با یک مسابقه دیگر رکورد علی پروین را می زدم/ خطاهای قضاوت و خطا باعث شد استقلال قهرمان نشود/ سورهی با وجدان قضاوت می کند

در آستانه فینال جام حذفی هستیم، بازی حساسی که هم انتقام استقلال است و هم می تواند به سکوی قهرمانی برسد، نظر شما در مورد این بازی چیست؟
اجازه دهید قبل از هر چیز از بازیکنان و کادرفنی استقلال بابت عملکرد قدرتمندشان در لیگ برتر تشکر کنم. درست است که استقلال سوم شد اما چیزی از ارزش های این تیم کم نشد. به بازیکنان ساپینتو و استقلال بابت بازی های خوبشان تبریک می گویم. اما فینال جام حذفی شرایط خاص خودش را دارد و یک بازی خاص است. با این حال اگر استقلالی ها مثل بازی های گذشته لیگ بازی کنند قطعا پیروز خواهند شد. بازیکنان استقلال باید از اشتباهات خود در لیگ برتر درس می گرفتند و از تجربه خود در بازی فینال جام حذفی استفاده خواهند کرد.

آیا از دست مربی ای که به شما اجازه بازی نداده است عصبانی هستید؟
نه، به هر حال نظر آنها بود، اما اگر بازی می کردم، رکورد می زدم. البته این را بگویم که هیچ وقت سعی نکردم رکورد بزنم وگرنه اینقدر در تیم ملی بازی می کردم تا رکورد بزنم.

و به عنوان آخرین سوال آیا فکر می کنید استرس بازیکنان استقلال در آستانه دربی مانع موفقیت آنها شود؟
فکر نمی کنم بازیکنان استقلال استرس داشته باشند. آنها راحت بازی می کنند و امیدوارم برنده شوند



سرویس داخلی اخبار فوتبال

فکر می کنی دربی پیش رو به وقت اضافه برود؟
باور کنید دربی غیرقابل پیش بینی است اما امیدوارم استقلال یکی از بهترین نمایش های خود را در این بازی به نمایش بگذارد.

استقلالی ها یکی از دلایلی که قهرمانی لیگ برتر را از دست دادند بی عدالتی بود، نظر شما در این مورد چیست؟
بله این درست است. من هم معتقدم یک سری بی عدالتی ها و اشتباهات باعث شد استقلال قهرمان نشود. استقلال در فصل بیست و دوم خیلی خوب بوده و می تواند قهرمان شود.

پس فکر می کنید آنها عمدا ساپینتو را عصبی می کنند؟
دقیقا. باید رفتار جوانمردانه وجود داشته باشد و امیدوارم در فوتبال ما نیز رعایت شود.

شما سال ها در استقلال بودید، دربی هایی را که بازی کردید به خاطر دارید؟
من فقط از یک دربی خاطره بد دارم و از دربی های دیگر خاطره خوبی دارم. اگر یک بازی بیشتر به من بدهند، رکورد علی پروین را می‌شکستم.

خیلی ها فکر می کنند دلیل حساسیت داوران یا نتیجه نگرفتن در برخی مسابقات، رفتار ساپینتو و احساسات بیش از حد اوست، نظر شما در این مورد چیست؟
من چنین نظری ندارم؛ من ساپینتو را سرزنش نمی کنم. هر مربی به عنوان یک الگو عمل می کند. او در پرتغال چنین رفتاری داشت اما کاری به نیمکت حریف ندارد. اینکه عده ای از رفتار او سوء استفاده کنند و بخواهند او را عصبی کنند بسیار غیراخلاقی است! از ضعف کسی سوء استفاده نکن

همه این گمانه زنی ها فقط به قبل از دربی برمی گردد و هیچکس نمی تواند حدس بزند در نود دقیقه بازی چه اتفاقی خواهد افتاد. در آستانه بازی حساس فینال جام حذفی به نیکبخت رفتیم; بازیکنی که عادت به پوشیدن پیراهن دو تیم دارد اما همیشه گفته استقلالی است و به عنوان کارشناس استقلال اظهار نظر می کند.

به همین دلیل استقلالی ها از فدراسیون خواستند داور خارجی بیاورند اما در نهایت اشکان سهری قضاوت دربی شد.
به نظر من قاضی در هر کجای دنیا که هست باید با وجدان قضاوت کند. از اشکان سهری می خواهم که دربی را با وجدان قضاوت کند تا حق به مشروع داده شود.

ثانیه ها برای رسیدن به دربی 101 به سرعت می گذرد. دربی که قهرمان جام حذفی را مشخص می کند و حکمش انتقام است. با توجه به حساسیت بیش از حد این بازی به نظر می رسد همه ارگان ها در آماده باش کامل هستند و شاید این روزها رئیس کمیته داوران و دستیارانش بیش از هرکسی در استرس هستند. شاید اولین سالی باشد که فینال جام خولا اینقدر حساس و پر استرس بود اما همه چیز طوری کنار هم قرار گرفت که دو تیم استقلال و پرسپولیس مقابل هم قرار گرفتند و فینال جام خولا یک انتقام بود. در میان همه آشفتگی ها، یک تیم می تواند همه چیز را به نفع خود خاتمه دهد، اگر با فکر به جلو حرکت کند و صبورانه تر بازی کند. خیلی ها فکر می کنند چون پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد، شرایط او بهتر از استقلال است، اما استقلال تشنه قهرمانی است و برای اینکه هوادارانش را از هر لحاظ راضی کند، به دنبال پیروزی در این عرصه است.