این جام بهترین جام جهانی ایران نبود

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تیم ملی ایران ششمین حضور خود در جام جهانی را با یک برد و دو باخت به پایان رساند تا مانند 5 دوره قبل از راهیابی به مرحله حذفی بازماند. شاگردان کی روش که سومین دوره متوالی جام جهانی را با این مربی تجربه می کردند، پس از شکست سنگین مقابل انگلیس، پیروزی گرانبهایی را مقابل ولز به دست آوردند تا به صعود امیدوار باشند، اما در آخرین بازی مقابل آمریکا یک بر صفر شکست خوردند و سوم شدند. در گروه دوم . این نتیجه از نظر موقعیت تیمی جزو بهترین عملکرد ایران بود اما رکورد بیشترین امتیاز کسب شده شکست ناپذیر ماند.

تیم ملی ایران در اولین حضور خود در جام جهانی (1978) با دو شکست (پرو و ​​هلند) و یک تساوی (اسکاتلند) زنجیروار با یک امتیاز در رده چهارم گروه قرار گرفت. ایران در دومین حضور (1377) مانند سال 1978 دو شکست (یوگسلاوی و آلمان) را متحمل شد، اما با پیروزی مقابل آمریکا امتیاز خود را نسبت به دوره قبلی حضور خود در این کات سه برابر کرد و یک پله صعود کرد. . او در جدول رده بندی گروه خود سوم شد.


سرویس خبر شماره: 1856471
9 دسامبر 1401 ساعت 08:33 |
2.8K |

0نقطه نظر

مقایسه عملکرد ایران با پنج دوره قبلی حضور

ششمین حضور ایران در جام جهانی با دو باخت و یک برد منجر به صعود نشد تا با وجود عملکرد خوب در دو بازی اخیر بهترین نتیجه از نظر امتیازی کسب نشود.

این جام بهترین جام جهانی ایران نبود

تیم ملی ایران پس از مدت ها وقفه برای سومین بار در جام جهانی 2006 شرکت کرد. این تیم باز هم در آلمان دو شکست را متحمل شد و تساوی 1-1 مقابل آنگولا در بازی آخر باعث شد تا تنها امتیاز خود را در این گروه کسب کند و مانند سال 1978 در رده چهارم قرار گیرد. در جام جهانی 2014 که اولین تجربه با کی روش بود. ایران با دو باخت (آرژانتین و بوسنی) و یک تساوی (نیجریه) در رده چهارم گروه خود قرار گرفت.

بهترین عملکرد ایران در مرحله گروهی جام جهانی 2018 را دیدیم؛ جایی که برای اولین بار دو شکست در ترازنامه این تیم در مسابقات استخر ثبت نشد. شاگردان کی روش در دوره ای که بیش از هر زمان دیگری به صعود نزدیک بودند، مراکش را بردند، با یک گل مغلوب اسپانیا شدند و با پرتغال به تساوی رسیدند اما با 4 امتیاز از صعود بازماندند و سوم شدند. در این دوره آنها با سرمربی پرتغالی تلاش می کردند تا ماموریت ناتمام خود را به پایان برسانند اما دو شکست و یک پیروزی (مانند جام جهانی 98) سهم آنها بود تا مانند همان دوره سوم شوند و صعود نکنند.



مجله اخبار فوتبال داخلی