بهرام رضاییان: مذاکره با کی روش دروغ است

*جلسه کمیته فنی برگزار می شود نه جلسه هیئت مدیره
تا الان قرار نیست جلسه رسمی داشته باشیم یا دور هم بنشینیم و نتیجه گیری کنیم. ما هر روز در فدراسیون هستیم و صحبت می کنیم، اما اینکه دوستان اینقدر بلند می گویند که فردا ساعت 10 صبح قرار است در مورد سرمربی تیم ملی ایران صحبت کنیم، درست نیست. قرار است اعضای محترم کمیته فنی جلسه ای داشته باشند. اعضای شورا که تشکیل جلسه نخواهند داد. در مورد آقای اسکوچیچ هم با آقای کامرانی فر صحبت کردم و گفتند قرار است به ایران بیایند.

آن گفتگو را در ادامه می خوانیم:

*شاید بازیکنان دوست داشته باشند یک مدیر اجرایی ببینند
وظیفه هیأت مدیره اتخاذ سیاست های کلان است. ما با دوستانمان کمک و مشاوره می کنیم، اما تأسیس انجمن فوتبال با دکتر مجدی است و ما نمی خواهیم دخالت کنیم. شورا وارد فرآیندهای جزئی نمی شود. شاید بازیکنان تیم ملی دوست داشته باشند یک مسئول اجرایی ببینند. شاید این یک کار شخصی یا چیزی بوده است، اما انجمن فوتبال و گروهش نباید تحت تأثیر عوامل خارجی قرار بگیرند. سایت دولت محترم اعلام کرده که ما هیچ قصدی برای ورود به فدراسیون فوتبال نداریم و واقعا هم ندارند. تاکنون هیچکس صحبتی نکرده و وزیر محترم هیچ تاثیری در تغییرات فدراسیون فوتبال نداشته است. اگر رضاییان باید در مورد تغییرات فوتبال تصمیم گیری کند، بدون نظر کمیته فنی نخواهد بود.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در شرایطی که قرار است فردا جلسه کمیته فنی برای ادامه یا قطع همکاری با دراگان اسکوچیچ برگزار شود، بهرام رضاییان در گفت و گو با شب های فوتبال در این باره صحبت کرد.
عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال تاکید کرد که هیچ فشاری از سوی نهادهای بالاتر به فدراسیون وجود ندارد و تصمیم نهایی با کمیته فنی است. وی همچنین اعلام کرد که کارلوس کی روش گزینه فدراسیون برای نیمکت نشینی تیم ملی جام جهانی نبوده و نخواهد بود.

بهرام رضاییان در خصوص جلسه کمیته فنی فردا و فشار به فدراسیون برای تغییر نیمکت تیم ملی توضیحاتی ارائه کرد.

* آیا اسکوچیچ برای اخراج او می آید؟
چگونه باید از آقای اسکوچیچ حمایت کنیم؟ اگر آقای اسکوچیچ از زاگرب و استانبول در ایران به استانبول بیاید، به نظر شما باید او را دیپورت کنیم؟ چرا خرج کنیم؟ خداحافظی می کنیم و به آنجا برمی گردیم. شاید آقای اسکوچیچ بخواهد فردا در جلسه کمیته فنی از خود و عملکردش دفاع کند اما این دلیلی برای اخراج نیست.

* اتفاقاتی افتاد که بازخورد خوبی نداشت
من نمی خواهم به ما نمره قبولی بدهم. حالا شما چهار ماه صف می کشید، فیفادی، مشهد و …. ; اینها بازخورد خوبی در جامعه نداشته اند و وقتی به عنوان سوال مطرح می شود، مردم واکنش منفی نشان می دهند. چون در مشهد اتفاق خوبی نبود، فیفادی را از دست دادیم و اتفاق خوبی هم نبود، اما باید ببینیم چه اتفاقاتی افتاد و منجر به این تصمیم ها شد.

