با ارزش ترین فوتبالیست جهان کیست؟/ پایان دوران مسی و رونالدو

در همین حال، فیل فودن ستاره محلی منچسترسیتی با 143.5 میلیون پوند در رده نهم قرار دارد و او را از کیلیان امباپه ارزشمندتر می کند. مهاجم فرانسوی پاری سن ژرمن که تابستان گذشته قرارداد جدیدی امضا کرد و تا سال 2024 در پارک دو پرنس باقی خواهد ماند، در رده دهم قرار گرفت. گفته می شود ارزش او 140.4 میلیون پوند است، اگرچه اگر مادرید در نهایت بتواند او را جذب کند، ارزش او افزایش خواهد یافت.

در همین حال، ارزشمندترین بازیکن منچستریونایتد در رده 27 قرار دارد، اما مارکوس راشفورد بهترین گلزن شیاطین سرخ نیست. در عوض، “آنتونی” وینگر 23 ساله برزیل است که تا سال 2028 قرارداد دارد. ستاره سابق آژاکس 74 میلیون پوند ارزش دارد که 10 میلیون پوند کمتر از مبلغی است که شیاطین سرخ تابستان گذشته برای او پرداخت کردند.

با ارزش ترین فوتبالیست جهان کیست؟/ پایان دوران مسی و رونالدو

هلند که تا سال 2027 با سیتی قرارداد دارد، با ارزش نقل و انتقالات 210.8 میلیون پوند در صدر جدول قرار دارد. وینیسیوس جونیور، مهاجم برزیلی درخشان رئال مادرید که تا تابستان آینده قرارداد دارد و 168.9 میلیون پوند ارزش دارد، در رتبه دوم لیست قرار دارد.

بوکایو ساکا، ستاره 21 ساله آرسنال که به تازگی قرارداد جدیدی تا سال 2027 با توپچی ها امضا کرده است، سوم شد. مهاجم انگلیسی 168.5 میلیون پوند ارزش دارد و جود بلینگهام هم تیمی اش در رتبه چهارم قرار دارد. ستاره 19 ساله دورتموند که قرار است تابستان امسال به مادرید برود، 163.6 میلیون پوند ارزش دارد و یکی از هم تیمی های جدید بالقوه او در رتبه بعدی قرار دارد. رودریگو وینگر 22 ساله رئال تا سال 2025 در برنابئو قرارداد دارد و بر اساس آخرین محاسبات 158.8 میلیون پوند ارزش دارد.

مهاجم 22 ساله نروژی در اولین فصل حضورش در منچسترسیتی 52 گل به ثمر رساند. او قبل از اینکه تیمش روز شنبه در فینال جام حذفی در ومبلی منچستریونایتد را 2-1 شکست دهد، قهرمان لیگ برتر شد. و حالا اگر بتواند اینتر را در فینال لیگ قهرمانان شکست دهد، با باشگاه انگلیسی به یک سه گانه تاریخی ارزشمند دست خواهد یافت.

این مقالات را نیز بخوانید:



سرویس اخبار فوتبال خارجی

اکنون، کارشناسان رصدخانه فوتبال CIES با استفاده از اعدادی مانند سن، عملکرد و مدت قرارداد باقی مانده، او را با ارزش ترین بازیکن فوتبال جهان تخمین زده اند.

ارلینگ هالند در صدر فهرست با ارزش ترین فوتبالیست های جهان قرار دارد، در حالی که دو ستاره انگلیسی نیز در بین پنج ستاره برتر حضور دارند.