بیانیه فدراسیون فوتبال در خصوص اتفاقات مشهد

فدراسیون فوتبال هم اکنون آمادگی و تمایل خود را برای حمایت از ورود بانوان به ورزشگاه ها در مسابقات مختلف باشگاهی ملی و بین المللی و در چندین نوبت از طریق فروش اینترنتی بلیت با ارائه مسیرها و مکان های مجزا در ورزشگاه آزادی به اثبات رسانده است. مسافت کوتاه و در اولین تجربه رسمی و بین المللی مشهد می توان شرایط مساعدی را برای ورود بانوان به ورزشگاه پیش بینی و فراهم کرد و امکان ورود ایمن و همچنین دروازه های مناسب، امکانات مورد نیاز و مکان ویژه را فراهم کرد. روند فروش بلیت در بخش آقایان به دلیل مهلت کوتاه اعلام شده با مشکلات و خلأهای فراوان در سه روز به سختی انجام شد. در نتیجه هیچ یک از مسئولان فدراسیون فوتبال از بانوان علاقمند به فوتبال دعوت به خرید بلیت تماشای این بازی در مشهد مقدس نکردند و حتی تلاش های صورت گرفته برای حضور بانوان در ورزشگاه با هدف تهیه بلیت رایگان شرایط را فراهم کرد. و زیرساخت ها خوب بود، اما این امر محقق نشد.

فدراسیون فوتبال در خصوص برگزاری دیدار تیم های ملی ایران و لبنان در مشهد مقدس با توجه به برخی اتفاقات و اتفاقات رخ داده توضیحاتی ارائه کرده است.

فدراسیون فوتبال در مورد دیگر حواشی ایجاد شده نیز اظهار نظر کرد.

در بیانیه فدراسیون آمده است که تنها 9 هوادار زن بلیت خریداری کرده اند که پول آنها مسترد شده و بقیه جعلی بوده اند.


سرویس خبر شماره: 1817323 |
10 فروردين 1401 ساعت 13:11 |
1,477 امتیاز خبر|

0نظرات

فقط 9 هوادار زن بلیت خریدند!

ضمن قدردانی از همکاری و تعامل مسئولان و مدیران استان خراسان رضوی و استقبال آبرومندانه و پرشور فوتبال دوستان عزیز و ارجمند این استان و تبریک ظهور و رهبری تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی مقابل لبنان در مقدماتی جام جهانی لازم است برخی مشکلات، شایعات و حواشی مربوط به برگزاری این دیدار را به اطلاع اهالی فوتبال برسانیم.

در این شرایط و به دلیل محدودیت زمانی، بلیت فروشی طبق قوانین و پروتکل ها و آوردن تمامی تماشاگران به ورزشگاه با مشکلات و سختی های خاصی همراه بود. پیش بینی امکان فروش بلیت غیرممکن و حیاتی به نظر می رسید.

متن بیانیه به شرح زیر است:

“به نام خدا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سامانه فروش بلیت، در مجموع تنها 9 نفر از بانوان این سامانه در قسمت مردانه ایستگاه اقدام به خرید بلیت کرده بودند که وجوه دریافتی حداکثر ظرف مدت 48 ساعت به این افراد عودت داده می شود. برخی دیگر از موارد ثبت شده با کد ملی و اسامی نادرست نیز از مصادیق تخلف و ثبت اطلاعات غیرواقعی است که به دلیل عدم تطابق اطلاعات وارد شده با شناسنامه بلیت ملی دریافت شده نیز فاقد اعتبار است.
همچنین متاسفانه عده ای سودجو در حاشیه این مسابقه اقدام به چاپ و فروش بلیت جعلی به برخی از بانوان و آقایان فوتبال کردند. آنها برای اعتراض به عدم امکان ورود به ورزشگاه با بلیت های جعلی بلیت هایی تهیه کرده بودند که طبیعتا با استفاده از این بلیت ها نمی شد وارد ورزشگاه شد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، کمتر از 24 ساعت پس از حواشی گسترده شکل گرفته پیرامون دوئل ایران و لبنان و عدم صدور مجوز ورود بانوان به ورزشگاه و حواشی متعاقب آن، سایت رسمی فدراسیون فوتبال اطلاعیه ای منتشر کرد. .

اخبار منتشر شده مبنی بر جلوگیری از ورود افراد با بلیت اعم از زن و مرد غیرواقعی است و اگرچه در اطلاعیه ها و اخبار مختلف از فوتبال دوستان عزیز بدون تهیه بلیت قانونی و ثبت نام و درج اطلاعات صحیح در اطراف ورزشگاه درخواست شده است. متأسفانه هزاران زن و مرد فوتبال دوست بدون بلیت در اطراف ورزشگاه حضور داشتند و خواستار ورود به ورزشگاه شدند که باعث بروز حوادث و مشکلات مختلفی شد.

برگزاری بازی ملی در مشهد مقدس در جوار حرم مطهر رضوی و انتقال بازی تیم ملی به خارج از تهران جهت تمرکز زدایی و توجه ویژه به دلبستگی ها و احساسات فوتبال دوستان در سراسر کشور گامی گرانبها و موضوعی بوده است. افتخار و سربلندی تمامی دستگاه های اجرایی و مسئولان استان با همکاری فدراسیون فوتبال می توانند زمینه ساز برگزاری مسابقات بین المللی در شهرهای مختلف ایران اسلامی باشند.

در نهایت فدراسیون فوتبال ضمن ابراز تاسف از برخی اتفاقات رخ داده در حاشیه این دیدار، بر لزوم فراهم کردن زیرساخت ها و شرایط کافی برای حضور بانوان و آقایان در محیطی امن و مطمئن با ایجاد شرایط لازم و مطلوب تاکید دارد. زیرساخت های رفاهی در ورزشگاه ها وی ادامه داد: بی شک اتفاقات تلخی که در حاشیه این دیدار رخ داد نتیجه بدعهدی ها و سودجویی های افرادی است که با فروش و چاپ بلیت های جعلی نظم و امنیت ورزشگاه را به خطر انداختند و مقصر اصلی این حوادث هستند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

تا 72 ساعت قبل از شروع بازی، طبق مذاکرات و هماهنگی های انجام شده، طبق پروتکل و تاییدیه ستاد کرونا قرار بود بازی بدون تماشاگر برگزار شود و در شرایطی که مشهد مقدس میزبان بازی ملی رسمی است. اولین بار. تغییر شرایط و حضور تماشاگران مسائل و اتفاقات جدیدی را به وجود آورد تا جایی که حتی نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا نیز از تغییر روند مسابقه و حضور تماشاگران در این بازی ابراز تعجب کردند. .