ایتالیا برای بازیکنان ایرانی دیوار آهنی کشیده است!

فدراسیون فوتبال ایران برای محدود کردن جذب بازیکنان خارج از اتحادیه اروپا طرح عجیبی را روی میز گذاشته است.

ایتالیا برای بازیکنان ایرانی دیوار آهنی کشیده است!

نکته جالب این است که در صورت تصویب این قانون، امکان جذب بازیکنان آرژانتین و برزیل به شدت محدود خواهد شد زیرا بسیاری از بازیکنان برتر این دو کشور تجربه داخلی زیادی ندارند.

Tutomercato در انتقاد از این قانون نوشت: “با تایید نهایی ما استعدادهای زیادی را از دست خواهیم داد. بازیکنان آفریقایی که در نروژ و بلژیک هستند افراد بسیار خوبی برای خرید خواهند بود و جالب است بدانید که آنها هیچ رکورد ملی ندارند.”

همچنین این محدودیت، جذب بازیکن از مسابقات قهرمانی ایران یا سایر لیگ های آسیایی را بسیار سخت می کند چرا که طبیعتا اولویت باشگاه های ایتالیایی جذب بازیکن از قاره آمریکای جنوبی و آفریقا خواهد بود.

این روزنامه همچنین به باشگاه ناپولی اشاره کرد و نوشت که آنها با سه بازیکن خارج از اتحادیه اروپا رهبر سری آ هستند. از جمله کیم مین جائه که رهبر خط دفاعی ناپولی شده است.

آن به شرح زیر است: فرانسوی ها برای جذب استعداد و خرید بازیکن به جام ملت های آفریقا زیر 19 سال می روند. چرا باید این استعداد را از دست بدهیم؟


سرویس خبر شماره: 1896689
29 مارس 1401 ساعت 06:00
430 امتیاز خبر

0نقطه نظر

محدودیت عجیب در جذب بازیکنان خارجی؛

جالب اینجاست که اگر باشگاهی در فصل 2021-2022 بازیکنی از خارج از اتحادیه اروپا نداشته باشد، تنها امکان جذب چهار بازیکن خارجی را خواهد داشت و نمی تواند بیشتر از این بازیکن به خدمت بگیرد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سری آ در حال آماده سازی برای تصویب قانونی است که حضور فوتبالیست های غیر اروپایی در لیگ ایتالیا را محدود می کند. بر اساس گزارش توتو مارکت وب، قانون به گونه ای خواهد بود که باشگاه ها مجاز به امضای تعداد محدودی از فوتبالیست های جدید غیر اتحادیه اروپا خواهند بود و نظارت ویژه نیز در این مدت انجام خواهد شد.

آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، اتریش، هلند، بلژیک، سوئد، دانمارک، فنلاند، پرتغال، ایرلند، جمهوری چک، کرواسی، مجارستان، لهستان، بلغارستان، یونان، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، استونی، لیتوانی، لتونی، لوکزامبورگ قبرس و مالت 27 کشور عضو اتحادیه اروپا هستند. جالب است بدانید بریتانیای کبیر، ایسلند، سوئیس، نروژ و چند کشور اروپایی دیگر جزو این اتحادیه نیستند و طبیعتا این محدودیت شامل بازیکنان این کشورها نیز خواهد شد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

به عنوان مثال یکی از موارد این خواهد بود که بازیکنان حداقل در 5 اردوی تیم ملی کشورشان حضور داشته باشند و 3 بازی ملی انجام دهند که محدودیت عجیبی برای باشگاه ها ایجاد می کند.