بهار رویایی پرسپولیس با یحیی/پرسپولیس به دنبال تکرار سه گانه با برزیلی است


شاید اگر از هواداران پرسپولیس در 11 فروردین 1402 می پرسیدند، عده کمی از آنها به سه گانه در همان بهار ایمان می آوردند اما چنین اتفاق بزرگی برای بازیکنان سرخپوش پایتخت افتاد.

دربی فتح و لیگ برتر

پرسپولیس سال 1402 را در حالی آغاز کرد که از صدر جدول رده بندی فاصله داشت، اما پیروزی های متوالی و ارزشمند یحیی گل محمدی و شاگردانش راه را برای قهرمانی آنها در لیگ بیست و دوم هموار کرد. بدون شک برتری پرسپولیس بر استقلال در اردیبهشت 1402 نقش فوق العاده مهمی در این قهرمانی داشت.

جام حذفی و سه گانه رویایی

خرداد 1402 برای پرسپولیسی‌ها یک ماه فراموش‌نشدنی به حساب می‌آید که در یک مسابقه دو جام را به دست آوردند. پرسپولیس به فینال جام حذفی رسید و توانست برای دومین بار در کمتر از 80 روز استقلال را شکست دهد. او با این پیروزی نه تنها جام حذفی را از آن خود کرد، بلکه در یک فصل پیاپی لیگ برتر و جام حذفی را نیز به دست آورد. در واقع سوپرجام به قرمزها هم رسید.

برای حفظ بیرانوند

با اینکه یحیی گل محمدی بعد از فینال جام حذفی از احتمال جدایی صحبت کرد اما مشخص بود که می ماند و همین اتفاق افتاد اما یکی از مهره های معروف پرسپولیس تابستان امسال تقریبا از این تیم جدا شد. علیرضا بیرانوند که از شرایط مالی خود ناراضی است به صراحت اعلام کرد که قراردادش را فسخ کرده و بلافاصله پس از آن مذاکراتش با استقلال جدی شد. او در آستانه پیوستن به اردوی رقیب بود اما سران باشگاه پرسپولیس او را راضی کردند تا در جمع بازیکنان پرسپولیس بماند. البته این رضایت بعد از آن باعث شد تا در مورد سقف بودجه صحبت های زیادی شود!

ناکامی در لیگ قهرمانان

بدون شک مهمترین نکته منفی پرسپولیس در سال 1402 ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا بود. با وجود اینکه قرمزها با نصر عربستان و کریستیانو رونالدو هم گروه بودند، هیچکس انتظار نداشت این تیم در همان مرحله گروهی از دور رقابت ها حذف شود و زمانی که این اتفاق افتاد، کادر فنی و بازیکنان مورد انتقاد هواداران قرار گرفتند.

جنگ و جدایی یحیی

از هفته های ابتدایی لیگ بیست و سوم مشخص بود که توافق کاری بین یحیی گل محمدی و جمعی از لیدرهای باشگاه پرسپولیس صورت نگرفت و در نهایت این مربی پس از پایان نیم فصل از سمت خود کناره گیری کرد. اتفاقی که هنوز هم بین طرفداران و پیشکسوتان مورد بحث است.

یحیی گل محمدی

از برونکو تا برزیلی

پس از جدایی یحیی گل محمدی، مدیران باشگاه استقلال بحث بازگشت برانکو ایوانکوویچ را آغاز کردند و حتی مذاکرات حضوری با وی در امارات و قطر داشتند. پرسپولیسی ها با پرداخت حق الزحمه خود برای آوردن برانکو به ایران موافقت کردند اما استاد در آخرین لحظات اعلام کرد که ترجیح می دهد به پرسپولیس نیاید و چند روز بعد سرمربیگری تیم ملی چین را برعهده گرفت. در چنین شرایطی باشگاه پرسپولیس اسمار ویرا دستیار برزیلی یحیی گل محمدی را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کرد. انتخابی که طرفداران را به شدت شگفت زده کرد.

امیدوارم بهار رویایی را تکرار کنم

پرسپولیس با سرمربی جدید خود نتایج خوبی کسب کرد و به روند شکست ناپذیری خود مقابل استقلال ادامه داد. حالا سرخپوشان حتی اگر 3 امتیاز از استقلال عقب باشند، باز هم به قهرمانی و پیشی گرفتن از استقلال امیدوارند. تفاوت بزرگ پرسپولیس و استقلال در فصل بهار، شکل نبرد آنها در جبهه های مختلف است. استقلال از جام حذفی کنار رفت و فقط برای لیگ برتر می جنگد اما پرسپولیس در هر دو جبهه حضور دارد و بدون شک هواداران این تیم و البته اسمار ویرا عاشق بهار رویایی فصل قبل هستند و آنها که در سال 1402 با یحیی گل محمدی فاتح موفق به کسب سه گانه شده بودند، بهار آینده این موفقیت را با سرمربی برزیلی جشن خواهند گرفت. مسلماً انجام این کار غیرممکن نیست، اما قطعاً دشوار است. به خصوص در لیگ برتر که سبقت گرفتن از استقلال اصلا کار ساده ای نیست.

عملکرد استقلال در سال 1402 را بشناسید: عید آبی فرا رسید. 11 روز دیگر استقلال آسیایی می شود/ دعوای نکونام و خطیر خوب است!



سرویس داخلی اخبار فوتبال