* هیچکس از فدراسیون با کی روش صحبت نکرده است
شما صادقانه درباره عملکرد آقای اسکوچیچ صحبت می کنید. در مورد آقای کی روش طی هشت سال شاهد بودیم که ایشان با تعصب کامل برای فوتبال کشورمان جنگیدند و شکی نیست اما اینکه نام کی روش در فضای مجازی مطرح شده صحت ندارد. هیچکس از فدراسیون فوتبال با آقای کی روش صحبت نکرده و نخواهد کرد. من صادقانه صحبت می کنم و نمی خواهم با کلمات بازی کنم. من با آقای مجدی و اعضای هیئت مدیره و دبیرکل صحبت کردم و پرسیدم آیا کسی از فدراسیون فوتبال با آقای کی روش صحبت کرده است و پروسه ای انجام شده که خدای نکرده منافاتی با حرف من وارد نشود؟ خدا شاهد است، همه گفتند ما حرف نزدیم و دلیلی برای حرف زدن نداشتیم. کی روش گزینه تیم ملی برای جام جهانی نخواهد بود.

* فشاری روی فدراسیون نیست
در فضای مجازی القا می کنند که دولت یا وزیر محترم فدراسیون را برای ایجاد تغییرات تحت فشار قرار می دهد. در حالی که اینطور نیست. راستش را بخواهید هیچ کس به من در مورد آن چیزی نگفت و هیچ کس به من نگفت که این کارها را انجام دهم. این فضای مجازی و روحیه ای که در فوتبال ما وجود دارد باعث شد سخنگوی محترم دولت موضع خود را اعلام کند و بگوید ما در فدراسیون فوتبال دخالت نمی کنیم و حمایت و حمایت مالی می کنیم. وزیر محترم دقیقا همین را فرمودند.

* بازیکنان در دیدار با وزیر درباره مشکلات صحبت کردند
اتحادیه فوتبال، رسانه ها و غیره. سعی کنید مردم را خوشحال کنید ما نمی‌خواهیم خودمان تصمیم بگیریم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا تیم ملی فوتبال خیلی خوب و با انرژی تمام بازی کند و فارغ از نتیجه، مردم را در جام جهانی خوشحال کند. در خصوص جلسه ای که در قطر برگزار شد، خدمت جناب وزیر محترم و چند بازیکن بزرگ فوتبال بودم. وزیر در این دیدار خطاب به بازیکنان گفت: چه کمکی می توانم بکنم. بازیکنان تیم ملی از جمله آقایان جهانبخش، طارمی، ابراهیمی، علی بیرانوند، احسان حاج صفی و سردار آزمون با حضور من و استیلی مشکلات فوتبال ایران را در قسمت پشتیبانی بازگو کردند. و وزیر هم گوش داد و قول کمک داد. با اینکه تا شنبه قبل از بازی با الجزایر تمام پاداش ها را پرداخت کرد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* کمیته فنی تصمیم می گیرد و ابلاغ می کند
این مجموعه مشکلاتی است که فوتبال ما با آن مواجه است. هر کاری که می خواهید انجام دهید، باید در مسیر درست پیش برود. فعلاً چند روز گذشته اینقدر فشار آوردند و گفتند قرار است دولت و وزیر ورزش وارد شوند. در فضای مجازی انواع و اقسام بحث ها مطرح شد. در حالی که سخنگوی محترم دولت و وزیر ورزش اعلام کرده اند که ما قصد تغییر فوتبال را نداریم و واقعا از آن حمایت می کنند. اگر قرار باشد در ترکیب فنی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران تغییری ایجاد شود، تصمیم گیرنده و کارشناس در این زمینه کمیته فنی فدراسیون فوتبال است. دوستان تایید کنند و کمیته فنی برای تمامی رده ها تشکیل شده است. آنجا تصمیم می گیرند و به هیئت مدیره اطلاع می دهند.


سرویس خبر شماره: 1832939
19 جولای 1401 @ 22:44 |
5.5 هزار |

12نقطه نظر

هیچ فشاری از سوی دولت برای تغییر اسکوچیچ وجود ندارد.

* کمیته فنی مستقل کار می کند
من و هیچ کس دیگری نمی توانیم بدون نظر کمیته فنی فدراسیون فوتبال اظهار نظر کنیم. من یکی از اعضای هیئت مدیره هستم اما کمیته فنی فدراسیون فوتبال چیزی در خصوص تغییر اعلام نکرده است. کمیته فنی فدراسیون در همه زمینه ها مستقل عمل می کند. همانطور که دیدیم ایشان از کادرفنی تیم ملی جوانان رفت و … شاید من نظر مخالفی داشتم اما نظری ندادم چون نظر فنی بود.