اینیستا: دوست دارم به بارسلونا برگردم اما ژاوی…

فینال جام جهانی 2:
گل پیروزی در فینال جام جهانی اوج کار شما بود؟
برای معنایش و برای همه چیزهایی که به ارمغان می آورد، این لحظه همیشه تاریخی خواهد بود. وقتی ما رفتیم، همه هنوز آن را به خاطر خواهند داشت. این لحظه ای در تاریخ است و زندگی با آن باورنکردنی است. حتی امروز، بعد از این همه سال، هنوز مشتاقم که به آن گل و آن زمان فکر کنم.
جادو بود همین که گل میزنی همه چیز رو فراموش میکنی. شروع به دویدن می کنی، جیغ می زنی، بعد هم تیمی هایت می آیند. جنون مطلق

زوجی فراموش نشدنی و تاریخی، ژاوی و اینیستا

بارسلونا و ژاوی را تماشا کنید:
آیا هنوز به طور مرتب بارسلونا را تماشا می کنید؟ نظر شما در مورد کار ژاوی تا اینجا چیست؟
من خلاصه بازی را می بینم، تقریباً همیشه بازی های نیمه شب به وقت ژاپن و این کار را دشوار می کند. به هر حال من همیشه به روز هستم. همه چیز با حضور ژاوی مثبت تر شده است. در ابتدا همیشه سخت است، اما چند ماه اول به خوبی پیش رفته است. او باید زمان داشته باشد تا سبک بازی خود را اجرا کند و بازیکنان هم با او در زمین بازی کنند. از آن به بعد، پیشرفت شروع می شود. شک ندارم که به این سمت می روند و ادامه خواهد داشت. من کاملا به آن اعتقاد دارم.

لحظه ای که گل می زنی همه چیز را فراموش می کنی. شروع به دویدن می کنی، جیغ می زنی، بعد هم تیمی هایت می آیند. جنون مطلق

هم تیمی های سابق بارسا داوید ویا، سرخیو سامپر و اینیستا قهرمان جام امپراتور 2019 شدند.

مدیریت:
در موردش فکر کردم. درست است که من دوست دارم مدرک مربیگری خود را بگیرم. این کاری است که من قرار است انجام دهم، اگرچه نمی دانم که آیا قرار است از آن استفاده کنم یا نه. بزار ببینیم چی میشه. همانطور که گفتم هنوز برنامه مشخصی در ذهن ندارم.

نحوه قهرمانی در جام جهانی:
این به چیزهای زیادی بستگی دارد، لحظات خاصی مانند پنالتی یا توقف، کارت های زرد و قرمز. خیلی چیزها باید هماهنگ شود تا یک تیم تمام راه را طی کند، به همین دلیل است که قهرمانی در جام جهانی یا سایر تورنمنت های مهم بسیار سخت است.

بازنشستگی:
راستش را بخواهید هنوز همان حسی را دارم که ما فوتبالیست ها در تمرین، بازی و مسابقه داریم. روزی می رسد که همه چیز مثل قبل نمی شود، اما الان احساس خوبی دارم، خوشحالم و یکی دو سال دیگر ادامه خواهم داد. همیشه در شروع هر فصل کمی زمان می برد تا به ریتم معمول خود بازگردد. یک سال پیش مصدومیت شدیدی داشتم که خوب پیش رفت. من همیشه هیجان زده و با انگیزه هستم.

