بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S11

قدرت پردازنده به مقداری هست که در هنگام بازی حتی به مدت طولانی با لگهای شدید و متوالی مواجه نشوید، ضمن اینکه گوشی اصلا داغ نمیشود تنها بعد از یک ساعت بازی شاید کمی پشت گوشی گرم شود، اما هرگز چیزی نیست که به آن داغ شدن بگوییم. باتری 4500 میلی­ آمپری به همراه پردازنده قدرتمند این گوشی باعث طولانی شدن عمر باتری می­شود. گوشی می میکس فولد با ۱۶ گیگابایت رم راهی بازار میشود و گوشی زد فولد ۳ هم از ۱۲ گیگابایت رم استفاده میکند؛ اما چیزی که باعث میشود کمی گوشی شیائومی بهتر عمل کند، بلندگوی آن است. تنها مشکل این گوشی در زمینه پخش صدا، میتواند بلندگوی مونوی آن باشد. تنها یک بلندگو برای خود گوشی در نظر گرفته شده که گرچه کیفیت خوبی دارد، اما صدای آن چندان بلند نیست.

سامسونگ برای این گوشیهای هوشمند پرچمدار چندین ویژگی منحصر بهفرد درنظر گرفته که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم داشت. نقصی که در ردمی نوت 7 بخوبی وجود داشت و این تیزی لبه ها، وزن بالای گوشی را بیش از پیش برخ میکشید. این امر سامسونگ را تحت فشار گذاشته تا گوشیهای خوب با قیمت مناسب وارد بازار کند و کاربران را بیش از پیش ترغیب به خرید گوشی موبایل سامسونگ کند. شیائومی ۱۲ اواخر سال گذشته در گزینههایی با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم، وارد بازار شد و در بازار ایران هم با قیمت حدود ۱۹ تا ۲۱ میلیون تومان به فروش میرسد.

اولین گوشی این سری در سال 2010 توسط سامسونگ معرفی شد و خیلی زود توانست توجه کاربران اندرویدی زیادی را به سمت خود جلب کند. طبیعتا داشتن دکمههای اضافه که نقش تریگر را ایفا کنند نیز به تجربهی بهتر بازیها منجر خواهند شد. برای داشتن شیائومی ردمی نوت 8 پرو لازم نیست زیاد هزینه کنید. سری نوت شیائومی همیشه از اهمیت بالایی برای این برند پر هیاهوی برخوردار بوده و شیائومی ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو که اخیرا رونمایی شد،با طراحی دوستداشتنی و ویژگیهای بسیار جالب یک مثال خوب برای این گفته به شمار میرود . علاوه بر آن پردازنده گرافیکی “Mali-G76 MC4” و فناوری “Hyper Engine” بازی کردن با این گوشی را بسیار راحت کرده و با کمک افزایش حساسیت پنل لمسی سرعت آن را بالا می­برد.

البته ارتقا های جزئی و کوچکی روی آن صورت گرفته ولی در تجربه استفاده از آن چیزی تغییر نکرده و مثل قبل غیر قابل اعتماد است. در صورت اطمینان از این دلیل با انتقال اطلاعات به یک حافظه خارجی مطمئن فضای کافی برای دانلود و نصب برنامه را روی گوشی مدنظرتان ایجاد کنید. به همین دلیل سایهها در برخی عکسها چندان خوب به نظر نمیرسد. البته گرانترین نسخه این مدل با حافظه ذخیرهسازی یک ترابایت توسط برخی از فروشندهها با قیمتی نزدیک ۷۲ میلیون تومان فروخته شد. سامسونگ گلکسی اس 21 با قیمت 799 دلار، اس 21 پلاس 999 دلار، و اس 21 اولترا با قیمتی معادل 1199 دلار عرضه شد. البته برخی از قابلیت ها نیز همانند نسخه قبلی یعنی گلکسی اس 10 خواهد بود.

