بازدید کی روش از قلعه با دعوت روزبه چشمی


سرویس خبر شماره: 1854310
28 نوامبر 1401 در 06:03 ب.ظ
51 هزار امتیاز خبر|

23نقطه نظر

آیا سرمربی پرتغالی با این استراتژی انگلیس را شکست می دهد؟

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، یکی از اتفاقات جالب آخرین دیدار تدارکاتی تیم ملی مقابل تونس حضور همزمان سعید عزت اللهی و روزبه چشمی در خط هافبک بود. کمتر از یک هفته مانده به بازی با انگلیس، نظر عمومی این است که آنها نیمه اول بازی با تونس یا بخش بزرگی از این بازی را با انگلیس آغاز می کنند و حضور این دو هافبک دفاعی بزرگ در ترکیب اصلی این تیم است. نیز محتمل است.

کی روش اصرار داشت که بازی تدارکاتی مقابل تونس پشت درهای بسته برگزار شود و حداقل اطلاعات در مورد ترکیب او منتشر شود، اما بعد از بازی ترکیب ترکیب به رسانه ها رسید.

 امتیاز خبرکی روش از قلعه با دعوت روزبه چشمی

پیش از این تصور می شد روزبه چشمی گزینه ای برای بازی در دقایق پایانی و حفظ نتیجه باشد، اما کی روش برای این بازی خاص وسوسه شد دو هافبک بلند قد و درگیر خود را به زمین بفرستد. طرحی که اگر به آن برسد شاهکار مربیگری کی روش لقب می گیرد.


انگلیس مصمم است جام جهانی را با پیروزی آغاز کند و کی روش تیمش را در برابر هجوم حریفان پر ستاره خود ناامید نخواهد کرد. هری کین تنها مهاجم بزرگ انگلیس است و به احتمال زیاد فودن و مانت در کنار او بازی خواهند کرد اما در سانترها و ضربات ایستگاهی بازیکنان سایر خطوط نیز به خط حمله اضافه خواهند شد و حضور همزمان عزت اللهی و چشمی می تواند در این صحنه ها به تیم ملی قدرت بیشتری بدهیم.

شاید این ترکیب تا چند هفته پیش عجیب و غیرمنتظره بود اما پس از مصدومیت امید ابراهیمی، کی روش تصمیم گرفت گزینه های مختلف را بررسی کند و احتمالاً به این ترکیب رسیده است. آنها می توانند به عنوان دو هافبک دفاعی به صورت گسترده بازی کنند یا اگر کی روش بخواهد در ترکیب 3-3-4 مورد علاقه خود بازی کند، یکی از آنها در دفاع راست خواهد بود. در هر یک از این دو موقعیت، هدف کی روش افزایش میانگین تیمش و مبارزه بیشتر در خط هافبک و پوشش کامل فضای جلوی خط دفاعی است.

البته این زوج ایراداتی هم دارند. هر دوی این هافبک های دفاعی کند هستند و انتقال از دفاع به حمله را کند می کنند. توانایی حفظ توپ در خط هافبک نیز کاهش خواهد یافت و انتظار می رود مالکیت توپ انگلیس به شدت بالا باشد. اما اولویت در این بازی گل نخوردن و مهار انگلیس است.



مجله اخبار فوتبال داخلی

ترکیبی متفاوت برای بازی خاص
این استراتژی ویژه کی روش برای بازی مقابل انگلیس است و احتمالا برای دو بازی آینده ترکیب هجومی تری را انتخاب خواهد کرد. سرمربی پرتغالی به خوبی می داند که این سخت ترین بازی تیمش در مرحله گروهی است و یک امتیاز از این دیدار دستاورد بزرگی خواهد بود. حتی اگر شکست تیم ملی مقابل این مدعی قهرمانی را محتمل بدانیم، ترجیح کی روش این است که اختلاف دو تیم حداقل یک گل باشد، زیرا ممکن است سرنوشت صعود به تیم دوم بستگی به این داشته باشد. تفاضل گل

روزبه چشمی جایی در برنامه های اسکوچیچ نداشت اما با بازگشت کی روش او یکی از معدود بازیکنانی است که به تیم ملی لیگ برتر اضافه می شود. دعوت هافبک دفاعی استقلال با سوالات زیادی همراه بود اما حالا می دانیم سرمربی پرتغالی چه برنامه ای برای او در نظر گرفته بود. چشمی یکی از بازیکنان مورد علاقه کی روش در جام جهانی 2018 بود و در این بازی می تواند عنصری کلیدی در مهار حملات ساوت گیت باشد.


حرکت کی روش را می توان با حرکت به یک قلعه در شطرنج مقایسه کرد. قلعه یک حرکت تدافعی در شطرنج است که در آن بازیکن برای محافظت از مهره شاه چهره ای را در مقابل مهره شاه قرار می دهد و با استفاده از دو وجه موازی یک قلعه مستحکم می سازد. عزت اللهی و چشمی می توانند بازوهای مقابل هم در خط دفاعی تیم ملی باشند و کار بازیکنان تکنیکی انگلیس را برای نزدیک شدن به دروازه بیرانوند سخت کنند. کی روش با کاهش فضای خط تیمش می خواهد انگلیس را مجبور به ارسال توپ های بلند کند و در این صورت با بازیکنان بزرگ خود پاسخ این حملات را خواهد داد.