بریتانیا و آمریکا به دنبال سیاسی کردن این گروه بودند


سرویس خبر شماره: 1856334
8 دسامبر 1401 ساعت 19:01 |
12.6 هزار امتیاز خبر|

3نقطه نظر

مصاحبه خبرنگار ایرانی با شبکه الصحات

پاینده در پاسخ به سوالی مبنی بر خواندن سرود ملی در ابتدای بازی های این فصل گفت: چگونه می توانند ملی پوشان یک کشور را تهدید یا توهین کنند و از آنها بخواهند که سرود ملی کشور را نخوانند؟ این فشارها روی تمرکز ملی پوشان تاثیر گذاشت و دیده شد که آنها در بازی اول اشتباهات زیادی مرتکب شدند و از نظر روحی برای این بازی آماده نبودند. آزادی ای که آنها از آن صحبت می کنند این است که اگر بازیکنان سرود کشورشان را بخوانند در فضای مجازی مورد توهین، تهدید و فشار برخی افراد قرار نگیرند. این اقدامات بیشترین آسیب را به تیم ملی کشورمان وارد کرد و توجه بازیکنان را منحرف کرد، البته در بازی دوم به شرایط خوب خود برگشتیم و نتیجه عالی کسب کردیم.

مدیر سابق روابط عمومی فدراسیون افزود: سرمربی آمریکا عذرخواهی کرد اما این اقدام رکورد رسمی فدراسیون آمریکا بود. پرچم و سرود بخشی از هویت هر ملتی است و اقدام آمریکایی ها برخلاف پروتکل ها و قوانین بین المللی به ویژه فیفا و جام جهانی است. در واقع توهین به یک ملت و توهین به جهان اسلام است زیرا نام خدا در وسط پرچم ایران است. مثلاً کلمه الله اکبر را در پرچم عراق می بینید، آیا کسی اجازه دارد آن کلمه را حذف کند؟ سیاسی کردن معادلات این گروه، بدخواهی دو دشمن ما، انگلیس و آمریکا بوده است. مثل سال 1998 بیل کلینتون رئیس جمهور آمریکا گفت که در همه چیز از جمله فوتبال ایران را شکست می دهیم اما آنها هم در همان بازی شکست خوردند.

مدیر سابق روابط عمومی فدراسیون فوتبال در گفت و گو با شبکه تلویزیونی عربی الصحات اظهارات جالبی را در مورد ترکیب تیم ملی ایران در جام جهانی بیان کرد.

بریتانیا و آمریکا به دنبال سیاسی کردن این گروه بودند

پاینده در پاسخ به سوال یاسمین عبید، خبرنگار لبنانی این شبکه و در مورد سیاسی بودن معادلات این گروه گفت: رقبای ما این فضای سیاسی را در گروه ایجاد کردند و سؤالاتی را مطرح می کردند در حالی که طبق گفته آنها فقط اجازه دارند در مورد بازی و فوتبال سوال بپرسند نه در مورد سیاست. در نهایت دیدیم که حساب رسمی فدراسیون فوتبال آمریکا نماد الله را از پرچم ایران حذف کرد که توهین به یک ملت محسوب می شود. .

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، محمدجواد پاینده، روزنامه نگار ایرانی و مدیر سابق روابط عمومی فدراسیون فوتبال در گفت و گو با این شبکه تلویزیونی عرب زبان، ابتدا به شرایط تیم ملی ایران برای دیدار امروز مقابل یونایتد پرداخت. وی گفت: شاهد دو بازی متفاوت بودیم، ما در بازی های اول و دوم در ترکیب تیم ملی حضور داشتیم، اما هواداران تیم ملی امیدوارند تیمی را ببینند که در بازی دوم و با تکرار همان عملکرد، تیمی را ببینند که قدرتمندانه ولز را شکست داد. آنها می توانند برای اولین بار به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی صعود کنند.ما در بازی 2 شجاع تر بودیم که باعث موفقیت تیم ملی شد.

مدیر روابط عمومی سابق فدراسیون فوتبال در پایان گفت: همه ما می خواهیم برای اولین بار قدم بعدی را برداریم و فکر می کنم شانس موفقیت ما بیشتر از آمریکا باشد چرا که حتی یک تساوی هم برای ما کافی است. ” طبیعی است که بعید است ایران در این بازی هجومی بازی کند و به امید ضدحمله و استفاده از سرعت و هوش طارمی به دنبال ضربه زدن به حریف باشد. در طرف مقابل، آمریکایی ها احتمالاً تهاجمی تر بازی خواهند کرد، زیرا مساوی برای آنها تفاوتی با باخت ندارد و از جام حذف می شوند. معتقدم اگر با آرامش و تمرکزی که مقابل ولز داشتیم بازی کنیم، در این بازی موفق خواهیم شد و قدم بعدی را برداریم.



مجله اخبار فوتبال داخلی