برنامه پرسپولیس در تعطیلات طولانی تا دربی

ملی پوشان دو هفته مانده به دربی
با توجه به اینکه احتمالا 5 ملی پوش پرسپولیس به همراه تیم ملی به قطر می روند و یحیی تا مدت ها نیمی از بازیکنان اصلی خود را در اختیار نخواهد داشت، در این راه بیش از هر تیمی با چالش مواجه خواهد شد. نیمه دوم. فصل در واقع سازند پرسپولیس به دو قسمت تقسیم می شود. مرحله اول از 31 آبان تا بازگشت تیم ملی قطر که بدون حضور ملی پوشان برگزار می شود و مرحله دوم از زمان اضافه شدن تیم ملی به پرسپولیس تا دربی ادامه دارد.
با فرض اینکه بازی 17 آذر با آمریکا آخرین بازی تیم ملی در جام جهانی 2022 باشد، بازیکنان احتمالا دو سه روز بعد به ایران برمی گردند اما شاید نیاز به ریکاوری و استراحت بیشتری داشته باشند. توجه داشته باشید در 16 روزی که بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس به تعطیلات و استراحت رفتند (از 14 تا 30 آذر) ملی پوشان در کمپ فوتبال حضور داشتند و تمرین کردند.«تیم ملی. بنابراین پس از بازگشت از قطر، از یحیی استراحت می کنند تا بدون بازی فوتبال مدتی استراحت کنند. البته در صورت صعود تیم ملی به دور بعد که بعید نیست این بازگشت به بعد موکول می شود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

هیچ آمادگی بدون اردو و مسابقات وجود ندارد
با توجه به فاصله زیادی که تا دربی باقی مانده، قطعا پرسپولیس باید به اردو برود و چند بازی تدارکاتی جدی برگزار کند. مسلما حضور طولانی مدت در تمرینات ورزشگاهی و شهری بازیکنان را از نظر روحی خسته می کند. در عین حال، موضوع چمن مناسب نیز مورد بحث قرار می گیرد. بنابراین پرسپولیس باید حتما اردوی خود را در یک کشور خارجی برگزار کند. پرسپولیس جزو معدود تیم های نیمه بالای جدول بود که در پیش فصل اردوی خارجی نداشت اما حالا به آن اردو نیاز دارد و باید مدتی در فضایی متفاوت تمرین کند و خود را برای نبرد بزرگ آماده کند. . ضمن اینکه این تیم باید با برگزاری مسابقات تدارکاتی جدی در این اردو و پس از آن، بازیکنان خود را در شرایط رقابتی قرار دهد.


سرویس خبر شماره: 1852429
17 نوامبر 1401 ساعت 09:57
1.2 هزار |

0نقطه نظر

تاثیر نهایی نتایج تیم ملی بر وضعیت تیم یحیی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال” و به نقل از ایران ورزشی، بازی بعدی پرسپولیس در لیگ برتر که دربی سنتی پایتخت برابر استقلال خواهد بود، جمعه 11 دی ماه برگزار می شود. یعنی بین دو بازی پرسپولیس در لیگ برتر 57 روز فاصله خواهد بود و تنها 12 روز از آن زمان می گذرد.

پرسپولیس از شنبه 30 آذر تمرینات خود را آغاز می کند و یحیی تا 11 دی 41 روز (حدود 6 هفته) فرصت دارد تا تیمش را آماده و سرحال نگه دارد.

برنامه پرسپولیس در تعطیلات طولانی تا دربی

نیازی به محرک انگیزشی نیست
شش هفته تمرین تقریباً به اندازه تمرینات قبل از فصل و شاید حتی بیشتر است. پرسپولیس در این مدت طولانی باید از نظر روحی و روانی برای بازی بعدی – که اتفاقا مهم ترین بازی نیم فصل اول است – با برنامه مدون آماده شود و از نظر فنی و بدنی نیز پیشرفت کند و شرایط بهتری داشته باشد.
با توجه به ویژگی های تاریخی، بازی دربی قطعاً مانند بمب انگیزه بازیکنان را به جلو می برد و شاید نیازی نباشد که کادر فنی برای مسائل انگیزشی وقت بگذارد و بازیکنان را از اهمیت دربی آگاه کند و نزدیکتر شود. به این بازی می رسیم، خود بازیکنان به صورت خودجوش از نظر روحی برای حضور در این بازی آماده می شوند و اتفاقاً همه سعی می کنند بهترین فرم خود را برای این بازی به دور از هر گونه آسیب ببینند، اما مهم ترین مسئله این است که آمادگی فنی و فیزیکی
همین چند روز پیش په په لوسادا به تفصیل درباره مواردی صحبت کرد که پرسپولیس باید از نظر فیزیک پیشرفت کند. مهمتر از آن اینکه پرسپولیس در فاز حمله مشکلات جدی دارد و یحیی می تواند در این مدت با کمک تیمش این مسائل را برطرف کند.