باور نکردنی؛ قضاوت 35 داور وسط در 11 هفته قهرمانی!

در این شرایط زمزمه هایی مبنی بر تصویب یک تصمیم کلیدی در هیات مدیره فدراسیون فوتبال به گوش می رسد. خداداد افشاریان برای پرهیز از هرج و مرج در فضای داوری و به ویژه لیگ برتر در نظر دارد تعداد داوران لیگ برتر را برای یک فصل به 26 نفر کاهش دهد تا کیفیت داوری بهتر شود و قضاوت های بهتری ببینیم.

این داستان در مورد کمک داوران نیز وجود دارد. نزدیک به صد کمک داور در لیگ برتر زیر فشار تیم های فوتبال استان ها پرچم زده اند و حالا به نظر می رسد کمیته داوران و مهدی تاج باید در این زمینه تصمیم جدی بگیرند. بی شک تعدد نام داوران میانی در لیگ برتر اتفاقی است که باعث کاهش کیفیت داوری می شود و اگرچه کمکی به جوانان در این عرصه می کند اما تبعات سنگینی برای فدراسیون فوتبال در پی خواهد داشت.



مجله اخبار فوتبال داخلی

در چند هفته اخیر لیگ برتر شاهد اعتراضات زیادی از سوی تیم ها به عملکرد داوران بودیم و عجیب اینکه در بسیاری از موارد حق با باشگاه ها بود و مشخص شد که برخی از داوران اشتباهات مرگباری انجام داده اند.

یکی از نکاتی که باعث تعدد داوران در هفته های ابتدایی لیگ برتر شد، مردود نشدن برخی داوران سرشناس در تست آمادگی جسمانی ابتدای فصل بود. داورانی که در وسط اضافه شده اند اما غیبت آنها چهره های جدیدی را برای قضاوت لیگ برتر به ارمغان آورده و البته ایراداتی را به نحوه قضاوت نیز وارد کرده است.

با نگاهی به داورانی که کمیته داوران برای مسابقات تا پایان هفته یازدهم لیگ برتر انتخاب کرده است، به نکته مهمی می رسیم. تاکنون 35 داور میانی در لیگ سوت زده اند و این آمار نسبت به سال های گذشته بسیار عجیب به نظر می رسد.

آمار باورنکردنی لیگ برتر به 35 داوری که در 11 هفته ابتدایی این رقابت ها قضاوت کردند، برمی گردد.

باور نکردنی؛  قضاوت 35 داور وسط در 11 هفته قهرمانی!


سرویس خبر شماره: 1850774
07 نوامبر 1401 ساعت 20:27 |
727 امتیاز خبر

0نقطه نظر

تصمیم جدید هیات مدیره برای کاهش تعداد قضات؟

با نگاهی به 88 مسابقه ای که تاکنون در لیگ برگزار شده است، می توان دریافت که 35 داور این تعداد بازی را سوت زده اند، از جمله برخی از آنها که قبلاً حتی نامشان را نشنیده ایم! اتفاق بدی برای داوران جوان و کم تجربه، اما تغییر نسل و جوانی در داوری موضوعی نیست که بتوان در مدت کوتاهی و با آزمون و خطاهای فراوان ارتقا پیدا کرد.

امیر عرب براقی (6 بار)، امیر سامان سلطانی (5 بار)، حمید حاج ملک، بیژن حیدری، وحید کاظمی، مود فنادی فر، کوپال نظامی، یاسر همرنگ، پیام حیدری و حسن اکرمی (هر کدام 4 بار)، حسین زیاری، عباس راکی، سیدرضا مهدوی، محمدحسین ترابیان، احمد محمدی و سود وفیشه (هر کدام 3 بار)، ایمان کاهیش، حسین زمانی، سعید رحیمی مقدم، علی بای، مرتضی منصوریان، ناصر جنگی، وحید زمانی و علیرضا فغانی (هر کدام دو بار) همچنین شبیر بهروزی، امیر ایار، فرزاد منصوری، یعقوب عاشوری، محمدحسین زاهدی فر، علی صفایی، علی اصغر مومنی، کمیل غلامی، جواد رحیم زاده، روح الله شریفی و مهدی سیدعلی (هر کدام یک بار) 35 داور هستند که توسط داوران انتخاب شده اند. کمیته داوران .

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، با پایان یافتن هفته یازدهم لیگ برتر، اتفاق عجیبی توجه اهالی فوتبال را به خود جلب کرد؛ اینکه تعداد زیادی از داوران ناشناس تاکنون مسابقات را قضاوت کرده اند و آمار عجیبی در تعداد داوران میانی به کار رفته ثبت شده است.