باشگاه فوتبال پرسپولیس ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | akhbarfootball

پس از کش و قوس های فراوان در شهریور 1395 کمیسیون نام ها در اداره کل ورزش و جوانان تهران بار دیگر نام پرسپولیس را برای این باشگاه به رسمیت شناخت. در سال 1377 پرسپولیس مجدد قهرمان شد ولی مهمترین اتفاق برای پرسپولیس در این سال نه قهرمانی در لیگ که بازگشت پروین بود. جدول زیر عملکرد کلی پرسپولیس از آغاز لیگ برتر را نشان می‌دهد. این مقاله دربارهٔ باشگاه فوتبال مردان پرسپولیس است. برای تیم زنان باشگاه فوتبال زنان پرسپولیس را ببینید. علیرضا بیرانوند سنگربان ملی‌پوش پرسپولیس می‌گوید این تیم پرسپولیس تحت هیچ شرایطی کم نمی‌آورد و با قدرت به لیگ برمی‌گردد.

  • پرسپولیس در 5 فصل متوالی توانست عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران را کسب کند.
  • پرسپولیس به خاطرات مرجان ساتراپی در ایران تا قبل از اینکه به کشور فرانسه مهاجرت کند مربوط می‌شود.
  • دهه هفتاد، برای باشگاه موفقیت‌آمیز بود و با یک قهرمانی در جام برندگان جام آسیا آغاز شد.
  • سرخ پوشان در دو بازی بعدی خود باید به ترتیب به مصاف صنعت نفت آبادان و هوادار بروند …
  • لئاندرو پریرا مهاجم برزیلی به جمع سرخپوشان اضافه شد و یحیی گل محمدی امیدوار است تا این بازیکن بتواند طلسم خارجی ها را بشکند و به مهره موثری برای پرسپولیس تبدیل شود اما آماری از این بازیکن وجود دارد که پرسپولیسی ها را نگران می کند.
  • مهاجم تازه وارد پرسپولیس هنوز شرایط حضور در ترکیب اصلی این تیم را پیدا نکرده است.

علی عبدو به بازیکنان تیم شاهین برای ادامه فعالیت پیشنهاد داد به تیم او بپیوندند. بازیکنان شاهین مأوای جدیدی یافتند و 10 بازیکن دعوت او را پذیرفته و به مجله اخبار فوتبال پیوستند. این باشگاه از زمان تاسیس تا زمان انقلاب به طور خصوصی اداره می شد و زیر مجموعه شرکتی به نام CRC (سی آر سی) بود. سهامداران اصلی این شرکت علی عبدو، ارتشبد محمد خاتم (فرمانده نیروی هوایی ارتش) و همسرش فاطمه پهلوی (دختر رضاشاه) بودند. هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران عصر امروز با برگزاری چهار دیدار استارت می خورد که در یکی از مهم ترین بازی ها، استقلال، تیم رده سوم جدول رده بندی، در خانه پذیرای تیم قعرنشین جدول یعنی نفت مسجدسلیمان است.

شعر در مورد پرسپولیس

علیرغم آن که جهان به تازگی بهبودی از تلفات ناشی از کووید -۱۹ را تجربه کرده احتمال ظهور و شیوع یک پاتوژن بسیار کشنده‌تر… او در شرایطی چنین موضوعی را فاش کرده که لوکادیا در زمان فسخ قراردادش با پرسپولیس مدعی شده بود همسرش بیمار است و می‌خواهد در کنار او باشد. با این حال بحث جدایی این زوج پیش از این هم مطرح شده بود و شایعات زیادی در خصوص آن وجود داشت که با این استوری مشخص شد کاملا درست بوده و آن‌ها جدا شده‌اند. همسر یورگن لوکادیا، ستاره هلندی سابق پرسپولیس در پاسخ به یکی از دنبال‌کنندگان خود در فضای مجازی مدعی شد که از او جدا شده است.

تا ۱۳۸۰

پرسپولیس در 5 فصل متوالی توانست عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران را کسب کند. برانکو این مسیر را آغاز، کالدرون و یحیی گل محمدی آن تداوم بخشیدند. پرسپولیسی‌ها دو مرتبه به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدند اما نتوانستند جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

پیشکسوت پرسپولیس این تیم را مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر می‌داند. کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسامی داوران هفته نوزدهم لیگ برتر را اعلام کرد. باشگاه پرسپولیس به توافقات کلی با مهاجم برزیلی شاغل در لیگ ژاپن دست پیدا کرده و احتمالا به زودی قرارداد همکاری به امضاء خواهد رسید. پرسپولیس پس از تساوی برابر آلومینیوم اراک، صدر جدول لیگ برتر را به سپاهان اصفهان واگذار کرد. در حال حاضر سپاهان و پرسپولیس هر دو با 36 امتیاز به ترتیب به خاطر تفاضل گل در رده های اول و دوم جدول لیگ برتر قرار گرفته اند. «لئاندرو پریرا» مهاجم جدید تیم فوتبال پرسپولیس با این تیم تمرین کرد.

http://3dmark.ir