بزرگترین چالش کمیته داوران در دوران پسا افشاریان


کد اطلاعات: 2052549
13 جولای 1403 در 6:59 ب.ظ.
1.4K امتیاز خبر|

3نقطه نظر

ارائه لیست نخبگان با افراد قبلی یا …

فهرست داوران بین المللی ایرانی بزرگترین و مهم ترین چالش را برای اعضای کمیته داوران ایجاد می کند که پس از خداداد افشاریان با دو عضو جدید جوادی و نوریار به کار خود ادامه می دهد.

بزرگترین چالش کمیته داوران در دوران پسا افشاریان

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در هفته های آینده اعضای کمیته داوران فدراسیون فوتبال باید ضمن ادامه برنامه های در دست اقدام، تصمیم مهمی برای نهایی شدن لیست داوران نخبه بگیرند. در این زمینه تردیدهایی در مورد لیست فعلی و لیستی که قرار است تهیه شود وجود دارد و در مقاله زیر سعی شده است اطلاعاتی در این زمینه به مخاطبان سایت و علاقمندان به بهبود شرایط داوری داده شود. . از کشور

قبل از هر چیز باید بدانید که معرفی داوران نخبه باید در 5 بخش اصلی انجام شود که عبارتند از داوران، کمک داوران، داوران فوتسال، داوران فوتبال ساحلی و کمک داوران ویدئویی.

در این راستا فیفا در سال های اخیر نشان داده است که انتخاب داوران از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا یک داور برجسته به طور خودکار دو کمک داور انتخابی را فرا می خواند. بر اساس این سیاست کلی، کنفدراسیون فوتبال آسیا با برگزاری دوره های آکادمی داوری جوان، پیشقدم تربیت داوران مستعد در سراسر آسیا است و داوران جوان ایرانی نیز در دوره های مختلف آکادمی به درجه فارغ التحصیلی یا فارغ التحصیلی رسیده اند. . پس از این درجه، این داوران باید در بازه زمانی معینی به لیست داوران بین المللی کشورشان اضافه شوند، در غیر این صورت فرصت قضاوت در مسابقات بین المللی از آنها سلب شده و تمامی سرمایه گذاری کنفدراسیون فوتبال آسیا بر روی آنها از بین خواهد رفت.

یکی از افرادی که سال گذشته شانس حضور در لیست بین المللی را داشت سامان سلطانی داور جوان آتیه زنجانی است. سلطانی فارغ التحصیل دوره داوری جوان آکادمی AFC است که به تازگی از این دوره فارغ التحصیل شده و امسال آخرین شانس برای ورود به لیست بین المللی را دارد. اما نکته کلیدی برای ورود این داور جوان به لیست کاهش یکی از داوران فعلی ماست که باید با دقت و ظرافت خاصی انجام شود.

*در ادامه این مقاله به بررسی تک تک افراد لیست داوران می پردازیم:

1. مود دانی فرد که تنها شانس قضاوت در مسابقات لیگ قهرمانان را با قضاوت فینال زیر 23 سال آسیا و به عنوان تنها داور درجه A ایران دارد، قطعا شایسته حضور در رده اول خواهد بود.

2. پیام حیدری، بیژن حیدری و سید وحید کاظمی که با عملکرد عالی و بی نقص خود در قهرمانی اخیر جای هیچ تردیدی برای حضور مجدد در لیست بین المللی باقی نمی گذارند.

3. مرتضی منصوریان و امیر عرب براقی که داور آکادمی AFC نیز هستند و با عملکرد خوب خود در لیگ امسال و همچنین دعوت به دوره داوری نخبگان آسیایی در عربستان تشنه اولین حکم داوری در آسیا هستند.

4. حسن اکرمی داور استان گلستان که پس از دو ناکامی در تست های بدنی آسیا در سال های اخیر حالا به مرز آمادگی جسمانی رسیده است. نکته دیگر در مورد حسن اکرمی سوابق داوری او در سطح ملی و بین المللی است که طبق شنیده های من چندان به مذاق اعضای کمیته داوران خوش نیامده و در مورد این داور اتفاق نظر وجود ندارد. رد شدن یا به اصطلاح بازگشت از 2 تورنمنت سطح بالای آسیایی از جمله فینال جوانان 2020 تایلند و همچنین مسابقات آسیایی چین آن هم در مرحله مقدماتی و تنها با یک قضاوت که تاثیرات ثانویه زیادی داشت. و همچنین عدم حضور نام اکرمی در بین داوران مطرح فصل گذشته فوتبال کشور در فصل اخیر از جمله مواردی است که می تواند ادامه حضور این داور در لیست بین المللی را با تردید مواجه کند.

البته تا پایان مدت تقریباً دو ماهه ای که اعضای کمیته داوران برای ارائه لیست نخبگان دارند، در نهایت باید منتظر ماند و دید در هفته های آینده چه افرادی در لیست حضور خواهند داشت.

مجله اخبار فوتبال داخلی