باشگاه آلگری قربانی مدیریت یووه

حتی آن اشتباهات تاکتیکی آنقدر رنگارنگ شد که شزنی، دروازه بان بیانکونری در یک جمله گفت: “هر بار که من خوب کار می کنم، نشان می دهد که تیم بد کار می کند و این بحث برای یوونتوس اصلا صادق نیست.” درست نیست.”

یووه در این فصل اسیر حواشی مدیران باشگاه شده است و با اخراج آنیلی و همکارانش و افشای امضای قراردادهای دروغین، سودی فراتر از حد قانونی برای بازیکنانی که به تیم اصلی آکادمی رسیده اند و … به تیم های دیگر قرض داده شدند، عملکرد شاگردان آلگری ایل بیش از همیشه در زمین تحت تاثیر قرار گرفت.

مکس الگری تا فصل 2026 قرارداد دارد. اکنون با اضافه شدن کریستین جونتولی به عنوان مدیر ورزشی باشگاه، یووه امید بیشتری برای آمادگی کامل برای فصل آینده دارد.

کریستین جونتولی قبل از پیوستن به تیم مدیریتی یووه چندین سال را در ناپولی سپری کرد. او تاثیر زیادی در لیگ ناپولی در این فصل داشت. او به اسپالتی پیشنهاد خرید بازیکنانی مانند ویکتور عثیمان، کیم مین جائه و خویچا کوارتشاخلیا را داد. سرمربی ناپولی با تایید جذب این بازیکنان تیم خوبی برای قهرمانی ساخته است که نتیجه آن را کاملا و واضح دیدیم؛ فتح اسکودتو پس از سی و سه سال پاداشی بود که اسپالتی و شاگردانش برای هواداران داشتند. باید دید آیا جونتولی می تواند یوونتوس شکست خورده آلگری را به مدعی اسکودتو تبدیل کند یا خیر. پس از تغییرات قابل توجه در راس مدیریت، یووه شایسته بازگشت به روزهای خوب گذشته با جونتولی و ترسیم آینده روشن تری برای سیاست های خود در بازار نقل و انتقالات است.

شاگردان آلگری پیش از آغاز جام جهانی قطر توانستند ناپولی را با گل کم تهدید کنند. اما بعد از جام جهانی همه چیز ناگهان تغییر کرد.

دادگاه فدرال ورزش ایتالیا چند روز پس از جدایی و جدایی از تیم مدیریت سابق، در نیم فصل تصمیم به کسر پانزده امتیاز از بانوی پیر برای چنین اتفاقاتی گرفت و از این تیم کسر کرد اما با انجام رای گیری پانزده امتیاز توسط تیم حقوقی باشگاه به تیم بازگردانده شد. این کسر قبل از بازی با امپولی انجام شد. 15 امتیاز به ده امتیاز کاهش یافت و در نهایت ده امتیاز از یوونتوس قبل از شروع هفته سی و ششم کسر شد تا این شرایط حاد تاثیر خود را در زمین نشان دهد و یووه با اختلاف 4 بر 4 پیروز شد. یکی به امپولی برود یوونتوس که در رده سوم قرار داشت با این اتفاق به رده هفتم جدول سقوط کرد تا فصل آینده بیانکونری به جای حضور در لیگ قهرمانان اروپا و حداقل لیگ اروپا در لیگ کنفرانس اروپا حضور داشته باشد. . اگرچه همه این عوارض تاثیرگذار بوده و تاثیرات آنها در زمین را هرگز نمی توان پنهان کرد، اما هواداران یووه از نحوه تمرین و مربیگری آلگری به شدت ناراضی هستند و اصلا علاقه ای به نیمکت نشینی آلگری ندارند. پس از بازگشت به یوونتوس در نیمه دوم، مکس آلگری هیچ جامی برای تیم و هواداران به خانه نیاورده است و می داند که اگر در فصل آینده عملکرد قانع کننده ای از خود نشان ندهد، باید تلاش کند. چمدان هایی که دو سال از قراردادش باقی مانده است، تورین را ترک می کند و مجبور به ترک تیم می شود.

شاید پس از ماجرای کالچوپولی و رسوایی مالی که پس از جام جهانی 2006 برای یوونتوس پیش آمد، اتفاقات این فصل نیز در نوع خود عجیب بود و چیزی کمتر از آن نداشت.

شاید این فصل آخرین فرصت برای مکس آلگری باشد. تا دوباره توانایی های خود را ثابت کنید! مردی که در اولین دوره خود درخشید و با کسب پنج اسکودتو، چهار کوپا ایتالیا و دو سوپرکاپ برای سیاه و سفیدهای تورین، این تیم را به دو نایب قهرمانی لیگ قهرمانان رساند.

وقتی به تیم یوونتوس از نظر آمار و ارقام نگاه می کنیم، می توان دریافت که یوونتوس با موقعیت یابی، امید به گل (XG) و فاز حمله مشکل اساسی دارد. تیم آلگری در میان 20 تیم سری آ یازدهم شد. کارشناسان فوتبال ایتالیا و اسطوره های باشگاه یوونتوس بارها از استراتژی، انتخاب و نحوه بازیکن آلگری انتقاد کرده اند. قرار گرفتن ولاوویچ در لیست ذخیره، مصدومیت دی ماریا پشت سر هم و اشتباهات تاکتیکی فاحش مکس آلگری از مهمترین انتقاداتی است که به سرمربی یووه وارد شده است.

مطبوعات ایتالیایی ماندن آلگری و تمدید مدیریت یووه با او را تایید کردند. در چنین شرایطی این خبر با اعتراض شدید هواداران یوونتوس مواجه شد.

یووه یک فصل کابوس‌آمیز را با آلگری پشت سر گذاشت. نتایج سینوسی، عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و کسر ده امتیاز در هفته های پایانی فصل جاری عواملی بودند که هواداران را از ادامه همکاری با آلگری ناراضی کردند و از هر لحاظ بر جدایی او فشار وارد کردند.

باشگاه آزاد مطبوعات معین احمدوند



سرویس اخبار فوتبال خارجی