به وکیل یمگا گفتیم بیا تهران و پولش را از باشگاه استقلال بگیر!



در 24 ساعت گذشته بحث های زیادی در مورد ادعاهای باقی مانده آرتور کوین یاماگا از استقلال و پست های باشگاه استقلال مطرح شده است.

از بحث انسانی گرفته تا تذکری که وکیل این بازیکن به باشگاه استقلال داد، به همین دلیل با حمیدرضا بختیاری معاون حقوقی و بین الملل باشگاه استقلال تماس گرفتیم.

وی در این خصوص با تاکید بر اینکه استقلال از زحمات کوین یاماگا قدردانی می کند و با او دشمنی ندارد، به خبروژی گفت:

اولین نکته در مورد قراردادها این است که به دلیل تحریم های بانکی، هر زمان که استقلال با فرد خارجی قرارداد می بندد، در قرارداد ذکر می شود که ایران و ساختمان باشگاه استقلال محل اجرای تعهدات مالی استقلال است. این بند را در قرارداد گنجانده ایم تا وارد بحث تحریم های بانکی و ممنوعیت نقل و انتقال پول نشویم. البته کاری که ما انجام می دهیم قانونی است و می توانیم چنین شرطی را در قرارداد ذکر کنیم. نکته بعدی این است که وقتی بازیکنی فارغ از ملیت او قرارداد می بندد، کسورات خاصی در قرارداد وجود دارد که باید از بازیکن کسر شود و باشگاه هیچ تعهدی در این زمینه ندارد. مثلاً سهم فدراسیون یا سازمان لیگ با مبلغی که به بازیکنان پرداخت می شود کاهش می یابد و باشگاه مجبور نیست آن را از جیب خود پرداخت کند. یا اگر بازیکنی با مجازات انضباطی روبرو شود و آن مجازات نقدی باشد باید از قراردادش کسر شود و باشگاه پرداخت نکند.

بختیاری ادامه می دهد:

در مورد ماجرای کوین یاماگا باید بگویم که وکیل این بازیکن به ما تذکر داد و گفت که مبلغی به او بدهکار هستید و باید آن را به این شماره حساب واریز کنید. در جواب آنها خیلی محترمانه نوشتم، طبق قراردادی که داریم محل اجرای تعهد ما باشگاه استقلال است، پس خود بازیکن یا وکیلش باید به تهران بیاید و این پول را بگیرد. بعد از نامه ای که برایش فرستادیم، وکیل کوین فردی را در تهران معرفی کرد و گفت 35 هزار یورو از بدهی کوین یاماگا را به این آقا بدهید. در این خصوص وکالت نامه ای برای وی تنظیم شده است. او همچنین گفت که این بازیکن مابقی پول باشگاه را تا یک ماه آینده در تهران از استقلال دریافت خواهد کرد. این تمام داستان بود و ما هیچ احساس سختی علیه کوین یاماگا یا هیچ دشمنی نداریم. او بازیکن استقلال است و همچنان مورد احترام گروه است.

بیشتر بخوانید: دلخوری شدید یاماگا از استقلال نامه; هشدار زیر پوستی باشگاه به جریمه و کسر قرارداد! + سند اختصاصی خبری



سرویس داخلی اخبار فوتبال