با نکونام دشمنی شخصی ندارم/ فرهاد مجیدی در بین هواداران استقلال جای خود را دارد



دوره کلاس A مربیان فوتبال آسیا با حضور مربیان، بازیکنان و پیشکسوتان لیگ برتر فوتبال از چهارم خرداد به مدت هشت روز در مرکز ملی فوتبال در تهران برگزار می شود. جلال حسینی، وریا غفوری، مسعود شجاعی، اشکان دژاقه، شپیتیم آرفی، ادموند بزیک، مهدی هاشمی نسب، حسین ماهینی، محمد برزگر، رحمان احمدی، نادر غبیشاوی، مجید ایوبی و دیگر بازیکنان منتخب لیگ برتر و ملی در این فصل حضور دارند. .

واریا غفوری در حاشیه مراسم افتتاحیه این دوره اعلام کرد: امروز اولین روز از دوره مربیگری است. امیدوارم بتوانیم از تجربیات و دانش اساتید استفاده کنیم و این دوره را به خوبی و خوشی به پایان برسانیم.

وی درباره وضعیت خود و امیدهایش برای حضور در چرخه مربیگری گفت: دنیای مربیگری با دنیای بازی بسیار متفاوت است.

غفوری درباره شرایط استقلال و ناکامی این تیم در کسب عنوان قهرمانی گفت: به عنوان یک استقلالی تمام دغدغه من استقلال است و دوست دارم همیشه پرچم این تیم بالا باشد. من با تمام وجودم برای این تیم بازی کردم و قلبم همیشه با این تیم بوده است. حالا که دیگر در این چرخه نیستم، به عنوان هوادار هیجان زده می شویم و می خواهیم تیممان قهرمان شود و استقلال با شخصیت داشته باشد. استقلالی که به آن افتخار می کنیم. هرچه در مورد این تیم گفتم نظر من بود. من معتقدم که نظر همه محترم است. من هم برای لباس توصیه کردم. امیدوارم اتفاقات پایانی نتیجه ای باشد که استقلال به پیشرفت خود ادامه دهد تا بتوانیم به آن ببالیم و به آن افتخار کنیم تا هواداران لحظات خوب و خاطرات خوبی را تجربه کنند. ملاک فقط قهرمانی نیست، آنچه برای تیم ما مهم است شخصیت تیمی است که همه هواداران در این 80 سال به آن افتخار کرده اند. امیدوارم این تیم همچنان موفق باشد و مایه افتخار هواداران استقلال باشد.

وی درباره مشکلاتش با جواد نکونام گفت: اگر می خواستم شخصا صحبت کنم، کاملا متفاوت صحبت می کردم. بحث من اصلا شخصی نبود. اگر روزی لازم باشد شخصا صحبت کنم، توضیح خواهم داد. من به عنوان یک عاشق استقلال نظرات خود را گفته ام و امیدوارم تاثیر و نتیجه خوبی برای این تیم بزرگ داشته باشد. من هر گونه خصومت شخصی را قاطعانه تکذیب می کنم. ما حق نداریم دشمنی شخصی خود را با تیم بزرگی مثل استقلال ابراز کنیم. هیچ بازیکن و مربی حق سهمی ندارد چون این تیم برای مردم است، میلیون ها عاشق دارد و دشمنی شخصی با این تیم دور از انصاف است. هرکسی که می تواند باید به این تیم کمک کند و هرکسی که نمی تواند، بالاخره زمان می گذرد، آدم ها، اتفاقات و رسانه ها می گذرد و همه چیز ثبت و مشخص می شود، هر فردی با چه نیتی صحبت کرده یا چه کرده است.

بازیکن سابق استقلال در پاسخ به این سوال که چه تفاوتی بین جواد نکونام و فرهاد مجیدی دیده است، خاطرنشان کرد: دوست ندارم امروز در مورد اختلافات صحبت کنم، فرهاد مجیدی برای من فرد بسیار محترمی است. و سرش بالاست نه تنها من، بلکه وظیفه همه فوتبالدوستان این است که در مورد او با احترام صحبت کنند. فرهاد مجیدی در بین هواداران استقلال جای خود را دارد. من دوست ندارم مقایسه کنم و امیدوارم در نهایت استقلال به این نتیجه برسد که مدیران و کسانی که امروز برای این تیم تصمیم می گیرند به این نتیجه برسند که این تیم رشد و پیشرفت کند و در نهایت هم بتواند جام را کسب کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا او را در فصل آینده روی نیمکت یکی از تیم های لیگ برتری خواهیم دید، افزود: تصمیم من نیست و باید از مدیران باشگاه بپرسید. آمدیم مربیگری خود را انجام دهیم تا ببینیم چه پیش می آید.

غفوری در پایان افزود: در طول یک هفته از استقلال حمایت کردم و فکر می کردم استقلال بعد از تساوی به حمایت کلی نیاز دارد و وظیفه خودم دانستم که حمایت خود را از استقلال اعلام کنم و انرژی مثبت به بازیکنان بدهد و آگاهی را منتقل کند. و با اشتیاق به هواداران، به همین دلیل در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کردم، اما متاسفانه مشکلاتی پیش آمد و نتوانستم مانند بقیه دوستانم در جایگاه حاضر شوم، البته پرداختن به آن کار خوبی نیست. امیدوارم این مشکلات حل شود



سرویس داخلی اخبار فوتبال