ایران صفر – آمریکا یک: قدم آخر را برنداشته ایم

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تیم ملی فوتبال ایران پس از آغاز غیرمنتظره جام جهانی 2022 با شکست سنگین 6 بر 2 مقابل انگلیس، عملکرد فوق العاده ای در دیدار اخیر خود داشت و توانست با نتیجه 2 بر صفر ولز را شکست دهد. 4 امتیاز کمتر از انگلیس و 2 امتیاز بالاتر از آمریکا، برای قرار گرفتن در رتبه دوم جدول گروه B، اما حالا که شاگردان کارلوس کی روش به مصاف آمریکا می روند، می توانند برنده یا حتی مساوی شوند (اگر ولز مقابل سه شیرها پیروز نشود) صعود خود به مرحله یک شانزدهم نهایی را تایید کنند.

با گزارش لحظه به لحظه اتفاقات و حواشی دیدار تیم های ملی ایران و آمریکا در این صفحه از “مجله اخبار فوتبال” باشید:

🇺🇸 تیم ملی آمریکاآ
مت ترنر، کامرون کارتر-ویکرز، تیم ریم، سرجیو هند (شیک مور-82)، آنتونی رابینسون، تایلر آدامز، وستون مک کنی (کلین آکوستا-65)، یونس موزس، تیموتی وها (واکر زیمرمن-82)، کریستین پولیسیچ ( 46) – برندان آرونسون) و جاش سارجنت (77 – حاجی رایت)
مربی: گرگ برهالتر

تیم ملی ایران در نیمه دوم امیدوار است گل خورده مقابل آمریکا را جبران کند.

ایران صفر - آمریکا یک: قدم آخر را برنداشته ایم

جدول فعلی مسابقات گروه B

دقیقه 47: ضربه پای چپ جاش سارجنت از زمین در دو مرحله بیرانوند را به دست آورد.
دقیقه 52: سامان قدوس در آستانه گلزنی با ضربه سر بود که پاس و ضربه سر رامین رضاییان از بالای دروازه آمریکا به بیرون رفت.
دقیقه 65: فرار سریع علی قلی زاده از سمت چپ محوطه جریمه آمریکا و سامان قدوس نتوانست از پاس خوب او استفاده کند و ضربه فنی او با حداقل اختلاف از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 69: ضربه ایستگاهی یونس موسی از پشت محوطه جریمه دقیق نبود و به خوبی از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه 70: شوت از راه دور سعید عزت اللهی بی نتیجه بود و از بالای دروازه آمریکا به بیرون رفت.
دقیقه 83: توپ وارد دروازه آمریکا شد و ضربه علی کریمی به راحتی در اختیار مت ترنر قرار گرفت.
دقیقه 2+90: پاس ابوالفضل جلالی با خطای مدافع آمریکا نزدیک بود وارد دروازه این تیم شود که توپ منحرف شد.
دقیقه 3+90: خطای سید ابوالفضل جلالی را سامان قدوس در سمت چپ زمین با ارسال تماشایی از کنار تیرک دروازه به پایین فرستاد. ضربه سر مرتضی پورعلیگنجی پس از برخورد به پای مدافع آمریکایی بیرون می آید. تبلیغ گوشه ای

🇮🇷 تیم ملی ایران
علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلیگنجی، سید مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی (علی کریمی 2+45)، سعید عزت اللهی، احمد نوراللهی (مهدی ترابی-71)، علی قلی زاده (کریم انصاری فرد-77)، احسان حاج 71 ) سید ابوالفضل جلالی، مهدی طارمی و سردار آزمون (46- سامان قدوس)
مربی: کارلوس کی روش


سرویس خبر شماره: 1856384
9 دسامبر 1401 ساعت 00:34
93.4K |

0نقطه نظر

🏆 جام جهانی 2022 قطر – گروه B – دور سوم
🏟 ورزشگاه: الثمامه (دوحه سیتی) –
🗓 سه شنبه: 1401/09/08 الی 22:30
داور: آنتونیو متئو لاهوز (اسپانیا) / کمک ها: پائو سبرین دیویس و روبرتو دیاز پرز دل پالومار (اسپانیا) / داور چهارم: کوین اورتگا (پرو) / داور ویدیویی: مارتینز مونوئرا (اسپانیا); کمک داور ویدئویی: دی بورگوس بنگوئچا (اسپانیا) / داور پشتیبانی ویدئویی: هرناندز هرناندز (اسپانیا) / کمک داور آفساید: اورتگا کوئین (برزیل)

