این 9 هفته جهنمی؛ آیا یک قهرمان مشت خود را از دست می دهد؟

بعد از پایان هفته هجدهم بود که فاصله رئال و بارسا به 18 امتیاز رسید. البته تا آن زمان رئال یک بازی دیگر انجام داده بود. زمانی که ژاوی هدایت بارسا را ​​برعهده گرفت، فاصله دو تیم 10 امتیاز بود و در هفته های اول حضور او این فاصله بیشتر شد. در این مدت رئال 39 امتیاز و بارسا 37 امتیاز کسب کردند اما پس از سوپرکاپ اسپانیا بارسا ژاوی 22 امتیاز و رئال مادرید 17 امتیاز کسب کردند.


سرویس خبر شماره: 1816304 |
01 فروردين 1401 ساعت 16:54 |
61,660 امتیاز خبر|

دهنظرات

سفر رئال و بارسا به پایان لالیگا

رئال مادرید دو بازی سخت مقابل سویا و اتلتیکو دارد و بازی برگشت مقابل چلسی در لیگ قهرمانان اروپا در روزهای 17 و 23 آوریل نیز می تواند روی نتایج رئال تاثیر بگذارد. بارسا در این مدت باید دو بازی مقابل فرانکفورت در لیگ اروپا انجام دهد که مطمئنا بازی های راحت تری هستند.

برنامه واقعی سخت تر

امید بارسا به بازی های سخت تر رئال مادرید است و با توجه به اینکه سویا که در حال حاضر با 9 امتیاز کمتر از رئال مادرید در رده دوم قرار دارد و از 9 بازی اخیر خود فقط دو برد را کسب کرده است، تنها رقیب جدی در رئال بلوگرانا است.

سلتا، سویا، ختافه، لوانته، کادیز و بتیس حریفان مشترک رئال و بارسا در 9 هفته اخیر هستند. اوساسونا، اسپانیول و اتلتیکو دیگر رقبای رئال هستند و بارسا نیز به مصاف سوسیداد، رایو، مایورکا و ویارئال خواهد رفت.

بارسا در حال حاضر با یک بازی کمتر 12 امتیاز کمتر از رئال مادرید دارد، در حالی که آنها در نتایج رودررو هم از رئال مادرید پیشی گرفتند تا با امتیاز مساوی قهرمان شوند.

پس از بسته شدن فیفادی، رئال میزبان سلتا خواهد بود و بارسا باید در نیوکمپ میزبان سویا باشد. رئال همچنین بازی تقریبا سختی در اوساسونا پیش رو دارد و بازی آخر هفته گذشته مقابل بتیس در برنابئو نمی تواند آسان باشد.

فاصله گلزنی دو تیم

رئال در 9 هفته گذشته 4 بازی خانگی و 5 بازی خارج از خانه انجام داده است، اما بارسا در 10 بازی پیش رو میزبان 6 بازی خواهد بود و 4 بار به زمین حریف می رود. همچنین لازم به ذکر است که رئال مادرید 3 بازی خارج از خانه بین 30 تا 33 هفته دارد که در این مدت بارسا دو بار میزبان نیوکمپ خواهد بود و دو بار بازی خواهد کرد.

بارسا یک ماه بعد با رایو وایکانو روبرو می شود. علاوه بر این، او باید به سوسیداد و بتیس سفر کند. بازی آخر هفته بلوگرانا نیز مقابل ویارئال است. هر سه تیم می توانند برای بارسا مشکل ساز شوند. در واقع آبی ها باید 9 بازی باقی مانده را ببرند و امیدوار باشند که رئال 9 امتیاز از دست بدهد تا قهرمان شود.

هیچ تیمی در این مرحله از فصل لیگی را از دست نداده است و 9 امتیاز از رقبای خود فاصله دارد. رئال در فصل 2003–04 با کی روش روی نیمکت در پایان هفته 29 با والنسیا 8 امتیاز اختلاف داشت، اما فصل را با 7 امتیاز اختلاف به پایان رساند. در حالی که رئال مادرید در فصل 16-2015 در پایان هفته 29 دوازده امتیاز از بارسا با زیدان عقب بود، اما تنها با یک امتیاز دوم شد. باید دید سرنوشت قهرمانی امسال به کجا خواهد رسید.



مجله اخبار فوتبال خارجی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، بارسا شب گذشته با 4 گل رئال مادرید را شکست داد و در سکوت برنابئو را ترک کرد. یک پیروزی ارزشمند برای تیم تحت هدایت ژاوی، با این حال شانس آبی ها برای قهرمانی در لالیگا کمی بیشتر است. اگر برد بارسا تا هفته قبل تقریبا غیرممکن به نظر می رسید حالا می توان به آنها فرصت کمی داد.

تعیین تیم های در مسیر قهرمانی

شکست شب گذشته رئال مقابل بارسلونا کمی خوش بینی را برای قهرمانی آبی ها در لالیگا افزایش داد زیرا فاصله دو تیم در حال حاضر 12 امتیاز است.