بلاتر: قرار بود آمریکا میزبان جام جهانی 2022 باشد

وی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که در آن زمان به قطر برای میزبانی جام جهانی 2022 رای نداد.قطر کشور بسیار کوچکی است. فوتبال و جام جهانی برای چنین کشوری خیلی بزرگ است. فقط می توانم تکرار کنم که اهدای خانه به قطر یک اشتباه بود و من به عنوان رئیس وقت فیفا مسئول آن بودم. اکنون که جام جهانی نزدیک است، خوشحالم که به جز استثنائات هیچ فوتبالیستی جام جهانی را تحریم نکرده است.»



مجله اخبار فوتبال خارجی

سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا، اعتراف کرده است که اعطای برگزاری بیست و دومین دوره جام جهانی به قطر اشتباه بوده است و در ابتدا قرار بود ایالات متحده میزبان آن باشد.

بلاتر: قرار بود آمریکا میزبان جام جهانی 2022 باشد


سرویس خبر شماره: 1852540
17 نوامبر 1401 در 06:45 ب.ظ
1.6 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

انتخاب قطر بد بود

بلاتر 86 ساله در مصاحبه ای با روزنامه سوئیسی “Tages-Anzeiger” گفت.“انتخاب قطر یک اشتباه بود. در آن زمان ما در کمیته اجرایی فیفا توافق کردیم که روسیه میزبان جام جهانی 2018 و آمریکا میزبان جام جهانی 2022 باشد. دو رقیب سیاسی دیرینه قرار بود دو جام جهانی متوالی را برگزار کنند. می توان آن را به عنوان یک ژست نمادین صلح آمیز تلقی کرد.”

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، قطر 12 روز دیگر میزبان جام جهانی خواهد بود. میزبانی عالی برای یک کشور کوچک که آن را در مرکز توجه قرار می دهد. میزبانی جام جهانی 2022 قطر انتقادات زیادی را در رسانه ها متوجه این کشور کرده است که عمدتاً به دلیل نقض حقوق بشر در کشور میزبان جام جهانی است. بیش از 10 سال از انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 قطر می گذرد. جنجالی ترین رای انتخاب میزبان جام جهانی در تاریخ به ریاست سپ بلاتر در فیفا برگزار شد. حالا به نظر می رسد رئیس سابق فیفا از این انتخاب پشیمان است.