“این یک موضوع افتخار است”: استقبال براگا به الخلیفی



سرویس خبر شماره: 1847536
18 اکتبر 1401 @ 19:20
23.2 هزار امتیاز خبر|

15نقطه نظر

مالک باشگاه قطری پاری سن ژرمن بخشی از سهام باشگاه اسپورتینگ براگا پرتغالی را برای گسترش حضور خود در فوتبال اروپا خریداری کرد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، صندوق سرمایه گذاری ورزش قطر QSI به زودی به طور رسمی بخشی از سهام باشگاه براگا پرتغال را در اختیار خواهد گرفت. این خبر امروز به صورت رسمی از سوی باشگاه پرتغالی و صندوق قطری اعلام شد.

رقم دقیق پرداختی قطری ها و میزان سهام خریداری شده توسط آنها اعلام نشده است اما طبق اعلام دو طرف معامله، قطری ها سهام اقلیت براگا را در اختیار خواهند داشت. باشگاه پرتغالی در بیانیه ای اعلام کرد که اکثریت سهام در اختیار باشگاه باقی می ماند.

اگرچه در اظهارات دو طرف معامله به مبلغ و درصد دقیقی اشاره نشده است، اما رسانه های فرانسوی و پرتغالی اعلام کردند که صندوق سرمایه گذاری قطر 21.67 درصد از سهام براگا را خریداری کرده است.

براگا سومین باشگاه اروپایی است که سهام آن به صندوق سرمایه گذاری قطر اهدا شده است. دو باشگاه دیگر پاری سن ژرمن از فرانسه و KAS Eupen از بلژیک هستند.

باشگاه براگا در بیانیه امروز خود اعلام کرد: ما مفتخریم که با صندوق سرمایه گذاری قطر به عنوان یکی از سهامداران اصلی باشگاه همکاری می کنیم. اما انتقال بخشی از سهام باشگاه به این صندوق به معنای تغییر مدیریتی در براگا نخواهد بود. کمیته های باشگاه در آنها اختیار کامل برای تصمیم گیری خواهند داشت.

براگا در حال حاضر سومین لیگ پرتغال است و در چند ماه گذشته شایعات زیادی درباره جدایی این باشگاه با قطری ها شنیده می شود. آنتونیو سالوادور، رئیس باشگاه در مصاحبه ای در گذشته مخالفت خود را با این توافق و حضور قطری ها در ساختار مدیریتی باشگاه اعلام کرده بود.



مجله اخبار فوتبال خارجی