بهتر بود ابتدا مدیر عامل و سپس سرمربی انتخاب می شد. سایپا و استقلال خوزستان با ستاره قهرمان شدند؟


به گزارش خبرروزی، امیررضا واعظی آشتیانی، مدیرعامل سابق استقلال که با هدایت خود دومین قهرمانی آبی پوشان در تاریخ لیگ برتر را به دست آورد، نکات مهمی را در خصوص وضعیت فعلی آبی پوشان مطرح کرد و پیشنهاداتی برای این تیم دارد. رهبران فعلی باشگاه

وی در گفت و گو با خبروشی ابتدا درباره وضعیت استقلال گفت: به نظر می رسد سرمربی این تیم انتخاب شده و کار با جواد نکونام ادامه خواهد داشت البته با توجه به اینکه باشگاه سیاست مشخصی در این زمینه اتخاذ نکرده است. با توجه به این موضوع، ما فرض می کنیم که سرمربی فصل قبل به کار خود ادامه دهد، بنابراین در شرایط فعلی نباید استقلال را تقویت کرد، نه با خریدن یک تیم واقعی که بتواند موفق شود سال‌هاست که استقلال و پرسپولیس فروخته شده‌اند و به نظر می‌رسد دیگر مشکل مالی ندارند، این بهترین فرصت برای آن‌ها است که به مدیریت و فناوری خود فکر کنند حمایت در داخل خود باشگاه هاست، نیازی به خرید بازیکن نیست و از این طریق می توان درآمدزایی کرد. »

آشتیانی در خصوص اینکه آیا کادرفنی فعلی استقلال گزینه مناسبی برای چنین استراتژی است، اینگونه پاسخ داد: با توجه به اتفاقاتی که در فصل گذشته رخ داد و از دست دادن جایگاه برتر این تیم در دو هفته مانده به پایان لیگ، مدیران فعلی باید تجزیه و تحلیل کنید که بهتر است این کادر بماند یا برود من نمی خواهم قضاوت کنم، اما شخصاً با سرمربی کار می کنم که علاوه بر موانع، کمترین موانع را دارد، به رابطه معلم و شاگرد احترام می گذارد و مهمتر از همه، مربیان بدون استفاده از امکانات باشگاه حاشیه سازی می کنند و همه چیز را به گردن مدیریت می اندازند، که پارامترهای زیادی از جمله ایجاد صمیمیت بین همه است همیشه قهرمانی نخواهد بود و همیشه این ستاره ها نیستند که موفق می شوند. آیا فولاد، سایپا و استقلال خوزستان ستاره هایی را از سایر تیم های قهرمانی جذب کردند؟ مربی باید خودش بازیکنان را تربیت کند و به دنبال نتیجه کار دیگران نباشد.

مدیرعامل سابق استقلال در گفتگو با خبروزشی: بهتر بود ابتدا مدیرعامل انتخاب می شد، سپس سرمربی.  سایپا و استقلال خوزستان با ستاره قهرمان شدند؟

مدیرعامل سابق استقلال درباره قانون سقف بودجه نیز گفت: در حالی که هدف همه کنترل هزینه های غیرقابل توضیح در فوتبال ایران است، فدراسیون فوتبال با ابلاغ قانون سقف بودجه، تناقض ایجاد کرده است. طبق این دستورالعمل همه باشگاه ها باید بودجه خود را تصویب کنند و برای رسیدن به این امر باید درآمد داشته باشند. این باشگاه هایی که عادت به حضور دارند و همیشه پول دریافت کرده اند. همچنین ممکن است چند باشگاه خصوصی را ببینید که به دلیل بی توجهی در شرف فروش هستند. سوال من این است که آیا طبق قانون تجارت در کشورمان و طبق پروتکل های فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا آیا مجاز است منبع خارجی به باشگاه پول تزریق کند؟ اگر قرار باشد سقف بودجه سالیانه مثلاً 350 میلیارد تومان باشد و سال بعد یک میلیارد به آن اضافه شود، خودش تورم زا است. اگر قرار باشد این بودجه از یک هلدینگ، یک شرکت یا هر جای دیگری به باشگاه برسد، قوانین فیفا را زیر پا گذاشته ایم. به جای استفاده از قانون سقف قرارداد برای کنترل هزینه ها، فدراسیون راه خود را گم کرده است.

واعظی آشتیانی در پایان به مدیران هلدینگ خلیج فارس پیشنهاد داد: توصیه من به دوستانم در هلدینگ این است که هر چه سریعتر مدیرعامل باشگاه را انتخاب کنند. با فرض اینکه تکلیف کادرفنی مشخص شده باشد، تصمیم گیری در مورد مربیان تیم قبل از انتخاب مدیر و اعضای هیئت مدیره بدعت است. پیشنهاد می کنم وقت را از دست ندهید و هر چه زودتر تیم مدیریتی استقلال را معرفی کنید تا حمایت هواداران حفظ شود.»

بیشتر بخوانید: انحراف موفق پرسپولیس از استقلال; گران ترین بازیکن قهرمانی ایران مشخص شد! + عکس



سرویس داخلی اخبار فوتبال