بعد از خداحافظی سیدجلال حسینی زوج ایده آل خط دفاع پرسپولیس پیدا شد.

همانطور که انتظار می رفت قرمزهای پایتخت در تابستان امسال خط دفاعی خود را تقویت کرده اند و حضور مرتضی پورعلی گنجی بهترین خبر برای هواداران این تیم بود. با خرید مرتضی پورعلیگنجی این سوال پیش می آید که چه کسی در مرکز خط دفاع شریک خوبی برای این بازیکن است؟ احتمال اینکه یحیی گل محمدی از زوج پورعلیگنجی و گلسیانی در خط دفاعی خود استفاده کند بسیار زیاد است اما آیا این تصمیم درستی است؟

یکی از مشکلات اصلی پرسپولیس در فصل قبل خط دفاعی آن تیم بود. زوج سیدجلال و فرشاد فرجی یا حتی سیدجلال و نعمتی یا نعمتی و فرجی و هر کدام از این افراد با وحدت حنان اف (!) انتظارات را برآورده نکردند. دیدار مقابل الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا به خوبی مشکلات بزرگ پرسپولیس در خط دفاعی خود را نشان داد.

یحیی گل محمدی در نیمه اول بازی دوستانه مقابل تیم امیدهای پرسپولیس از زوج فرشاد فرجی و علیرضا ابراهیمی استفاده کرد اما در نیمه دوم مرکز دفاع تیمش را به مرتضی پورعلیگنجی و گئورگی گلسیانی اختصاص داد. به گفته اطرافیان، گزینه اول سرمربی پرسپولیس برای مرکز خط دفاعی این تیم در فصل جدید مرتضی پورعلیگنجی است که یحیی گل محمدی به او ایمان و اعتماد زیادی دارد. اما شریک ایده آل او گئورگی گلسیانی است. یحیی گل محمدی از خرید این مدافع گرجستانی بسیار خوشحال است زیرا گلسیانی اهل بازی زیر توپ نیست و سبک مورد علاقه یحیی گل محمدی را دارد. این مدافع گرجستانی نه تنها در زمین بازی می کند و قدرت بازی سازی را دارد، بلکه در هوا نیز مدافعی قوی و قدرتمند از خود نشان داده است.

به نظر می رسد علیرضا ابراهیمی راهی دیگر از پرسپولیس جدا شود و یحیی گل محمدی 4 گزینه روی میز دارد. مرتضی پورعلیگنجی، فرشاد فرجی، گئورگی گلسیانی و علی نعمتی.

یحیی گل محمدی برای این زوج حساب ویژه ای باز کرد. البته علی نعمتی بهترین مدافع فصل گذشته پرسپولیس محسوب می شود و ظاهرا به دلیل کمبود بازیکن در سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس، لیگ را به عنوان دفاع چپ آغاز خواهد کرد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

با این حال یحیی گل محمدی پس از حذف از لیگ قهرمانان آسیا در حالی با خوش بینی به مسابقات لیگ برتر رفت که شاید فکرش را هم نمی کرد خط دفاعی اش اقتدار فصل های گذشته را نداشته باشد. خود یحیی گل محمدی یک بار اعتراف کرد که تیمی که کمترین گل را بزند قهرمان لیگ برتر می شود.