حتی اگر از هدفون سیم هم برای این گوشی استفاده نکنید، کیفیت صدایی که روی هدفون بیسیم میشنوید هم در سطح خیلی خوبی قرار دارد. در واقع مانند دیگر گوشیهای رده بالای عرضه شده در سال 2021، برای شارژ کردن گلکسی اس 21 اف ای نیز باید یا از شارژر دیگر دستگاهها استفاده کرده یا شارژر جدیدی برای آن تهیه کنید. پردازنده 8 هسته­ای نیز می­تواند سرعت دستگاه را بالا ببرد. این گوشی همچنین از چیپست قدرتمند و سیستم خنک کننده مایع استفاده میکند و به همین دلیل میتواند برای گیمرها نیز دستگاه بسیار مناسبی باشد. این قسمت پشتی بسیار چشمنواز است، مخصوصا رنگ بنفشی که در میان رنگهای این دستگاه میبینیم. سامسونگ با معرفی نسخه اول سری گلکسی نوت در سال ۲۰۱۱ جسارت بسیار زیادی به خرج داد.

طیف گسترده ای از لوازم جانبی تلفن همراه در ایران را بصورت آنلاین یا در فروشگاه کوک موبایل کاوش کنید. دوربین اصلی گوشی ردمی نوت 8 پرو زوم یا بزرگنمایی تا دو برابر را پیش روی کاربران قرار میدهد. سنسور اصلی این گوشی در زیر نور خورشید، عکسهای بسیار خوب و پرجزییاتی را ثبت میکند. با اینکه عکسها چندان شارپ نیست ولی کنتراست تصویر در سطح بسیار بالایی قرار گرفته. گوشی دارای تراشه رده بالایی است و در کنار حافظه رم ۶ یا ۸ گیگابایتی، میتوانید برنامهها و بازیهای خود را با سرعت بالایی اجرا کنید. کمپانی سامسونگ در آخرین محصولات خود از سنسور 64 مگاپیکسلی استفاده کرده که این امکان هست برای این نسخه از همان سنسور یا بهتر از این استفاده کند . همچنین می­توانید با استفاده از قابلیت شارژ سریع در زمان کوتاه گوشی خود را شارژ کنید. روش شارژ بیسیم Qi آن هنوز به اندازه شارژ سیمی سریع نیست، اما سریعتر از آیفون X شارژ میشود.

موبایل شیائومی

دوربین دوم این تلفن همراه هوشمند سنسور ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 دارد. سامسونگ Galaxy S9 Plus نیز در کنار Galaxy S9 با دوربین اصلی با دیافراگم دوگانه عرضه شد که نسبت به سال گذشته یک پله بالاتر بود. همانطور که در جدول نیز مشخص است، حالت استاندارد در ردمی نوت ۸ حرفهای زیادی برای گفتن در این بخش دارد. این قابلیت در این گوشی در حالت auto به 640 نیت نیز فونر سایت خرید گوشی می­رسد. در شب با دوربین التراواید نیز میتوانید عکس برداری کنید که کنتراست تصاویر کمی افزایش پیدا میکند اما کیفیت کلی قابل قبول است.

نمایشگر 6.53 اینچی این گوشی، روی پنل خوش قیمت و اقتصادی IPS LCD سوار شده که از نظر کیفیت چیزی کم ندارد.چنانچه شما هم اهل تماشای ویدئو با گوشی هستید، هم سایز فوق العاده این گوشی و هم رزولوشن 1080 در 2340 پیکسلی تجربه خوبی را برای شما رقم خواهد زد زیرا صفحه نمایش این گوشی تقریبا تمامی سطح رویی گوشی را به خود اختصاص داده. امیدواریم که این توضیحات در خرید گوشی سامسونگ به شما کمک کنند. اثر انگشت زیر نمایشگر مخصوص مدل های پرچمدار و جدید است که از این نظر سری A یک گام جلوتر و به روزتر است؛ اما سنسور اثر انگشت فیزیکی ، یعنی سنسور پشت و کنار گوشی دقت و سرعت بیشتری دارند.

همانطور که می دانید، در سال 2019، حسگر های 48 مگاپیکسلی بیش از هر زمان دیگری مورد استفاده قرار گرفتند و نمونه های زیادی از آن ها را حتی در گوشی های میان رده شاهد بودیم. ما در اینجا هر چیزی را که لازم است در رابطه با گوشیهای سامسونگ بدانید، برای شما توضیح خواهیم داد. در هنگام دست گرفتن این گوشی لبههای نیمهگرد 2.5D که شرکت شیائومی از آن به عنوان طراحی سه بعدی یاد کرده ، به هیچ عنوان احساس کنارههای تیز را در زیر دست شما نخواهد داشت. سنسور بعدی این گوشی ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4 است که برای عکاسی ماکرو مورد استفاده قرار میگیرد.

خرید گوشی سامسونگ