دیدنی و جذاب – تماشایی؛ آن گل بدنام دقایق پایانی مقابل چلسی در استنفورد بریج در لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، زمانی بود که سعی می کردیم با برادران و دوستانمان حدس بزنیم تا با برادران و دوستانمان پشت چراغ قرمز و راه بندان های طولانی وقت بگذاریم و راننده ماشین کناری چه می کند؟ و چگونه وقت خود را می گذراند. طرفدار فوتبال هست یا نه؟ اگر بله، کدام تیم؟ فیلم ها، بازیگران و سریال های مورد علاقه او چیست؟
این عادت به شکل دیگری در من ماندگار شد. من عکسی را نشان می دهم و اصرار می کنم، حدس بزنید هنر یا کار این شخص چیست؟ عکس او را بارها در مقابل افرادی که ربطی به فوتبال و ورزش ندارند نشان داده ام. هیچ کس حدس خوبی نمی زد. بهترین پاسخ ممکن؛ من هم بنا به علایقم به نوازندگان و بازیگران گوش می دادم. هیجان انگیزترین “فوتبالیستی که نیست” بود.
به نظر من آندرس اینیستا هرگز شبیه یک فوتبالیست حرفه ای نبود. با اندامی جمع و جور، چشمانی ریز و چهره ای کودکانه و دوست داشتنی. فرزندان گرانقدر آکادمی بارسلونا، لاماسیا. متعلق به نسلی است که سبک آوانگارد جدید خود را در محیط سبز بزرگ استادیوم ها خلق کردند. با پا و توپ صدها شاهکار این پهنه سبز و خرامان تقدیم علاقمندان به فوتبال شد. که برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد.
سالها پیش آنجه پیکاسو مکتب کوبیسم را با قلم مو و بوم به هنردوستان معرفی کرد.
آندره اینیستا نیازی به تمجید ندارد. دوستداران این نسل از فوتبال به ارزش های والای آن واقف هستند. خدایان خط میانی، مانند زیدان، جرارد، پیرلو، اسکولز. مادریچ و لوتر ماتیوس. کافی است بگوییم؛ او هر چه هست و نیست را فتح کرد. حتی تمام چیزهایی که لیونل مسی نابغه در گنجینه خود دارد. همچنین در جعبه فوق العاده زیبا و طلایی قرار دارد. و اگر این برای رضایت قلب شرور کافی نیست، حلقه و گردنبند جام جهانی و گل پیروزی را به آن اضافه کنید.
متن زیر گزیده ای از مصاحبه اینیستا در آخرین شماره او در مجله World Soccer در ماه می 2022 است. او در مورد زندگی خود در ژاپن، هم تیمی سابق ژاوی در نیوکمپ، گل او در فینال جام جهانی و صحبت می کند. … آهسته. تدریجی.
و این تعریف شگفت انگیزی از یک هافبک و اهمیت یک هافبک ارائه می دهد. «دنیای فوتبال» با عنوان این گفت وگو؛ او گفت: دوست دارم به بارسلونا بازگردم.

اميرحسين صدر

آینده:
من می دانم که آب و هوا به نفع ما نیست، در حال حاضر فقط لذت بردن از فوتبال است. یک روز نقشه می کشم و روز دیگر چیز دیگری به ذهنم می رسد، دقیقاً نمی دانم چه، کجا و چگونه؟
اما یک چیز مطمئنم که دوست دارم با فوتبال مرتبط باشم زندگی و علاقه من به فوتبال به چیزی خلاصه می شود که بیش از هر چیزی برایم ارزش قائل هستم، بنابراین سعی می کنم آن را به فوتبال متصل کنم و بعداً خواهیم دید.

گل برای یک عمر. مقابل هلند در فینال جام جهانی

لاماسیا:
چیزی که یاد می گیرید فوتبال و درک آن، زندگی با دیگران، رشد و رشد با اشتیاق، با فوتبال، با توپ است.
و با بزرگتر شدن، شروع به پیدا کردن راه خود می کنید.

سوال ثابت:
آیا می توان بارسلونا 2009 را تحت هدایت پپ گواردیولا با ژاوی بازسازی کرد؟
هیچ تیمی مثل هم نیست، اول از همه بازیکنان متفاوت هستند. نسل ها و دوره ها تغییر کرده اند و رقبا تغییر کرده اند. همه چیز مدام در حال تغییر است. به نظر من مهمترین نکته این است؛ بارسا می ماند بارسا، بارسا، بارسا می ماند. هویت ماندگار، سبک و شیوه همیشگی. می بینیم که آنها هنوز هم بازیکنان بسیار خوبی دارند. این نشان دهنده رشد، پیشرفت و تبدیل شدن به یک تیم قابل اعتماد است که می تواند برای عناوین دشوار باشد.

بازگشت به بارسلونا:
هواداران بارسلونا که می خواهند من و ژاوی را در نیوکمپ ببینند باید منتظر بمانند. ژاوی سال هاست که برای مربی شدن آماده می شود، سخت است و مشخصا او کادر خودش را دارد. حرف زدن در مورد چنین چیزی منطقی نیست. همانطور که همیشه گفته ام، دوست دارم به هر شکل ممکن به بارسلونا برگردم.

زندگی در ژاپن:
می توانم بگویم دلمان برای خانه خیلی تنگ شده است. به خصوص به دلیل شرایط اخیر، عدم امکان بازگشت و عدم امکان ملاقات با خانواده. برای همه ما خیلی سخت بود، تغییر همیشه کمی استرس زا و نگران کننده است، اما از روز اولی که وارد ژاپن شدیم احساس خوبی داشتیم و این حس روز به روز هم در ورزش بیشتر می شد تا در خانواده. ما اینجا احساس خیلی خوبی داریم.

