برانکو از جایگزینی اسکوچیچ خجالت می کشد!

زاگانیر در پاسخ به این سوال که چرا می خواهند از مربی ای که آنها را به جام جهانی آورده سبقت بگیرند، گفت: به نظر می رسد می خواهند از کشور خودشان یک نفر را انتخاب کنند، شرایط خاصی است، مشکلات از ابتدا خیلی زیاد بود. بی اعتمادی زیاد اسکوچیچ منتقدان را با نتایجش متوقف کرد، زیرا او همه را برد همه چیز در جریان بود، حتی اگر او در ابتدای کارش بسیار غرق شده بود، اما همه چیز برگشت.


سرویس خبر شماره: 1833362
22 تیر 1401 ساعت 12:22 |
1.8K امتیاز خبر|

0نقطه نظر

همه ادعاها را در گزارش تفصیلی فهرست کنید

ایرانی ها تصمیم گیری درباره سرنوشت دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی را به تعویق انداخته اند اما خیلی زود تصمیم نهایی را خواهند گرفت. پس از ایرنا، خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی ایران گزارش داد که سرمربی کروات در خطر اخراج قرار دارد و پیش از این کاندیداهایی را برای جایگزینی خود معرفی کرده بود که از جمله آنها برانکو ایوانکوویچ بود که تاثیر عمیقی در این کشور برجای گذاشت. فدراسیون ایران با انتشار خبری مبنی بر تشکیل جلسه هیات مدیره با اسکوچیچ، اعلام رای وی را به جلسه بعدی موکول کرد.

همچنین تلفنی با ملادن زاگانیر، دروازه بان سرشناس سابق ریجکا و اکنون معاون اسکوچیچ در ایران صحبت کردیم. او به ما گفت که نباید از همه اتفاقات اینقدر تعجب کنیم: «- قبلاً صحبت می شد که می خواهند ما را ببرند. درگیری ها بیشتر طول می کشید، اما این اتفاق نیفتاد و حالا به عنوان تا جایی که من در رسانه های ایران می بینم، ممکن است اینطور باشد.» توده بحرانی ایجاد شده است.»
* آنها می خواهند یکی از خودشان سرمربی شود

سایت فهرست کرواسی “Utarnije” در بخش ورزشی خود مدعی شده است که سردرگمی ادامه کار اسکوچیچ در ایران در ماه سپتامبر باز خواهد شد.

* چه کسی ایران را در مقابل حریفان شریفش رهبری خواهد کرد؟

* کمبود منابع مالی دلیل انتخاب قطر برای اردوی خرداد بود
در خبری با عنوان “جلسه سرمربی و اعضای هیات مدیره تیم ملی” آمده است که اعضای هیات رئیسه و دبیر کل فدراسیون نظرات و ابهامات خود را در خصوص شرایط تیم ملی و سرمربی تیم ملی در خصوص اتفاقات و مشکلات این کشور توضیحاتی ارائه کرد و به سوالات پاسخ داد.
همچنین می توان به تقسیم قدرت در تصمیم گیری در خصوص سمت سرمربیگری تیم ملی ایران اشاره کرد. میرشاد مجدی، رئیس فدراسیون فوتبال که برخلاف ادعای اولیه خود در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نیز شرکت کرده است، گفت: طی 48 ساعت گذشته اخبار جعلی زیادی شنیده ایم که آرامش را بر هم زده است. از تیم ملی وی در مورد نحوه توزیع بازیکنان تیم ملی نیز گفت که آنها سرباز کشور هستند و نباید در مقابل کسی موضع گیری کنند. مجدی همچنین از منابع مالی اردوی شهریور خبر داد و در اعلام تامین این منابع مدعی شد یکی از دلایل برگزاری اردوی خرداد ماه تیم ملی به این شکل نبود این منابع مالی بوده است.

