برای اولین بار در تاریخ نمایش: زمان برای افطار ایستاده است!

وی همچنین درباره عادت به روزه گرفتن بازیکنان مسلمان در انگلیس می گوید: من شانزده سال در لیگ برتر کار کرده ام و در این مدت با بازیکنان مسلمان زیادی کار کرده ام؛ ما بازیکنان مسلمانی در تاتنهام، لیورپول و اینجا در کریستال پالاس داشتیم. بسیاری از این بازیکنان در طول تمرین و مسابقات روزه می گرفتند. من به همراه سایر اعضای تیم پزشکی سعی کرده‌ایم از نظر تغذیه به آنها کمک کنم، از نظر اینکه چه غذایی بخورند یا چه بنوشند برایشان بهتر است، همچنین سعی کردم مربیان را درگیر کنم زیرا می‌توانند کمک کنند. به عنوان مثال، زمانی که من در لیورپول بودم و برندان راجرز سرمربی بود، ماه رمضان در تمرینات پیش فصل بود و حبیب کولو توره و اسامه السعیدی را با شکم خالی داشتیم و از مربیان خواستیم که آنها را سبک تر تمرین کنند. بقیه دو جلسه تمرین کردند اما فقط یک جلسه تمرین کردند.در واقع آنها آنقدر تمرین می کردند که برای بازی آماده شوند اما آنقدر تحت فشار نبودند که خطر آسیب دیدگی بیشتر شود.

قبل از تعطیلات رسمی، لیگ برتر مقدماتی را برای بازیکنان مسلمان فراهم کرده بود. شاید برای شما جالب باشد که اولین بار این هماهنگی ها با تلاش یک پزشک پاکستانی به نام «ظفر اقبال» انجام شد. او که رئیس کمیته پزشکی باشگاه کریستال پالاس است و تجربه کار در چندین تیم دیگر انگلیسی را دارد، برای اولین بار از ایده توقف بازی برای بازیکنان برای افطار در آنجا رونمایی کرد. در دیدار لسترسیتی و لسترسیتی 2 ساله بود. کریستال پالاس.

منبع: ایران ورزش



مجله اخبار فوتبال خارجی

او بعداً در مصاحبه ای با یک سایت ایرانی گفت: “همه چیز بسیار ساده بود. ما بازیکنان مسلمانی داریم که هنگام بازی روزه می گیرند. قبل از بازی با دکتر برایان انگلیش، پزشک تیم لستر صحبت کردم، چیزهای معمولی که باید انجام شود. در حین بازی انجام شد و در همین حین پیشنهاد دادم که از داور بخواهیم بازی را متوقف کند تا بازیکنان مسلمان مان از هم جدا شوند. او این کار را خوب دانست و گفت: ما بازیکنان روزه دار هم داریم.

1840855

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اقبال خودش فوتبال بازی می کرد. او که از 10 سالگی آرزوی پزشک شدن را داشت و بعد از اینکه خواهرش به سرطان مبتلا شد، با پارگی رباط صلیبی در فوتبال آماتوری متوجه شد که به رشته “پزشکی ورزشی” توجه کافی نشده است. انگلستان و در این زمینه تحقیق و مطالعه کرد و سرانجام پس از مدتی کار در باشگاه های کوچک آماتور به تاتنهام و سپس لیورپول پیوست.


سرویس خبر شماره: 1900245
21 آوریل 1402 ساعت 3:30 بعد از ظهر
1.1 هزار |

0نقطه نظر

ابتکار جالب لیگ برتر با استقبال از بازیکنان مسلمان

برای اولین بار در انگلیس، بازی های لیگ برتر در غروب آفتاب متوقف می شود تا بازیکنان مسلمان روزه خود را افطار کنند.

برای اولین بار در تاریخ نمایش: زمان برای افطار ایستاده است!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، لیگ برتر انگلیس امسال دست به کار جالبی زد و به داوران دستور داد تا دقایقی بازی را متوقف کنند تا در صورت حضور بازیکن مسلمان در خط، روزه داری افطار کند. بازی در غروب خورشید انجام می شود. البته این اولین بار نیست که انگلیسی ها به بازیکنان جوان شاغل در لیگ خود اهمیت می دهند. بازیکنانی که هنگام بازی روزه خود را افطار می کنند چندین سال است که بیشتر مورد توجه رسانه ها قرار گرفته اند.

او ادامه داد: “بنابراین هر کدام از مربیان خود (روی هاجسون و برندان راجرز) خواستیم که چنین کاری انجام دهند و آنها فکر کردند این ایده خوبی است و ما با کاپیتان ها نیز صحبت کردیم. سپس من به سراغ داوران رفتم (داور گراهام اسکات بود) و گفتم وقت آن رسیده که بازیکنان بعد از شروع بازی افطار کنند و آیا ممکن است یک وقفه کوتاه داشته باشند تا با نوشیدنی خیلی سریع افطار کنند و او گفت مشکلی نیست مشکلی نیست و این اتفاق افتاد که می خواستم. همه ببینند که این یک کار بسیار طبیعی است که بدون هیچ مشکلی انجام شود. مشکل زمانی که وسلی فوفانا بازیکن لستر در مورد آن توییت کرد در پیش زمینه ظاهر شد و آن موقع بود که همه از آن مطلع شدند پس از آن من یک پیام تشکر به مایک رایلی، سرمربی تیم ارسال کردم. بعد از کمیته داوران متوجه شدم که به همه تیم ها گفته شده است که اگر بازیکن مسلمان دارند می توانند از این وقفه استفاده کنند و بازیکنان را افطار کنند. همین اتفاق افتاد.»