این بند مانع استراماچونی شدن ساپینتو می شود/ آیا استقلال از بدهی سرمربی پرتغالی خلاص می شود؟

یک بند در قرارداد مربیان خارجی وجود دارد که فیفا آن را تایید کرده است. بر اساس این بند، از آنجایی که ریکاردو ساپینتو ترجیح داد در ایران بماند و با وجود تاخیر در دریافت دستمزد، استقلال را تنها نگذارد، اکنون به دلیل این تاخیر نمی تواند از استقلال طلب غرامت کند و اگر طرف ایرانی خواسته سرمربی خود را برآورده کند. اگر پرداخت کند همه چیز تمام می شود و داستان استراماچونی روی ساپینتو تکرار نمی شود. اما اگر استقلال نتواند مطالبات سرمربی خود را پرداخت کند، آن مربی هم می تواند مطالبه خسارت کند.

در همین رابطه: رقم دقیق درخواست استقلال ساپینتو مشخص شد. سرمربی پرتغالی 3 ماه بدهکار بود نه 8 ماه / پول بلیط هواپیما و جریمه فینال کسر می شود



سرویس داخلی اخبار فوتبال

بعد از ناکامی استقلال مقابل پرسپولیس و از دست دادن جام قهرمانی، همه چیز برای پایان همکاری با ریکاردو ساپینتو مهیا شد چرا که استقلال قبل از آن لیگ برتر را از دست داده بود.

از سوی دیگر رفتار آبی پوشان سرمربی در طول فصل با اتفاقاتی که در فینال جام حذفی رخ داد دست به دست هم داد تا دیگر شرایط ماندن سرمربی پرتغالی مهیا نباشد. در چنین شرایطی اما یک بند در قرارداد آن مربی می تواند کمک بزرگی به فریلنسرها باشد تا سرمربی خود را از طلب غرامت باز دارد.

سرمربی استقلال ماه ها بود که از این باشگاه پولی دریافت نکرده بود و حالا مبلغ قابل توجهی بدهکار است. طبق قانون فیفا، اگر این بازیکن پرتغالی پس از به تعویق افتادن قسط دوم استقلال، ایران را ترک کند، مانند آندره آ استراماچونی علاوه بر اینکه می تواند قرارداد خود را به صورت یک طرفه فسخ کند، مبلغ قابل توجهی نیز به عنوان غرامت دریافت می کند. اصلا شاید این شرایط به وجود می آمد تا او به عنوان استراماچونی کل مبلغ قرارداد دو ساله اش را بگیرد اما او ماند و به کارش ادامه داد.