* تصمیم گیری در مورد اسکوچیچ به آینده موکول شد

همین دیروز، برانکو ایوانکوویچ که در ایران از او به عنوان یکی از گزینه های جانشینی اسکوچیچ برای قبول مسئولیت خود در سال های 2002 تا 2006 صحبت می شود، در گفتگو با SN گفت: «خیلی خجالت می کشم. روزنامه نگاران ایرانی تمام روز با من تماس می گیرند. خیلی شرم آور است که آنها مرا در این موقعیت قرار دادند، زیرا انگار دارم اسکوچیچ را خراب می کنم. شرایط من در ایران را می دانید، هر وقت خبری از سرمربی جدید می آید از من با کارلوس کی روش یاد می کنند. اما هیچ کس از فدراسیون ایران با من صحبت نکرده است و از طرفی قرارداد من با عمان تا سال 2024 تمدید شده است. برای پذیرش چنین موقعیتی باید خیلی چیزها حل و فصل شود، تصمیمات آسانی نیستند و به خصوص برای این کشور ناخوشایند است. من باید اسکوچیچ را جایگزین کنم. من کاری به اخراج دائم او ندارم، اما به جای او کار نمی کنم!»

* زاگانیر: اول می خواستند ما را اخراج کنند!

نمی توان دقیقاً گفت چه اتفاقی می افتد، بدیهی است که تلاش هایی برای تصاحب فدراسیون و تیم ملی صورت می گیرد که ربطی به مسابقات و نتایج نوع ملی ندارد. آیا دراگان اسکوچیچ همچنان شانس هدایت ایران در جام جهانی را خواهد داشت؟ جایی که آنها گروه سختی با رقبای قدیمی خود آمریکایی ها و انگلیس و ولز دارند. آیا او در دیدار با هیات رئیسه به اندازه کافی پاسخ قانع کننده ای داد و آیا حامیانش در داخل فدراسیون قدرت لازم برای حفظ او را دارند؟ آیا این جلسه صرفا برای جلب رضایت هوادارانش برگزار می شود و قبلا در این باره تصمیمی گرفته شده است؟ اینها سوالاتی است که در روزهای آینده به آنها پاسخ خواهیم داد.

*انتخابات فدراسیون نقش اسکوچیچ را مشخص می کند

آنها سپس با نتیجه 2-0 مغلوب کره جنوبی شدند و 2-0 لبنان را شکست دادند. این پایان کار آنها در انتخابات بود. آنها در دیداری دوستانه مقابل الجزایر با نتیجه 2-1 شکست خوردند. در هر زمان، اتحاد موجود بین دو گروه تقسیم شد. کسانی که از اسکوچیچ حمایت کردند و دیگرانی که او را نابود کردند. رئیس فدراسیون در طول زمستان تغییر کرد و رئیس جدید باید در ماه سپتامبر انتخاب شود تا مشخص شود که آیا اسکوچیچ در نهایت نقش خود را حفظ می کند یا خیر.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* برانکو ایوانکوویچ از جانشینی اسکوچیچ خجالت می کشد

یادآور می‌شویم ایران با هدایت مارک ویلموتس بلژیکی در افتتاحیه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی مقابل بحرین و عراق شکست خورد و بلافاصله وحشت در فوتبال این کشور ایجاد شد. آنها به عنوان کمک اضطراری، اسکوچیچ را به خدمت گرفتند که یک برد پیاپی داشت و آنها را به مسیر برگشت. او روند بازی خود را حفظ کرد، از 10 برد پیاپی لذت برد و پس از تساوی 1-1 مقابل کره جنوبی به شیوه قبلی خود بازگشت. او چهار بار پیاپی پیروزی را جشن گرفت. به این ترتیب 14 برد و یک تساوی حاصل کار اسکوچیچ در پانزده بازی اول بود. موضوعی که برای بعضی ها کافی به نظر نمی رسد!

* بردهای پیاپی اسکوچیچ برای برخی کافی نبود

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، اخبار مربوط به دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی کرواسی ایران همچنان مورد توجه رسانه های کرواسی است. با توجه به تشدید تب برکناری این مربی در آستانه جام جهانی، «ژوتارنی لیست» کروات به بازخوانی تعاملات اخیر فوتبال ایران در خصوص این سرمربی پرداخت و ابعاد این اتفاق را روشن کرد. در ادامه این مطلب گزارش این سایت از سابقه حضور دراگان اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال ایران را می خوانید که حاوی عناوین جالبی است؛