برای اولین بار یک ایرانی در بین 100 بازیکن برتر جهان قرار گرفت

جالب اینجاست که بازیکنان سرشناسی مانند عزالدین اوناهی که در جام جهانی با مراکش درخشید، داروین نونس که با چهره ای خیره کننده از بنفیکا به لیورپول پیوست و لیساندرو مارتینز بازیکن تیم ملی فوتبال آرژانتین در جام جهانی 2022. امتیاز کمتری نسبت به مهدی طارمی دریافت کرد و ارزش ستاره ایرانی پورتو بیش از هر زمان دیگری تحسین خبرگان را برانگیخت.
توجه داشته باشید که اسامی 70 بازیکن برتر سال در روزهای آینده توسط روزنامه گاردین منتشر خواهد شد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

به گزارش گاردین، مهدی طارمی در سال 2023 در بین 100 بازیکن برتر جهان قرار گرفت و بالاتر از بازیکنان مشهور و گران قیمتی مانند داروین نونز قرار گرفت.

برای اولین بار یک ایرانی در بین 100 بازیکن برتر جهان

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، روزنامه بریتانیایی گاردین با قدمتی بیش از یک قرن، پس از جشن سال نو، 100 بازیکن برتر سال را انتخاب می کند; انتخاب با نظر خبرنگاران و فوتبالیست های بازنشسته صورت گرفته و حالا در جدیدترین دوره این رویداد، نام مهدی طارمی در بین 100 بازیکن برتر سال قرار گرفته است.
از داوران برجسته این دوره می توان به جونینیو ستاره سابق برزیلی، میشون مدافع سابق اینترمیلان و تیم ملی برزیل و اورام گرانت سرمربی سابق چلسی اشاره کرد که این تیم را به فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2008 رساند.فاتح تریم، سرمربی سابق از میلان و تیم ملی ترکیه نیز جزو داوران این رای معتبر است.

1794790


سرویس خبر شماره: 1866585
4 فوریه 1401 ساعت 20:07 |
125 هزار امتیاز خبر|

36نقطه نظر

تارامی بالای داروین، اوناهی و لیساندرو لوپز اینجاست

اسامی 100 بازیکن برتر سال معمولا توسط گاردین به صورت سرتاسری منتشر می شود و در حالی که بازیکنان این لیست از شماره 71 تا 100 معرفی شده اند، نام مهدی طارمی به عنوان هفتاد و هشتمین بازیکن برتر جهان قرار گرفته است. جهان
گاردین در توضیح دلیل انتخاب ستاره ایرانی پورتو توسط کارشناس خود نوشت: مهاجم ایرانی پورتو با زدن 20 گل و 12 پاس گل فرم باورنکردنی خود را برای این تیم به نمایش گذاشت و عنوان نخست وزیری پرتغال را نیز به دست آورد. لیگ .. سپس با زدن 2 گل به انگلیس نام خود را بیش از پیش مطرح کرد.طارمی با حضوری قدرتمند و استعدادی مثال زدنی در زدن گل های دیدنی مانند ضربه آکروباتیک درخشان مقابل چلسی در آوریل 2021 که نامزد پوشکاش شد. جایزه، اولین بار با حضور در تیم ملی دانشجویان ایران دیده شد؛ اما حالا با وجود اینکه 30 ساله است، در رادار تیم های بزرگ اروپایی قرار دارد و طارمی اولین ایرانی محسوب می شود که در بین 100 بازیکن برتر سال قرار گرفته است. “

1794791