بازی فرانسه و ایرلند زیر سایه هند جنجالی تیری هانری

ریچارد دان، بازیکن سابق تیم ملی ایرلند که در آن سال مقابل فرانسه بازی کرد، امروز به اکیپ گفت: “ما هنوز هند تیری هانری را فراموش نکرده ایم. زیرا بازی بسیار خوبی انجام داده ایم و شایسته پیروزی مقابل فرانسه بودیم. ما تا پایان جنگیدیم. دقیقه آخر یعنی تا زمانی که او این دست را انجام داد ما کل مسابقه را کنترل کردیم بعداً هانری پشیمان شد و خودش به من گفت که با دستش توپ را زد و من خیلی عصبانی شدم و گفتم: چرا گفتی چرا چند دقیقه پیش به داور بگویید؟» «داور و تیری هانری در آن سال ما را نابود کردند و به همین دلیل است که هر بازی بین فرانسه و ایرلند اکنون بحث برانگیز خواهد بود.

1836040



مجله اخبار فوتبال خارجی

حساسیت ایرلندی ها را می توان به یک حادثه بحث برانگیز 14 سال پیش که هر دو تیم با تیری آنری بازی کردند، جستجو کرد. ایرلندی ها می گویند هنوز گل جنجالی تیری آنری در بازی 2009 را فراموش نکرده اند و امشب به دنبال انتقام از فرانسه خواهند بود.

فرانسه امشب در حالی به مصاف ایرلند می رود که رویارویی دو تیم با توجه به اتفاق 14 سال پیش و نقش تیری آنری در بازی دو تیم حساس خواهد بود.

بازی فرانسه و ایرلند زیر سایه هند جنجالی تیری هانری

در سال 2009، دو تیم در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2010 در دو بازی رفت و برگشت به مصاف هم رفتند. فرانسه بازی رفت را 1-0 در خانه برد و بازی برگشت را 1-0 در 90 دقیقه به ایرلند واگذار کرد تا به وقت اضافه برود. ماجرای جنجالی به همان دقایق برمی گردد. تیری هانری در داخل محوطه جریمه ایرلند دو بار توپ را لمس کرد و آن را از کنار ویلیام گالاس رها کرد تا خروس ها گلزنی کنند و ایرلند را حذف کنند.

1836039

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، فرانسه امشب در دوبلین پایتخت جمهوری ایرلند به مصاف تیم ملی آن کشور می رود و امیدوار است با کسب سه امتیاز دیگر به مرحله نهایی رقابت های یورو 2024 نزدیک شود. اما این بازی برای ایرلندی ها حساسیت خاصی دارد.


سرویس خبر شماره: 1897754
7 آوریل 1402 @ 6:58 ب.ظ
1.3 هزار امتیاز خبر|

2نقطه نظر