بازیکنان ایرانی به مصاف قهرمان آفریقا می روند

سردار آزمون: ستاره هجومی بایرلورکوزن به این گل نیاز داشت. سردار آزمون بعد از حرف و حدیث های این چند روزه تبدیل به همان بازیکنی شد که در دوران کی روش بود. به گلی که او با یک جفت پا و یک ضربه سر مطمئن زیبا به ثمر رساند توجه کنید و به یاد داشته باشید که آزم یکی از مهمترین بازیکنان امروز فوتبال ماست. مهاجم بایرلورکوزن که در لیگ قهرمانان اروپا هم بازی می کند و دوست داریم او را در اوج آمادگی برای جام جهانی ببینیم. با این گل شک و تردید کی روش برای انتخاب بازیکن از بین دو مهاجم تیم ملی کمی بیشتر شد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* مدافعان
صادق محرمی: محرمی یکی از بازیکنان بدون تغییر ایران در بازی قبلی بود. او در نیمه اول عملکرد خوبی نداشت، اما در نیمه دوم به بازیکنی تبدیل شد که از او انتظار می رفت و سادیو مانه، ستاره خط حمله سنگالی را کاملا مهار کرد. صادق محرمی با این دو بازی بیشترین امتیاز را در بین مدافعان راست برای حضور فیکس در جام جهانی به خود اختصاص داده است. محرمی البته امروز کمتر در هجوم و بازی سازی حضور داشت و بیشتر انرژی خود را روی مهار این ستاره تیم سنگال متمرکز کرد و با موفقیت از این مصیبت بیرون آمد.

حسین کنعانی زادگان: از بین چهار مدافعی که در قلب دفاع آزمایش شدند، حسین کنعانی تنها بازیکنی بود که در هر دو بازی به میدان رفت. او در نیمه اول عملکرد نسبتا خوبی از خود نشان داد. اگرچه خط دفاعی ایران چندین بار عقب نشینی کرد، اما سید حسین حسینی در آنجا توانست اشتباهاتی را مرتکب شود. با این حال کنعانی همچنان نمایش خوبی از خود به نمایش گذاشت و بدون شک در جام جهانی در قلب خط دفاعی تیم ملی بازی خواهد کرد.

احسان حاج صفی: مدافع چپ تیم ملی بلیت حضور فیکس قطر و حضور فیکس در تیم ملی را رزرو کرده است. پس از نمایش لرزان در بازی با الجزایر، حاج صفی در دو دیدار تیم ملی 90 دقیقه به میدان رفت و نشان داد که از اعتماد کامل سرمربی تیم ملی برخوردار است و از او انتظار می رفت کاپیتان تیم ملی باشد. تیم ملی در جام جهانی عملکرد امروز احسان در دفاع چپ ناقص و درخشان بود. او یک بار توپ را از خط خارج کرد و تک گل ایران را به ثمر رساند و موقعیت جدی دیگری برای ایران روی دروازه حریف رقم زد. او همچنین یک بار دیگر با سرعت عمل در محوطه شش قدم موقعیت عالی گلزنی را از سنگالی ها گرفت. حاج صفی یکی از دو ستاره اصلی تیم ملی در این بازی بود.

در این مطلب نگاهی اجمالی به عملکرد ملی پوشانی که در این بازی به زمین رفتند خواهیم داشت؛ البته، مواردی که برجسته‌تر از سایرین کار کرده‌اند، به طور جداگانه با جزئیات بیشتری بررسی می‌شوند:

احمد نوراللهی: حضور 90 دقیقه ای احمد نوراللهی و نقش اصلی او در دوئل ها نشان از اهمیت این بازیکن الاهلی برای تیم ملی دارد. بازیکنی که در تمام مسابقات موجود در دوران اسکوچیچ فیکس انجام داد و احتمالاً در دوره کی روش نیز این اتفاق خواهد افتاد. احمد که این فصل در الاهلی در پست 6 بازی می کند، در صورت حفظ شرایط مطلوب، بازیکن ثابت تیم ملی در جام جهانی خواهد بود. او امروز سخت و مثبت بازی کرد و یکی از بهترین های تیم بود.

امید ابراهیم: امید چهره ای است که در جام جهانی قبلی به عنوان بازیکنی سخت کوش و فداکار ظاهر شد. او اکنون چهار سال تجربه بیشتری دارد و شاید شکل فوتبالش کمی تغییر کرده باشد. با این حال شخصیت بالا و ویژگی های بازی او در پست هافبک او را خوش بین می کند تا خود را به عنوان یکی از مسافران جام جهانی در تیم ملی ببیند. در نیمه دوم بازی امروز که ایران نیاز به بازی تهاجمی تری داشت، ابراهیمی به حریف سرشناس و فیزیکی ما اجازه داد تا موقعیت های کمتری نسبت به نیمه اول ایجاد کند.

مرتضی پورعلیگنجی: یک خطای نیمه و مهلک برای باتجربه ترین مدافع تیم ملی. پورعلی که پس از رقابت های باشگاهی به تیم ملی بازگشته، هنوز در فرم فنی کامل قرار ندارد. اما منهای این خطا خطای زیادی در بازی او دیده نمی شود و در حالی که توپ را وارد دروازه ایران می کرد در محاسبه محل فرود توپ اشتباه جزئی کرد به طوری که تا آخرین لحظه بازی را با حسرت دنبال کرد. . با این حال اگر فرصتی پیش بیاید اشتباه خود را جبران می کند.