لیگ فوتبال ژاپن:
استانداردها در سطوح مختلف متفاوت است، یا هر چیزی که شما می خواهید روش نامگذاری کنید، اما این چیزی نیست که به نظر من منفی باشد. باید بگویم از زمانی که من اینجا در لیگ هستم، پیشرفت های زیادی حاصل شده است. او رشد کرده است و بالاتر از همه، رقابت های سختی در لیگ وجود دارد. این رقابت چیزی است که من عاشق آن هستم و از زمانی که بارسلونا را ترک کردم به دنبال آن بودم. راستش را بخواهید اینجا احساس خوشبختی می کنم. من همیشه مثل قبل از خودم مراقبت می کنم تا در بهترین حالتم باشم.

لوئیس انریکه به عنوان سرمربی بارسلونا و اسپانیا:
من عاشق لوئیزا هستم. من فکر می کنم تصمیم برای انتصاب او موفقیت آمیز بود زیرا می دانم او چگونه است و چگونه کار می کند.
اسپانیا تابستان گذشته به موفقیت در یورو 4 نزدیک شد. فقط جزئیات کوچک باید بررسی شود، اما او در حال ساختن گروه بسیار خوبی از بازیکنان است و امیدوارم آنها بتوانند برای جام جهانی امسال بجنگند.
مطمئنم این تیمی است که رقابت خواهد کرد. من به تیم امید و اعتماد زیادی دارم. بدیهی است که برنده شدن در این نوع مسابقات همیشه به چیزهای زیادی بستگی دارد که باید شما را دنبال کنند یا موقعیت هایی که می توانند شما را حذف کنند. اما فکر می کنم باید خیلی روی تیم ملی اسپانیا تکیه کرد.
یورو را کاملا ذهنیت تیم ملی اسپانیا را تغییر داد. ما متوجه شدیم که با بازیکنان مستعد می توانیم جام های مهمی را کسب کنیم.



مجله اخبار فوتبال خارجی


سرویس خبر شماره: 1822053 |
10 ارديبهشت 1401 ساعت 01:05 |
932 امتیاز خبر|

0نظرات

هواداران باید منتظر بمانند

“فینال اینیستا” جام روی 2018

آکادمی اینیستا:
شما آکادمی اینیستا را در سال 2013 در اسپانیا تأسیس کردید و از آن زمان تا کنون آن را در ژاپن برگزار کرده اید. می توانید کمی از علت ایجاد آکادمی فوتبال و روش های آن برایمان بگویید؟
برای بچه هایی که می خواهند وارد فوتبال شوند، داشتن یک پایه خوب کلید رشد است. آنچه ما سعی در انتقال و آموزش آن داریم راهی برای درک فوتبال و به طور کلی «زندگی» است. چگونه تمرین کنیم و چگونه “رفتار” کنیم.
فراتر از جنبه های فنی و تاکتیکی، این راهی برای “درک” عمیق ورزش است. زمانی که به ژاپن آمدم، یکی از اولویت ها ایجاد این آکادمی ها بود، تلاش برای نشان دادن آموخته هایم در طول دوران حرفه ای ام، و فکر می کنم رشد به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای برای من بسیار مهم بود.

مقایسه نسل جدید و قدیم:
ژاوی قبلا گفته است؛ نیکو، گاوی و پدری می توانند سرخیو بوسکتس، ژاوی و اینیستا باشند. نظر شما در مورد این مقایسه چیست؟
امیدوارم! زمان به ما خواهد گفت. من شخصاً مقایسه نمی کنم. بازیکنان بسیار جوانی که شروع می کنند. راه درازی در پیش دارند. همه آنها بازیکنان با استعدادی هستند که در حال حاضر بازیکنان مهمی برای بارسلونا هستند. آنها سال های زیادی در پیش دارند و می توانند به قطب های واقعی باشگاه تبدیل شوند و یک مجموعه مرکزی دیدنی را تشکیل دهند. تا زمانی که به رشد خود ادامه دهند، بدن و محیط اطراف خود را پر از افراد خوب و خوب خواهند کرد.

نقش هافبک:
بستگی به انتظار مربی از آنها دارد. فکر نمی کنم کمال وجود داشته باشد، اما یک هافبک باید بداند چگونه خود را در موقعیت مناسب قرار دهد، توپ را کنترل کند، بداند توپ را کجا حرکت دهد، بازی را کنترل کند و درک خوبی از اتفاقات داخل زمین داشته باشد. . . هافبک دلیل بازی تیم و چرخش آنهاست. اساساً سبک تیم را تعیین می کند.
یک هافبک باید دقیق و بسیار پویا باشد، او باید بفهمد که مربی از او چه انتظاری دارد. به عنوان مثال من همیشه پپ گواردیولا را تحسین می کردم، او یکی از بازیکنانی بود که توجه من را به خود جلب کرد و سعی کردم مثل او بازی کنم.