باشگاه فوتبال استقلال تهران ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | akhbarfootball

استقلال به شرایطی گفته می شود که یک ملت، کشور یا دولت توانایی خودگردانی و حاکمیت نسبی یا تام بر سرزمین، مردمان یا امورات خود را داشته باشد. این امر می تواند به صورت دموکراتیک مانند استقلال هند از بریتانیا که محقق شد و استقلال اسکاتلند از بریتانیا که فغلا محقق نشده است یا با مبارزه مسلحانه مانند استقلال اریتره از اتیوپی که محقق شد و استقلال صحرای غربی از مراکش که فعلاً محقق نشده است، به دست آید. به طور قطع زین الدین زیدان، سرمربی فرانسوی رئال مادرید، برنامه ویژه ای برای مهار لیونل مسی در دیدار ال کلاسیکو خواهد داشت.

شکست نزدیک ایران برابر برزیل/ جوانان نفس تیم اول جهان را گرفتند

در هفته بیست و ششم لیگ برتر نوجوانان، تیم فوتبال مجله اخبار فوتبال(تاج) مقابل میزبان خود تیم نوجوانان شاهین به پیروزی رسید. استقلال در جام آزادگان ۱۳۷۱ به مقام پنجمی رسید اما به دلیل سهمیه‌بندی استانی مسابقات برای فصل بعدی مجبور به شرکت کردن در سوپر جام تهران شد تا سهمیه تهران برای فصل بعد را کسب کند. به دنبال عدم موفقیت در این مسابقات و پر بودن سهمیه تهران در دسته دو لیگ آزادگان استقلال به مسابقات دسته سه فرستاده شد. برای اطلاعات بیشتر باشگاه استقلال در فصل ۱۳۷۱ را ببینید. آمار جام باشگاه‌های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا در یک ردیف قرار گرفته‌اند. منصور پورحیدری بر روی دوش بازیکنان استقلال بعد از پیروزی در فینال لیگ قدس ۱۳۶۹، پورحیدری در جلوگیری از انحلال باشگاه تاج نقش حیاتی ایفا کرد و در سال‌های بعد ۸ مرتبه سرمربی تیم استقلال شد.

در حالی که استقلال هنوز حضور جدی در بازار نقل و انتقالات ندارد، از اصفهان خبر می‌رسد یکی از مدافعان اصلی آنها به سپاهان پیوسته است. امید حامدی فر بازیکن پیشین و 21 ساله صنعت نفت شب گذشته با قراردادی دو ساله به استقلال پیوست. مدافع آبی پوشان که گفته می شود دوران خدمت سربازی اش به اتمام رسیده، فعلا قادر به حضور در تمرینات این تیم نیست. استقلال برابر نفت آبادان متوقف شد اما آنچه که در این بازی به لحاظ کیفیت فنی و سیستم بازی این تیم مشاهده شد تفاوت بسیاری با هفته‌های قبل داشت. رئیس کل سازمان خصوصی سازی اعلام کرد باشگاه استقلال نسبت به عدم پرداخت مطالبات استراماچونی بی توجه است.

گسل اصلی زلزله خوی شناسایی شد  (۷۷ نظر)

باشگاه استقلال به انتشار خبرهایی پیرامون قرارداد سرمربی تیم فوتبال این باشگاه واکنش نشان داد. در هفته بیست و پنچم لیگ برتر امیدها، تیم فوتبال امید استقلال(تاج) مقابل میزبان خود تیم امید پیکان به پیروزی رسید. به گزارش “ورزش سه”، یکی از دیدارهای مهم امروز بین نفت مسجدسلیمان و استقلال برگزار خواهد شد که این دیدار برای بقای شاگردان عنایتی و قهرمانی شاگردان ریکاردو ساپینتو، اهمیت بسیار زیادی دارد. استقلال با اندیشه حفظ روند خوب خود و به امید توقف سپاهان و پرسپولیس، امروز در پی کسب سه امتیاز خانگی بازی با نفت مسجدسلیمان است. «پیش بازی دیدار برگشت استقلال ایران و الهلال عربستان/ در ال‌کلاسیکو غرب آسیا، سعودی‌ها به دنبال اعاده حیثیت! علی دانایی‌فرد نخستین مربی تاریخ باشگاه استقلال بود؛ او رکورددار دوران مربی‌گری به مدت ۲۲ سال و رکورددار تعداد جام‌های برده با ۱۳ جام رسمی است.

http://3dmark.irاز تاریخ 26 تیر 1385 که قلعه نویی از این تیم جدا شد تا 28 اردیبهشت 1387 که دوباره به این تیم بازگشت، استقلال موفق به کسب عناوین قهرمانی نشد. ژنرال در بازگشت دوباره به استقلال، قهرمانی جام حذفی 87_1386 و لیگ برتر 88_1387 را برای آبی پوشان پایتخت به ارمغان آورد. پس از یک فصل حضور مرفاوی، مظلومی موفق شد در اولین حضور خود با این تیم عنوان نایب قهرمانی دهمین دوره لیگ برتر ایران را با یک امتیاز کمتر نسبت به سپاهانِ قلعه نویی کسب کند. مظلومی با کسب چهار پیروزی در شهرآورد تهران محبوبیت خاصی نزد هوادارن استقلال به دست آورد. روند پیروزی‌های او در مقابل پرسپولیس سرانجام با شکست 2_3 در مقابل تیم پرسپولیس در بهمن 1390 متوقف شد.

  • ستاره جوان و ملی پوش استقلال در آستانه جدایی قطعی از این تیم قرار دارد.
  • مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال تأکید کرد، شرایط فوتبال ایران و درخواست عزیز‌الله محمدی باعث شده است در عرصه انتخابات فدراسیون فوتبال حاضر شود.
  • رضا آذری، از محصولات آکادمی استقلال که به تیم اصلی راه یافته‌است.
  • مربی سازنده تیم های پایه و معاون سابق آکادمی باشگاه استقلال به عنوان سفیر جام پرچم انتخاب شد.