بلینگهام ورلدی انگلیس را از شرمساری یورو 2024 نجات داد

یکی از ارزشمندترین تیم های بین المللی جهان، انگلستان، بار دیگر در مسابقات قهرمانی اروپا 2024 (یورو 2024) نمایشی برای فراموشی ارائه داد. با این حال، به لطف ضربه دیرهنگام و دیرهنگام شماره 10 خود جود بلینگهام، آنها توانستند به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند و اسلواکی را 2-1 در ورزشگاه Veltins-Arena یکشنبه 30 ژوئن شکست دهند.

انگلیس تحت هدایت گرت ساوتگیت به دلیل برآورده نکردن انتظارات در مرحله گروهی یورو 2024، ضربه های زیادی خورد. آنها یک برد و دو تساوی به ثمر رساندند و فقط دو گل زدند و یک گل دریافت کردند. هواداران انتظار داشتند که آنها در بازی مرحله یک هشتم نهایی مقابل اسلواکی نمایش بسیار بهتری از خود به نمایش بگذارند. با این حال، معلوم نشد که اینطور باشد. آنها در حمله یک بعدی و بسیار قابل پیش بینی بودند و بارها و بارها در عقب شکل خود را از دست دادند.

نمایش ضعیف دیگری از انگلستان

اسلواکی در دقیقه 25 از دفاع بد خود نهایت استفاده را کرد و دیوید استرلک توپ را برای ایوان شرانتس به ثمر رساند. تحت فشار مارک گوهی، این بازیکن 30 ساله به داخل محوطه نفوذ کرد و توپ را از جوردن پیکفورد عبور داد و به گوشه سمت چپ پایین رفت. انگلیس در ادامه نیمه اول از توپ زیادی لذت برد، اما نتوانست به موفقیت برسد.

سه شیرها نیمه دوم را با قدرت بیشتری آغاز کردند و تنها پنج دقیقه بعد توپ را وارد دروازه کردند. کیران تریپیه از پرس باریک اسلواکی استفاده کرد و از سمت چپ وارد محوطه جریمه شد و توپ را به فیل فودن زد. مهاجم منچسترسیتی تماس مناسبی برقرار کرد و توپ را در پشت دروازه قرار داد. با این حال، جشن انگلیس زیاد طول نکشید، زیرا یک بررسی سریع VAR تأیید کرد که فودن هنگام دریافت توپ از تریپیه در موقعیت آفساید قرار داشت. این یک اشتباه شرم آور از طرف فودن بود، زیرا او حتی اگر دویدن خود را کمی بیشتر نگه می داشت به توپ می رسید.

در دقیقه 78، هری کین یک موقعیت طلایی برای گل تساوی داشت، زیرا فودن با ضربه ایستگاهی بی نقص او را در محوطه جریمه بدون علامت پیدا کرد. با ناراحتی انگلیس، بازیکن بایر مونیخ نتوانست تلاش خود را روی هدف نگه دارد. سه دقیقه بعد، دکلان رایس یک کوره را از بیرون منطقه فرستاد. مارتین دوبراوکا، دروازه بان اسلواکیایی نتوانست به آن برسد، اما تیر دروازه مانع از تساوی انگلیس شد. در 90 دقیقه، انگلیس فقط یک شوت به سمت دروازه زد، در عین حال اسلواکی سه شوت داشت.

بلینگهام برای جلوگیری از شرمندگی یورو 2024 امتیازی خیره کننده می گیرد

گل تساوی انگلیسی در نهایت در پنجمین وقت اضافه، توسط بلینگهام به ثمر رسید. بازیکن رئال مادرید یک ضربه بالای سر عالی انجام داد و باعث شد که گوهی به سمت راست پایین دروازه اسلواکی برود. با تساوی 1-1، تساوی مرحله یک هشتم به وقت اضافه کشیده شد.

در دقیقه اول وقت اضافه، کین به دلیل از دست دادن یک بازیکن در اوایل بازی جبران کرد. ایوان تونی، بازیکن تعویضی، توپ را با ضربه سر وارد دروازه کرد و به کین اجازه داد تا آن را از فاصله نقطه خالی به داخل نشان دهد. با کمال تعجب، انگلیس بر روی برتری پیش نیامد و تقریباً در دقیقه 105 برای دومین بار در شب گل را واگذار کرد. خوشبختانه پیتر پکاریچ نتوانست سانتری درخشان لازلو بنس را به سمت دروازه هدایت کند. در دقیقه 118، اسلواکی فرصت خوبی برای گل تساوی ایجاد کرد، اما روبرت بوزنیک تنها با ضربه کوبنده خود از سمت راست توانست دروازه کناری را پیدا کند.

سوت پایان این بازی باعث ناراحتی اسلواکی شد، زیرا آنها با وجود داشتن xG بالاتر از انگلیس (2.16 در مقابل 1.61) با شکست 2-1 از رقابت ها کنار رفتند. پسران ساوت گیت در مرحله یک چهارم نهایی یورو 2024 در 6 جولای به مصاف سوئیس خواهند رفت.

https://sportslens.com/news/euro-2024-england-slovakia-bellingham/ منبع: