باشگاه لیورپول به تازگی الکس اوکسلید چمبرلین را پس از کمتر از یک سال در لیست نقل و انتقالات قرار داده است.

کمتر از یک سال پس از پیوستن به بشیکتاش ترکیه با انتقال آزاد، الکس اوکسلید چمبرلین یکی از 10 بازیکنی است که گزارش شده برای فروش گذاشته شده است.

اوکسلید چمبرلین تابستان گذشته پس از آزادی از لیورپول تصمیم غافلگیرکننده‌ای برای رفتن به خارج از کشور گرفت و این هافبک با بشیکتاش به توافق رسید.

او در ماه آگوست به سوپر لیگ ترکیه رفت و در اولین فصل حضورش در استانبول 30 بار به میدان رفت و 16 بازی را شروع کرد و 4 گل به ثمر رساند.

اما مسائل آشنا پیشرفت او را مخدوش کرد، به طوری که آکسلید چمبرلین به دلیل پارگی عضله ران و از دست دادن 18 بازی به مدت سه ماه از میادین دور بود.

اکنون به گفته یاگیز سابونچو اوغلو، روزنامه نگار ترکیه ای، این بازیکن 30 ساله در میان 10 بازیکنی است که پس از انتصاب جیووانی فن برونکهورست، سرمربی جدید، در لیست نقل و انتقالات قرار گرفته اند.

دیگر نام‌های برجسته‌ای که بخشی از این توافق محسوب می‌شوند، آنته ربیچ مهاجم سابق میلان و دانیل آمارتی و آرتور ماسواکو دو نفره سابق لیگ برتر هستند.

وینسنت ابوبکر، مهاجمی که زمانی مدعی شد «می‌تواند کاری را که (محمد صلاح) انجام می‌دهد، انجام دهد» در مجموعه‌ای از فحش‌های عجیب و غریب درباره مهاجم لیورپول، نیز در دسترس است.

دبی، امارات متحده عربی - جمعه، 16 دسامبر 2022: الکس اکسلید-چمبرلین از لیورپول در حین آماده سازی پیش از بازی قبل از بازی سوپرکاپ دبی 2022 بین لیورپول اف سی و آث میلان در ورزشگاه آل مکتوم.  لیورپول 4-1 پیروز شد اما در ضربات پنالتی اضافی 4-3 شکست خورد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)دبی، امارات متحده عربی - جمعه، 16 دسامبر 2022: الکس اکسلید-چمبرلین از لیورپول در حین آماده سازی پیش از بازی قبل از بازی سوپرکاپ دبی 2022 بین لیورپول اف سی و آث میلان در ورزشگاه آل مکتوم.  لیورپول 4-1 پیروز شد اما در ضربات پنالتی اضافی 4-3 شکست خورد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

این اولین باری نیست که تابستان امسال شایعاتی درباره خروج زودهنگام اوکسلید چمبرلین منتشر می‌شود، به طوری که روزنامه ترکی صباح اوایل ماه ژوئن ادعا کرد بشیکتاش آماده فروش او در صورت ارائه پیشنهاد خوب است.

به نوبه خود، ادعا می شود که این بازیکن “مثبت بازگشت به انگلیس” است و شفیلد یونایتد به عنوان مقصد احتمالی مطرح شده است.

گفته می‌شود که ساوتهمپتون نیز در رقابت حضور دارد، اما اکو روزانه از آن زمان گزارش داده است که یک حرکت “بعید” است – اگرچه تیم تازه ارتقا یافته قبلاً آدام لالانا را بازگردانده است.

اوکسلید چمبرلین در صحبت با Sky Sports در دسامبر اعتراف کرد که در حالی که “همیشه دوست داشت فوتبال خارج از لیگ برتر را تجربه کند”، بدون خانواده جوانش دلتنگی را به همراه داشت.

او توضیح داد: “من فکر می کنم به عنوان یک بازیکن جوان، شما فقط در نوسان همه چیز هستید و از اینکه آنجا هستید و بی خیال هستید خوشحال هستید و فوتبال بازی می کنید و همه چیز به خودتان مربوط می شود.”

فکر می‌کنم هر چه بزرگتر می‌شوید، فرزندان، خانواده دارید و آن وقت است که آن تغییرات کوچک تفاوت ایجاد می‌کند.

«وقتی چهار روز در هفته را از خانه دور می‌شوی، و می‌دانی، مرد کوچک در خانه است. آنها هنوز در انگلیس هستند، بنابراین این یک نوع مبارزه متفاوت است که من اصلا آنها را زیاد نمی بینم.

“من در خانه FaceTiming هستم، او از من می‌پرسد که چرا هنوز فوتبال بازی می‌کنم، کی برمی‌گردم… بنابراین آنها نوعی لحظات ذهنی هستند که در آن سخت می‌شود.”



https://www.thisisanfield.com/2024/06/turkish-club-have-just-transfer-listed-alex-oxlade-chamberlain-after-less-than-a-year/ منبع: