بختیاری زاده: در جام جهانی 2006 هم بازیکنان بزرگی داشتیم اما…

پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است در صورت راه اندازی سیستم کمک داور ویدیویی، با از هم پاشیدگی فرهنگ فوتبال، درگیری ها و حاشیه ها در فوتبال ایران بیشتر می شود.

* درگیری های زیادی را در بازی های دوستانه پیش فصل دیده ایم که به نظر می رسد به دلیل نبود VAR به فصل آینده نیز کشیده شود.
مدت هاست فوتبال ما به VAR نیاز دارد و در بخش داوری باید مطابق با فوتبال امروز باشد، اما من واقعا به یک چیز اعتقاد دارم و آن اینکه چیزی که برای ما از VAR مهمتر است فرهنگ است. به عبارت دیگر، قبل از ورود این فناوری، باید فرهنگ شکسته فوتبال را اصلاح کنیم. اجازه دهید بازیکن، مربی و غیره هیچ کس مسئولیت اشتباهات خود را بر عهده نگیرد، حتی با وجود VAR نیز شاهد آن اشتباهات خواهیم بود. آنچه برای ما مهمتر است این است که یاد بگیریم خود را در قبال نتایج مسئول بدانیم. متأسفانه هیچ مربی یا بازیکنی خود را مسئول عملکرد خود نمی داند و ساده ترین کار در صورت باخت این است که خودتان را سرزنش نکنید. حالا شاید بتوان از فردی مثل محرم نام برد اما متاسفانه 99 درصد اقوام شاغل اینطور نیستند. من منکر ضعف داوری نیستم. آیا در سطح مربیان و بازیکنان ضعف نداریم؟ چیزی که من می بینم این است که ما به چیزی بیشتر از VAR نیاز داریم و آن فرهنگ مسئولیت پذیری و احترام است. این سوال در جاهای مختلف فوتبال از بین رفته است. ابتدا باید این مشکل را حل کنیم و سپس VAR را وارد کنیم. چون با این فکر و همین فرهنگ فوتبالی که فقط تخریب است و فقط در زمان باخت دنبال مقصر می گردیم اگر VAR هم بیاید شاهد خشونت بیشتر خواهیم بود. چون طبیعتا به این نتیجه رسیدیم که وقتی میبازیم همه را مقصر میدونیم جز خودمون.


سرویس خبر شماره: 1837020
15 مرداد 1401 در 01:03 ب.ظ |
4.9 هزار امتیاز خبر|

4نقطه نظر

رفتار باشگاه استقلال با واریا غفوری غیرحرفه ای بود.

* تقریباً تمام سکه های قهرمانی استقلال حفظ شده است. نظر شما در مورد مرواریدهای ساپینتو چیست؟
بخشی از ثبات مدیریتی و ساختاری این است که شما به عنوان سرپرست تیم، مدیر تیم و تصمیم گیرنده تیم، سعی کنید موارد ضروری را حفظ کنید و استقلال این کار را به خوبی انجام داد. همچنین، چند بازیکن با کیفیت خوب اضافه کنید. اینها امتیازاتی است که باید به باشگاه استقلال نمره قبولی داد که توانسته فرم خود را حفظ و تقویت کند و اردوهای مورد نظر و شرایطی را که مربی خارجی برای آن فراهم کرده برگزار کند. در سال های اخیر یا حداقل در دوره مدیریت قبل از آقای آجورلو، ایشان را ندیدیم یا خیلی کم دیدیم. باشگاه استقلال به خصوص از نیم فصل پارسال به ثباتی دست یافته که امیدوارم آن را حفظ کند و با همین سرعت ادامه دهد.

* رفتار استقلال با واریا غیرحرفه ای بود
وی سپس به ماجرای جدایی وریا غفوری پرداخت و افزود: تنها نقطه کور و منفی باشگاه استقلال برخورد غیرحرفه ای وریا بود. قبلاً گفته ام و باز هم می گویم. امتیاز خیلی بدی برای استقلال بود. به غیر از نام وریا غفوری، رفتار باشگاه نسبت به بازیکن و کاپیتان تیم خوب و فوتبالی نبود، اما اگر منصف باشیم از روزی که آقای آجورلو مدیریت تیم او را برعهده گرفت. استقلال به ثبات خوبی رسیده است و امسال در اردوها خیلی خوب عمل کرده است. ساپینتو درگذشت. البته من از داستان آقای ساپینتو اطلاع زیادی ندارم. او بازیکنی با کیفیت است و سال هاست مربیگری می کند. امیدوارم بتواند روند خوب استقلال در سال گذشته را به خصوص در قسمت نتیجه گیری حفظ کند و عناصری را در قالب بازی استقلال اضافه کند. اما چیزی که بسیار مهم است این است که باید چند هفته صبر کرد و تیم آقای ساپینتو را دید. فکر می کنم بتوانیم استقلال آقای ساپینتو را از هفته ششم و هفتم قضاوت کنیم.

اول از استقلال شروع کنیم. شرایط این تیم را چطور می بینید؟
وضعیت خوب استقلال زمانی شکل گرفت که آقای آجورلو مدیرعامل شد و استقلال آرام شد. شاید یکی از دلایل قهرمانی استقلال، خونسردی او در نیم فصل بود. باید اذعان داشت که تیم از نظر فنی بهتر از رقبای خود بود، اما در سال های اخیر هیچ وقت ندیدم که از نظر مدیریتی ثبات داشته باشد.

* دو مربی پرتغالی و یک مربی با تجربه روسی به مسابقات اضافه شده اند و در کنار آن شاهد حضور تیم های ثابتی چون فولاد خوزستان، مس رفسنجان، گلگهر سیرجان و پرسپولیس هستیم. شرایط کلی لیگ را چطور می بینید؟
نباید مربیان ملی را فراموش کنیم اما حضور مربیان خارجی در بخش های مختلف فوتبال می تواند به رشد فوتبال ما کمک کند. می تواند رقابت را زیباتر و شدیدتر کند. اینها به پویایی لیگ کمک می کند و با حضور مربیان خارجی می توانیم لیگ بهتر و بهتری را شاهد باشیم.

* در مورد تیم ملی صحبت کنیم. اوضاع اصلا خوب به نظر نمی رسد. برای بهبود وضعیت چه می توان کرد؟
ابتدا باید بگویم که ما بازیکنان باکیفیتی داریم و آنها در چند سال گذشته این را نشان داده اند. اول از همه برایشان در جام جهانی که اوج فوتبال است آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم اتفاقات خوبی برایشان بیفتد. من به آنها حق می دهم نگران تیم ملی باشند و این اشکالی ندارد اما دو مشکل وجود دارد. اول اینکه در هر شرایطی که تیم ملی را احاطه کرده و متاسفانه الان وضعیت خوبی نیست باید اتحاد و یکپارچگی خود را حفظ کنند. خیلی مهمه دوم اینکه تا جایی که می توانند یادشان باشد که آنها سرباز و بازیکن تیم ملی هستند و سطح توقع، رفتار، گفتار و حتی عملکردشان در دنیای مجازی باید مثل یک سرباز باشد. مثل یک بازیکن به تیم ملی خدمت کنید. خدمت سرمربی تیم ملی. خوب است که مشکلات حاشیه ای پیرامون کادرفنی تیم ملی را که در فدراسیون وجود دارد حل می کنیم، اما بازیکنان خود را آماده می کنند تا با اتحاد تیمی وارد مسابقات شوند. برای آنها بسیار سخت است. امیدوارم تیم ملی فوتبال ایران هر چه زودتر به ثبات و اتحاد لازم دست یابد.

* گفته می شود محبی و قیدی به لیست بازیکنان استقلال اضافه خواهند شد. به نظر می رسد استقلال به عنوان یک مدعی جدی قهرمانی وارد مسابقات شود.
پاسخ به این سوال دو بخش دارد. اول اینکه قطعا استقلال سال سخت تری نسبت به سال قبل خواهد داشت. در هر صورت آنها قهرمان لیگ هستند و همه تیم ها با انگیزه مضاعف به مصاف این تیم خواهند رفت. و خود استقلالی ها، خود باشگاه استقلال باید انگیزه مضاعفی برای حفظ قهرمانی داشته باشند. این موضوع کمی کار را سخت می کند و استقلال را مجبور می کند در پست های مختلف بازیکنان باکیفیتی داشته باشد. به هر حال لیگ طولانی است و استقلال باید هفته ها با حریفان قدرتمندی مانند پرسپولیس، سپاهان و فولاد خوزستان مبارزه کند. این کار را برای استقلال سخت می کند و استقلال باید بازیکنان باکیفیت داشته باشد، اما باید به خاطر داشت که هر چقدر هم که بازیکنان اسمی مهم باشند، تیم یکپارچه مهمتر است و اتحاد تیم از آنجا ناشی می شود که مربی می تواند خیلی ارتباط برقرار کند. خوب با همه بازیکنانش چه بازیکنان ملی، چه ستاره های تیمش و چه بازیکنان متوسط ​​و جوان. به نظر من چیزی که خیلی مهم است این است که باشگاه سعی کند خواسته سرمربی را برآورده کند و اسیر بازار تبلیغات رسانه ای نشود. شکی نیست که قیدی و محبی بازیکنان باکیفیتی هستند اما خواسته سرمربی مهمتر از هر چیز دیگری است.

چگونه می توان این تیم را با تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2006 مقایسه کرد؟
آره. به نوعی شباهت های زیادی می بینم. یک بی نظمی، یک سری درگیری های درونی؛ در آن زمان سازمان تربیت بدنی بود و نه وزارت ورزش و جوانان. ما شاهد یک سردرگمی هستیم که در آن زمان وجود داشت. ناهماهنگی بین فدراسیون فوتبال… آن زمان آقای علی آبادی در سازمان تربیت بدنی بود. این حاشیه در آن زمان به تیم ضربه زد. تیم 2006 هم از نظر بازیکن بسیار قوی بود، اما شرایط آماده شدن برای جام جهانی را نداشتیم. امیدوارم این اتفاق برای این تیم نیفتد. واقعا حیف است. نباید تجربه چند سال پیش را فراموش کرد و این فرصت بزرگ را در جام جهانی از دست داد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

به گزارش “ورزش”، سهراب بختیاری زاده، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2006 و همچنین مدافع سابق استقلال در آستانه از سرگیری مسابقات لیگ برتر در گفت وگویی درباره شرایط آبی پوشان صحبت کرد. ، شرایط مادی ناراحت کننده فوتبال ایران و همچنین وضعیت تیم ملی و داستان هایی که در روزهای اخیر بازیکنان منتشر کرده اند، صحبت های جالبی را به راه انداخته است که در ادامه می خوانید.