کریم انصاری فرد: حضور کریم انصاری فرد در پست 10 از نکات ترکیب امروز تیم ملی بود. کریم با پشتکار بازی کرد و با دید خوبی که داشت، چندین بار سعی کرد توپ را به مهدی طارمی و سایر بازیکنان چپ و راست پاس دهد، اما طبیعتاً او مانند بازی قبل در این پست ساخته نشده است و شاید بتواند. . ، به عنوان یک بازیکن وایلد کارت، فضای بهتری برای ایجاد هم تیمی داشته باشید.

*دروازه بان
سید حسین حسینی: غیرمنتظره ترین تغییر و البته تماشایی در بین بازیکنان ملی پوش متعلق به این دروازه بان استقلالی است. سیدحسین در این بازی 5 سیو مقابل مهاجمان سنگالی انجام داد و احتمالاً بالاترین امتیاز را در بین بازیکنان خواهد گرفت. این دروازه بان باتجربه شیرازی که در این بازی حساس نسبت به سایر گزینه ها مورد توجه قرار گرفته بود، چنان با اعتماد به نفس و کارآمدی کار کرد که شاید خط و نشانی برای سایر مدعیان گلزنی در تیم ملی کشیده بود.

* مهاجمان
مهدی طارمی: امروز روز خوبی برای مهدی طارمی نبود و ستاره تیم ملی کمتر توانست جلوی دروازه حریف خود را نشان دهد و شبیه شرایطی بود که در بازی قبل برای سردار آزمون رخ داد. طارمی که گاهی در پست وینگر چپ بازی می کرد و گاهی در پست 9 ظاهر می شد، در این نقل و انتقالات فرصت چندانی نداشت.


سرویس خبر شماره: 1845481
5 اردیبهشت 1401 ساعت 20:51 |
76.3K |

17نقطه نظر

دو ستاره در برابر یازده فوق ستاره؛

سامان قدس: اگر تیم ملی مجبور باشد تنها با یک مهاجم بازی کند، سامان قدوس مهره اصلی تیم ملی در جام جهانی خواهد بود. او در نیمه دوم بازی امروز به جای کریم انصاری فرد وارد زمین شد و با وجود اینکه در آمار بازی آنچنان کارآمد کار نکرد، اما به عنوان بازیکنی که بلد است پاس کند جزو بازیکنانی بود که پاس گل داد. توپ خوب سامان اگر بدشانس نبود از روی پاس حاج صفی گل اول ایران را به ثمر می رساند.

* هافبک ها
گفت عزت اللهی: شاید به دلیل اینکه سعید عزت اللهی روی نیمکت تیم فوتبال این باشگاه نشسته است، هنوز از نظر بدنی آماده درگیری های شدید نیست. با این حال تجربه او در چنین مسابقاتی همیشه به درد می خورد و همان چیزی بود که در دیدار قبل در حضور یک هافبک ملی پوش نشان داد. جوان سابق تیم ملی که یکی از مهره های مورد اعتماد کی روش محسوب می شود از امروز تا جام جهانی کمتر از دو ماه فرصت دارد تا در بهترین شرایط بدنی تیم اصلی قرار بگیرد تا مقابل دو دفاع وسط ایران بایستد. .

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، ایران پس از پیروزی ارزشمند یک بر صفر مقابل اروگوئه، امروز در اتریش با نمایشی سازماندهی شده و البته با درخشش دروازه بان خود قهرمان آفریقا را متوقف کرد.


میلاد سرلک: برای میلاد سارلک که سومین بازی فیکس خود را در تیم ملی سپری می کرد، تلاش سنگالی ها چندان خوب پیش نرفت اما نشان داد که کارلوس کی روش احتمالا فضای بیشتری را به این بازیکن پرسپولیسی خواهد داد و باید تمرکز و نگاهش را به این بازیکن بیاورد. آینده در حالی که شاید در میان مدعیان هافبک قوی جایی برای خود بیابید. سرلک پس از پایان نیمه اول جای خود را به امید ابراهیمی داد.

تیم ملی فوتبال ایران اردوی اتریش و دو بازی سخت تدارکاتی را بدون شکست پشت سر گذاشت.

بازیکنان ایرانی به مصاف قهرمان آفریقا می روند

* وینگرها
علی قلی زاده: علی قلی زاده در پست وینگر راست نمایش قابل قبولی ارائه کرد و یکی از بازیکنان دقیقه 90 تیم ملی بود. زمانی که تیم ملی حریف قوی و فیزیکی را پیش روی خود داشت، در این پست به عنوان یک عنصر و بازیساز فوق العاده عمل می کرد و با اینکه موفق به پاس گل یا گلزنی نشد، اما آنقدر خوب بود که کی روش نیازی به تغییر ندید. او تا زمانی که مانند دوران اسکوچیچ شد. یکی از بازیکنان فیکس تیم ملی باشید.

علیرضا جهانبخش: جهانبخش در دو بازی زیر نظر کی روش هنوز همان جهانبخشی نیست که در زمان اسکوچیچ ستاره تیم ملی بود. با این حال، او بازیکنی بسیار مسلط است که اگر پشت محوطه جریمه توپ را به دست آورد، می تواند برای حریف خطرناک باشد. البته سنگال در دفاع فضاها را بست و به جهانبخش اجازه شوت و بازی نداد. با این حال او در نیمه دوم یک پاس گل به دست آورد.

سید مجید حسینی: این مدافع میانی بزرگ تیم فوتبال کایسری اسپور ترکیه در بازی با سنگال روز سخت و طاقت فرسایی را پشت سر گذاشت اما در مجموع عملکرد بدی نداشت. حسینی با توجه به قدش، برای دیدارهایی که تیم ملی به بازیکنان فیزیکی بیشتری نیاز دارد، بازیکن موثری محسوب می شود. با این حال، او برای عضویت دائمی در تیم ملی باید کمی قانع‌کننده‌تر نشان دهد.