این جام موراتا است: آلوارو به رکورد 72 ساله رسید

اما امشب که آلوارو موراتا دروازه ژاپن را باز کرد به آن رکورد هفتاد و دو ساله رسید. در حالی که 12 دقیقه از شروع بازی اسپانیا و ژاپن می گذرد، شماره 7 لاروخا با ارسال پاس از سمت راست از آزپیلیکوئتا و ضربه سر با زمان بندی خوب، دروازه بان ژاپنی چاره ای جز تسلیم نداشت.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، آخرین باری که یک اسپانیایی موفق به گلزنی در هر سه بازی مرحله گروهی جام جهانی برای اسپانیا شد، در جام جهانی 1950 بود. زمانی که تلمو زارا در هر بازی مرحله گروهی موفق می شد برای لاروخا گل بزند.

اما با این گل به دومین بازیکن تاریخ فوتبال اسپانیا تبدیل شد که در هر سه بازی مرحله گروهی جام جهانی برای لاروخا گلزنی می کند. تلمو زارا اولین اسپانیایی بود که این رکورد را در جام جهانی 1950 برزیل به ثبت رساند. او در سه بازی مقابل آمریکا، شیلی و انگلیس گلزنی کرد.

آلوارو موراتا با گلزنی در بازی امشب اسپانیا و ژاپن به دومین بازیکن اسپانیایی تبدیل شد که پس از 72 سال در هر سه بازی مرحله گروهی جام جهانی موفق به گلزنی شده است.

این جام موراتا است: آلوارو به رکورد 72 ساله رسید

قبل از گل امشب آلوارو موراتا، چند بازیکن دیگر اسپانیایی برای رسیدن به این رکورد تلاش کرده بودند اما ناکام ماندند. بصره در سال 1950، قهرمان جام جهانی 2002، فرناندو تورس در جام جهانی 2006 و دیگو کاستا در جام جهانی 2018 در دو بازی اول جام جهانی برای لاروخا گلزنی کردند، اما در هر سه بازی مرحله گروهی موفق به گلزنی نشدند. .



مجله اخبار فوتبال خارجی


سرویس خبر شماره: 1856797
10 دسامبر 1401 در 23:39
1.3K |

1نقطه نظر

موراتا با این گل در صدر فهرست گلزنان جام جهانی قطر قرار گرفت. او حالا با انر والنسیا از اکوادور، خاکپو هلندی، امباپه فرانسه و راشفورد انگلیس ستاره سه گل این جام جهانی است.