⏱ لحظات حساس
دقیقه 6: حمله همه جانبه ایران از سمت راست محوطه جریمه آمریکا می توانست خطرناک باشد که پاس زمینی سردار آزمون منحرف شد و در ادامه پاس رامین رضاییان از کنار زمین عبور کرد و تنها یک گل برای ایران به همراه نداشت.
دقیقه 9: ارسال تیز سرجینیو از سمت راست زمین تا حدودی مهار شد تا باز هم حمله ای در سمت چپ توپ آمریکایی ایجاد شود.مویز بیرون آمد.
دقیقه 11: ارسال یونس موسی و ضربه سر کریستین پولیشیچ در اختیار علیرضا بیرانوند قرار گرفت.
دقیقه 16: رابینسون باز هم با ارسال خطرناک سعی کرد موقعیت ایجاد کند که توپ از کنار دروازه ایران گذشت و به جناح راست رفت و با دست او برخورد کرد.
دقیقه 17: اولین تهدید جدی روی دروازه ایران با دست سرجینیو از جناح راست ایجاد شد که بیرانوند دراز کشیده و به جلو شیرجه زد و توپ را دفع کرد.
دقیقه 20: پاس خوب سعید عزت اللهی پشت مدافعان آمریکایی، مهدی طارمی را در موقعیتی خوب به توپ رساند و این پاس قبل از رسیدن به سردار آزمون توسط تیم ریم مهار شد.

⚽️ شرح گل
ایران 0 – آمریکا 1 (دقیقه 39: کریستین پولیسیچ): ارسال تماشایی وستون مککنی از خط میانی پشت مدافعان ایرانی توسط سرجیو دست، بهترین دفاع راست آمریکا با ضربه سر از دروازه خالی ایران عبور کرد.

💢 هشدار
سید مجید حسینی (77) – محمدحسین کنعانی زادگان (85) – سید ابوالفضل جلالی (6+90) از ایران
تایلر آدامز (43) از آمریکا

در آن سوی میدان پس از دو تساوی مقابل ولز و انگلیس، شاگردان گرگ برهالتر در تلاش برای پیروزی مقابل ایران هستند تا این پیروزی منجر به صعود آنها از مرحله گروهی جام جهانی 2022 شود، البته آنها به خوبی می دانند که آنها کار دشواری در برابر تیم هماهنگ و پرانرژی ایرانی دارند.

🔴 در حاشیه
* در ترکیب تیم ملی ایران نسبت به دیدار اخیر مقابل ولز تنها یک تغییر ایجاد شده است، علیرضا بیرانوند پس از بهبودی مصدومیت و به عنوان گارد ویژه به ترکیب اصلی بازگشت و سیدحسین حسینی جایگزین او شد.
* واکر زیمرمن و حاجی رایت، دو بازیکن آمریکایی، تمرینات خود را برای بازی اخیر خود مقابل انگلیس ترک کردند و کامرون کارتر ویکرز و جاش سارجنت جایگزین آنها شدند.
* در اقدامی جالب دو هوادار ویلچری در مراسم پیش از بازی مقابل داوران ایستادند که یکی از آنها در تمرین روز گذشته تیم ملی ایران حضور داشت.
* علیرضا جهانبخش که بازی مقابل آمریکا را به دلیل دو بار رزرو و یک محرومیت از دست داده بود، بازی را از مکان ویژه تماشا می کند.
* بازیکنان هر دو تیم قبل از شروع بازی یک اتحاد 11 نفره تشکیل دادند.
* مهدی طارمی آخرین توصیه ها را به بازیکنان محفل ایرانی انجام داد و از آنها خواست با آرامش کار کنند.
* در ثانیه های ابتدایی بازی رامین رضاییان با نفوذ از سمت راست زمین و دریبل زدن به عقب و جلو خطا را به ثمر رساند.
* ظرفیت کامل ورزشگاه الثمامه تکمیل شد و هواداران دو تیم با شور و شوق خاصی تیم خود را تشویق می کنند.
* بیرانوند که قبل از شروع مسابقه با یک گارد ویژه تمرین می کرد، در اوایل بازی بدون محافظ در زمین حاضر شد.
* کریستین پولیشیچ که در بازی مقابل ایران در بازی با ایران مصدوم شده بود، پس از 4 دقیقه دوری از زمین به میادین بازگشت و به ترکیب تیم ملی آمریکا اضافه شد.

