باشگاه استقلال به مدارک جعلی متهم شد

وی خاطرنشان کرد: نکته بعدی این است که باشگاه های ما مالک سازمان نیستند. به پرسپکتیو، بنر، نصب ال ای دی و … نیاز داریم. برای ارائه تبلیغات، که نیاز به یک قاب دارد. ما دلایل خود را بیان کردیم. مدیران عامل باشگاه همگی با این حرکت مخالف بودند. در نتیجه با فشارهایی که از سوی باشگاه استقلال وارد شد و از حمایت وزیر استفاده کردند، تبلیغات محیطی به آنها سپرده شد.

وی ادامه داد: سال گذشته باشگاه استقلال پیشنهادی ارائه کرد و گفت که به صورت مستقل تبلیغات محیطی را به عهده می گیریم. سازمان لیگ با آن مخالفت کرد. جلسه ای با مدیران عامل باشگاه های مختلف برگزار کردند و همه نظرات خود را اعلام کردند. سازمان لیگ به چند دلیل مخالف این کار بود.

حسین آل اسحاق مشاور حقوقی سازمان لیگ فوتبال با حضور در برنامه مجله فوتبال شبکه خبر مدعی شد ضمانتنامه فصل قبل باشگاه استقلال به منظور حمایت از تبلیغات محیطی تقلب شده است.

اسحاق افزود: ایجنت آنها به شرط ضمانت باشگاه استقلال این قرارداد را امضا کرد که با مهر و امضای خود باشگاه انجام شد. قرارداد بسته شد و ضمانت ملکی هم دادند. آنها قبول کردند که بعد از بازی اول مبلغی را پرداخت کنند. متأسفانه قسط اولی که واریز کردند بقیه اقساط پرداخت نشد. سپس به سراغ گارانتی آنها رفتیم و متوجه شدیم ایراد و جعلی است. مذاکره با باشگاه استقلال را آغاز کرده ایم و پرداخت ها انجام نشده و گارانتی مشکل دارد. متأسفانه همچنان تحت تأثیر فشارها و ورود وزیر ورزش جلسات متعددی برگزار کردند تا این مبلغ را پرداخت کردیم و بازی را تا پایان فصل ادامه دادیم.

وی بیان کرد: در پایان فصل بار دیگر سران جلسه تشکیل دادند و صورت جلسه را تهیه کردیم که سهم باشگاه ها است و قرار است پرداخت شود. مجددا با حضور وزیر ورزش جلسه ای برگزار کردند و در آنجا گزارش جلسه ای تنظیم شد که امسال دوباره قرارداد به استقلال داده می شود و مطالبات مشخص می شود تا آقای پولادگر در یک مورد میزان بدهی ها را مشخص کند. مهلت هفته به عنوان داور مقرر شد باشگاه استقلال این مبالغ را به حساب سازمان لیگ واریز کند و قرارداد معتبر باشد. باز هم وقتی قرارداد بسته شد، باشگاه استقلال هیچ تضمینی نداد و یک ریال هم پرداخت نکرد.

اسحاق در این گفتگو اعلام کرد: سازمان لیگ به عنوان نماینده باشگاه ها به ترتیبی که آیین نامه مشخص می کند کسب درآمد و بین باشگاه ها توزیع می کند. کمیته اقتصادی تشکیل شد و آرام آرام این درآمدها را به دست آورد و پس از مدتی این درآمدها افزایش چشمگیری پیدا کرد و ساختار مناسبی پیدا کرد.

وی همچنین افزود: فقط باشگاه استقلال قرار بود این کار را انجام دهد. قراردادها تنظیم و برای آنها ارسال شد. طبق دستورالعمل سازمان لیگ باید تضمین های لازم را می گرفتیم. آنها اعلام کردند چون ما یک باشگاه دولتی هستیم نمی توانیم تضمین کنیم. در نتیجه مدیرکل حقوقی وزارت ورزش تصمیم گرفت از طریق دلالی نماینده استقلال را معرفی کند.

وی گفت: ابتدا التهاب بازار تبلیغات محیطی وجود دارد. با این حال، باشگاه هایی هستند که درآمد کمتری دارند. ما به سختی متوجه قیمت شدیم. ممکن بود یک باشگاه کمتر بفروشد و باشگاه دیگری بیشتر بفروشد. بنابراین تعیین قیمت برای ما سخت بود و نمی توانستیم قیمت دقیقی داشته باشیم.

مشاور حقوقی سازمان لیگ فوتبال در پایان سخنان خود را اینگونه تکمیل کرد: برآوردی داریم و سازمان لیگ این فعالیت را پیگیری کرده و نسبت به گذشته ارقام بسیار متفاوتی به دست آورده است و تصویری از میزان درآمد داریم. همچنین قرارداد امضا شده شراکتی با ما برای تقسیم سود و زیان نیست. آنها گفتند که برای هر بازی مبلغ مشخصی را برای دریافت فضای تبلیغاتی فضای خانه پرداخت می کنند که متاسفانه تا به امروز پرداخت نکرده اند. رقمی که در 2 قرارداد به آن متعهد هستیم تا پایان فصل جاری 70 میلیارد تومان است که با خسارت معوق رقم قابل توجهی خواهد بود.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

مشاور حقوقی سازمان لیگ فوتبال گفت: طبق صورتجلسه مقرر شد باشگاه استقلال خودش این کار را انجام دهد. ارقام نجومی را در جلسه مشخص کردند که صدها میلیارد درآمد داریم و طبیعتاً هر باشگاهی به چه میزان درآمد خواهد رسید. سایر باشگاه ها تحقیقات لیگ را پذیرفتند و با آن مخالفت کردند.