این تصمیم نهایی است: لیگ آینده VAR خواهد داشت

تاج درباره جزئیات این حادثه توضیح داد: شرکت تجهیزات در ورزشگاه های مختلف یکسان است اما ممکن است تعداد دوربین ها متفاوت باشد. تصور می کنم همه تیم ها این کار را می کنند. تقصیر ماست که تا الان VAR نداشتیم.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، مهدی تاج درباره بحث سیستم کمک داور ویدئویی در لیگ ایران گفت: بحث VAR، قرارداد بسته شده است. VAR خصوصی نمی شود، ایرانی نیست و در ایران تایید نشده است. 6 شرکت از سوی فیفا تعیین شده است، یکی اسرائیلی و دیگری آمریکایی است که نمی توانیم با آنها قرارداد ببندیم. دیگری در اسرائیل ثبت شده است که آن هم امکان پذیر نیست. خوشبختانه دو نفر از آنها تایید شده اند، یکی از آنها با ساد و سیما قرارداد دارد و با او قرارداد بستیم.

وی در خصوص شروع VAR در ایران گفت: شاید به این لیگ نرسد اما قطعا به لیگ بعدی می رسد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

رئیس فدراسیون درباره اینکه چگونه تیم ها را مجبور کنیم ورزشگاه های خود را به این فناوری مجهز کنند، گفت: کار شروع شده و می توان امیدوار بود که VAR بیاید. اگر ورزشگاهی در شهرهای مختلف VAR داشته باشد، مسابقه در آنجا برگزار می شود وگرنه باید بروند در ورزشگاهی بازی کنند که VAR دارد. در دوره قبل ایستادم تا همه ورزشگاه ها صندلی داشته باشند و هر باشگاهی که بازی نمی کرد، بازی آنها را جای دیگری می انداختم. حتی یادم می آید نساجی این کار را با زحمت انجام می داد.

وی ادامه داد: اتاق VAR در ورزشگاه ها است اما ما دو ون داریم که آنها را تجهیز می کنیم و اگر ورزشگاهی به هر دلیلی تجهیز نشود، آن وانت به آن ورزشگاه می رود.

مهدی تاج تصریح می کند که در لیگ آینده با آمدن VAR اگر ورزشگاهی این فناوری را نداشته باشد، مسابقه در آنجا برگزار نمی شود.

این تصمیم نهایی است: لیگ آینده VAR خواهد داشت


سرویس خبر شماره: 1860215
28 دسامبر 1401 در 11:11 ب.ظ
400

1نقطه نظر

آخرین جزئیات در مورد کمک داور ویدیویی زبان تاج.