ایران – آمریکا: آماده شکستن دو طلسم تاریخی


سرویس خبر شماره: 1856228
8 دسامبر 1401 ساعت 08:30
8.4K امتیاز خبر|

0نقطه نظر

پس از پنج تلاش ناموفق که منجر به ترفیع نشد

ایران در آخرین بازی گروهی جام جهانی به دنبال طلسم شکستن است.

ایران - آمریکا: آماده شکستن دو طلسم تاریخی

ایران در جام جهانی 1978 که اولین تجربه خود را پشت سر می گذاشت، آخرین بازی مرحله گروهی را مقابل پرو با نتیجه 4 بر یک شکست داد. ایران پس از 20 سال و حضور دوباره در جام جهانی، آخرین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی 98 را مقابل آلمان با نتیجه 2 بر صفر واگذار کرد. در جام جهانی 2006 که شاگردان برونکو در دو بازی اول دو باخت را متحمل شدند، آخرین بازی آنها را با تساوی 1-1 به همراه داشت.

در چهارمین حضور ایران، بازی پایانی مرحله گروهی باز هم با شکست همراه بود. ملی پوشان در اولین تجربه جام جهانی زیر نظر کی روش، مقابل آرژانتین شکست خوردند و شانس صعود را از دست دادند، اما در دیدار آخر مقابل بوسنی انگیزه چندانی به نظر نرسیدند و 3-1 شکست خوردند. در آخرین دوره حضور ایران در جام جهانی قبل از این دوره، شاهد کسب دومین امتیاز این تیم در آخرین دیدار مرحله گروهی بودیم؛ این امتیاز در تساوی 1-1 مقابل پرتغال به دست آمد. تساوی برای صعود ایران کافی نبود و پس از آن شاگردان کی روش با 4 امتیاز به خانه رفتند.



مجله اخبار فوتبال داخلی به گزارش “ورزه سه”، مرحله گروهی جام جهانی 2022 از امروز وارد مرحله نهایی خود می شود. در این دور شاهد برگزاری همزمان مسابقات هشت گروه در چهار روز خواهیم بود. تیم ملی ایران در یکی از حساس ترین دیدارهای روز اول فینال مسابقات امروز (سه شنبه) به مصاف آمریکا می رود تا اتفاقی تاریخی را رقم بزند.

ایران در 5 حضور قبلی خود در جام جهانی، در هیچ یک از بازی های مرحله گروهی پایانی پیروز نشده است. این تیم می تواند این طلسم را در راه رسیدن به اولین ترفیع تاریخ بشکند. سرنوشتی که گسستش در گرو تکرار یک اتفاق شیرین تاریخی خواهد بود. تیم ملی 20 سال پیش در جام جهانی 1998 آمریکا را شکست داد و به نظر می رسد که حریف خوبی برای دو طلسم شکن مطلوب خود انتخاب کرده است.

ایران در جام جهانی 2006 و 2018 در آخرین بازی مرحله گروهی با این دو گل دو تساوی یک بر یک به دست آورد. این تیم در سه دوره دیگر خود در آخرین بازی های مرحله گروهی شکست خورده است.

شاگردان کی روش با یک برد، یک باخت و سه امتیاز در رده دوم گروه B قرار دارند. آنها به مصاف آمریکایی می روند که دو تساوی به دست آورده و سوم شده است. تیم ملی فوتبال ایران با برد یا تساوی شانس خروج از گروه را خواهد داشت. آنها در صورت پیروزی 100 درصدی صعود می کنند و در صورت تساوی مقابل آمریکا، تنها در صورتی صعود می کنند که ولز بیش از سه گل به انگلیس بزند که بسیار بعید به نظر می رسد.