* کریستین پولیشیچ ستاره آمریکایی و گلزن این تیم در نیمه اول به دلیل مصدومیت نتوانست به بازی ادامه دهد و در ابتدای نیمه دوم تعویض شد.
* فریادهای «ایران، ایران» و «حمله حمله» تماشاگران تیم ملی ایران در نیمه دوم در ورزشگاه التمامه.
* در دقیقه 63 رامین رضاییان پس از برخورد با آنتونی رابینسون از پشت پای راست خود احساس درد کرد و متئو لاهوز باور نداشت که این بازیکن آمریکایی کارت زرد دریافت کند.
* وستون مککنی بازیکن تاثیرگذار آمریکایی در خط هافبک که گل اول این تیم را بر عهده داشت در دقیقه 65 به دلیل مصدومیت زمین را ترک کرد.
* در دقیقه 70 در حالی که احسان حاج صفی قصد داشت با یک اوت بلند توپ را ایجاد کند، روزبه اشمی که در کنار زمین در حال گرم کردن بود توپ را با پیراهن خود خشک کرد و به کاپیتان تیم ملی داد. .
* جاش سارجنت مهاجم تیم ملی آمریکا در دقیقه 74 به دلیل لیز خوردن روی توپ به دلیل مصدومیت روی زمین افتاد و لحظاتی بعد با خطای مجید حسینی تعویض شد.
* کریم انصاری فرد مهاجم تیم ملی ایران پس از تعویض علی قلی زاده بازوبند کاپیتانی را بست.
* محمدحسین کنعانی زادگان مدافع نیمکت نشین ایران به دلیل اعتراض به اعلام نشدن پنالتی در صحنه حمله علی کریمی به سمت دروازه آمریکا از سوی متئو لاهوز کارت زرد گرفت.



مجله اخبار فوتبال داخلی

دقیقه 28: ضربه جاش سارجنت پس از برخورد به مدافعان ایران در هوا به بیرون رفت که تیموتی وها با ضربه سر او را در اختیار بیرانوند قرار داد تا آن خطر از روی دروازه تیم ملی دفع شود.
دقیقه 33: پاسی از جناح راست پس از برخورد به پای میلاد محمدی به جاش سارجنت رسید و پاس عقب آن بازیکن و ضربه محکم تیموتی وها از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه 42: جاش سارجنت قصد داشت با یک ضربه به پا گلزنی کند که ضربه او از دروازه ایران خارج شد.
دقیقه 45: جاش سارجنت در موقعیت سه بر دو یک موقعیت عالی برای آمریکا را از دست داد و پاس او به تیموتی وه آ توسط مجید حسینی و سپس میلاد محمدی به خوبی مهار شد.
دقیقه 2+45: توپ استثنایی وستون مککنی از میانه زمین در موقعیت تک به تک به تیموتی وها رسید و ضربه کناری او پس از برخورد با تیرک عمودی دروازه ایران تبدیل به گل شد اما کمک داور دوم مسابقه او مهاجم آمریکایی را در آفساید گرفتار کرده بود.

* میلاد محمدی مدافع چپ ایران در دقیقه دوم وقت اضافه به دلیل مصدومیت زمین را ترک کرد و علی کریمی جایگزین او شد.
* خروج میلاد محمدی از ترکیب ایران باعث شد تا احسان حاج صفی از هافبک به دفاع چپ و علی کریمی در پست هافبک بازی کند.
* تیموتی وها که پس از باز شدن دروازه ایران خوشحال بود پرچم را بالای سر کمک داور دوم دید و با حسرت به میانه میدان بازگشت.
* کی روش امروز برخلاف دو بازی گذشته با تی شرت از کنار زمین ظاهر شد و با استرس و نشاط بیشتری با بازیکنانش صحبت کرد.