم، اما این بدان معنا نیست که دیگر اشتباه نکنیم. چون فوتبال پر از اشتباه است و اگر اشتباهی نباشد گلی به ثمر نمی رسد.

سرمربی استقلال: VAR از شبکه سه فوتبال پخش نمی شود/رامین رضاییان را اگر داور بودم اخراج می کردم/در فوتبال امروز پستی به نام بازی ساز وجود ندارد.

وی افزود: نام، نشان، نشانی و همه اینها بخشی از داستان است، اما آنچه مهم است حلقه مفقوده فعالیت بدنی و فعالیت فکری است که بازیکن باید 90 دقیقه خودش را نشان دهد. همه چیزهایی که دیروز بودیم، هر کاری که دیروز انجام دادیم و تمام عناوین و افتخاراتی که دیروز به دست آوردیم به پایان رسیده است، اما برای استفاده امروز هستند.

سرمربی استقلال: VAR از شبکه سه فوتبال پخش نمی شود/رامین رضاییان را اگر داور بودم اخراج می کردم/در فوتبال امروز پستی به نام بازی ساز وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر چند بازیکن چند پستی در ترکیب خود داریم. مثلا کاوه رضایی می تواند هم فوروارد و هم وینگر بازی کند. عزیزبک امانوف هم همینطور است. مهدی قیدی نیز شرایط مشابهی دارد و روزبه چشمی نیز شرایط مشابهی در تیم استقلال دارد. آنها بازیکنان چند پستی ما هستند و نباید تصور کنیم که آنها نمی توانند در پست های دیگر بازی کنند. اتفاقا این مشکل دست مربی را برای اجرای وظایف تاکتیکی باز می گذارد.

محمد مومنی در پاسخ به این سوال که برخی کارشناسان معتقدند تیم استقلال جذب خوبی نکرده و مثلاً مهاجمان و وینگرهای زیادی دارد، گفت: هر مربی برای او شاخص های متفاوتی دارد حتی در انتخاب تیم. ما نمی توانیم فریب ساپینتو را بخوریم. شاید دوست داشته باشد به جای استفاده از 3 مهاجم، 4 مهاجم را در تیمش به خدمت بگیرد. شاید اگر به دو وینگر نیاز داشته باشد، دوست دارد سه وینگر داشته باشد. مهم است که ببینیم چگونه عمل می کند. یک مربی ممکن است علاقه بیشتری به داشتن یک نشانگر داشته باشد.

این مسئول باشگاه استقلال درباره اعلام باشگاه استقلال در خصوص قضاوت این تیم مقابل سپاهان گفت: معتقدم بیژن حیدری یکی از داوران بسیار خوب کشورمان است. هیچ داوری نمی خواهد خودش را زیر سوال ببرد یا پرچم اشتباهی بیاندازد، اما اعتقاد شخصی من این است که اگر من داور بودم، رامین رضاییان را از زمین بیرون می انداختم. چرا؟ زیرا اگر بازی را دوباره تماشا کنید می بینید که چگونه این بازیکن 3 متر قبل از از دست دادن توپ به آن نزدیک می شود! کاملا واضح است که با کفی عرضه می شود. زمانی که عمدی باشد بازیکن از نظر جسمی و روحی آماده آسیب رساندن به هم تیمی حریف است و طبق قانون وقتی چنین وضعیتی برای داور ایجاد می شود حتی اگر به بازیکن حریف ضربه نزند باید یک عدد دریافت کند. کارت قرمز. چون قصدش هدف قرار دادن بازیکن بود.

سرمربی استقلال: VAR از شبکه سه فوتبال پخش نمی شود/رامین رضاییان را اگر داور بودم اخراج می کردم/در فوتبال امروز پستی به نام بازی ساز وجود ندارد.

ساپینتو بهترین ها را بازی می کند، نه نام ها

چرا اینقدر می گویید که پلی میکر نداریم؟

باخت به سپاهان فشار روحی و روانی استقلال را از بین برد

من رامین رضاییان را اخراج می کردم