بهترین توقف در تاریخ یک کشور! (ویدئو)


سرویس خبر شماره: 2052399
13 جولای 1403 در 00:46
5.9 هزار |

14نقطه نظر

کمک مالی عظیمی که ترکیه را در منطقه یورو نگه داشت

مرت گونوک، دروازه بان ترکیه ای در آخرین لحظات دیدار مقابل اتریش دروازه تیمش را نجات داد و برتری ترکیه را حفظ کرد.

بهترین توقف در تاریخ یک کشور!  (ویدئو)

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تیم ملی فوتبال ترکیه با سیو مرت گونوک که بهترین سیو تا اینجای رقابت های یورو بود به مرحله بعد صعود کرد.

تیم های ترکیه و اتریش در مرحله یک هشتم نهایی یورو 2024 در ورزشگاه ردبول آرنا لایپزیگ به مصاف هم رفتند که در باران شدید، ترکیه با نتیجه 2 بر یک پیروز شد و صعود خود به مرحله یک چهارم نهایی را جشن گرفت.

ترکیه بازی را با گل دقیقه اول مریح دمیرال آغاز کرد و نیمه اول را با نمایشی تهاجمی مقابل اتریش به پایان رساند. شاگردان وینچنزو مونتلا در نیمه دوم بازی را با انگیزه زیادی آغاز کردند و دنبال کردند.

این وضعیت باعث شد تا آنها در دقیقه 59 توسط دمیرال گلزنی کنند و فاصله خود را با اتریش بیشتر کنند. البته این فاصله زیاد طول نکشید و اتریش در دقیقه 66 موفق شد یکی از گل های گرگوریش را جبران کند.

بعد از این گل بازی تنها در اختیار ترکیه نبود و اتریش تلاش بیشتری برای تساوی انجام داد که باعث شد موقعیت های بیشتری روی دروازه خودی ایجاد کند.

ترکیه که با دفاع حساب شده از برتری خود محافظت می کرد، در لحظات پایانی بازی بسیار به زدن گل دوم نزدیک بود و بازی به وقت اضافه کشیده شد که گونوک ناجی آنها شد.

2049939

4 دقیقه وقت اضافه برای این دیدار اعلام شده بود اما در لحظات پایانی این زمان ترکیه در جام حذفی ماند و بدون گلزنی راهی مرحله بعد شد. اتریش آخرین فشار را به سمت دروازه ترکیه انجام داد که ابتدا یک پاس بلند از خط دفاعی مهار شد.

توپ در نزدیکی محوطه جریمه با پاس دیگری که مدافعان ترکیه را غافلگیر کرد به دروازه بازگشت و باومگارتنر با ضربه سر موفق شد شانس خود را برای گلزنی امتحان کند.

ضربه سر باومگارتنر از فاصله سه متری به گونوک برخورد کرد و سپس دروازه بان ترکیه با یک دست به ضربه سر ضربه زد. واکنش سریع گونوک در این لحظه بسیار قابل توجه بود زیرا او توانست یک سیو در سطح جهانی انجام دهد و مانع از گلزنی حریف شود.

2049943
2049940

او بدون شک بهترین سیو جام را تا به اینجای کار انجام داد و با واکنش به موقع خود مانع از گل تساوی اتریش و شروع وقت اضافه شد که می توانست شانس صعود کشورش را تغییر دهد.

مجله اخبار فوتبال خارجی