بیشترین بازبینی در تاریخ لیگ برتر؛ فرهاد مجیدی استاد ارشد و ژنرال است

بیشترین بازبینی در تاریخ لیگ برتر؛  فرهاد مجیدی استاد ارشد و ژنرال است



سرویس داخلی اخبار فوتبال

راینر سوبل سرمربی پرسپولیس در دسته چهارم نفر ششم این لیست است. امیر قلانوی که با 5 قهرمانی پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر است، با میانگین 1.83 هفتمین میانگین گلزن تاریخ لیگ برتر است و بهترین رکورد را در بین مربیان شاغل در فصل آینده دارد.

مجیدی، بالاترین میانگین امتیاز تاریخ لیگ برتر

بیشترین بازبینی در تاریخ لیگ برتر؛  فرهاد مجیدی استاد ارشد و ژنرال است

برانکو ایوانکوویچ با میانگین 2.03 امتیاز، دومین میانگین تاریخ لیگ برتر است. این مربی در روزهایی که پرسپولیس در شرایط حساسی قرار داشت از اواخر لیگ چهاردهم سرمربی اصلی این تیم شد و از اواسط لیگ پانزدهم می دانست چگونه این تیم را به روزهای اوج برگرداند و او با 3 قهرمانی متوالی دومین مربی پرافتخار تاریخ لیگ برتر است. برونکو در 126 بازی 256 امتیاز کسب کرده است.

تونی اولیویرا سرمربی سابق تراکتورسازی با میانگین 1.77 امتیاز در هر بازی در رده هشتم قرار دارد. یحیی گل محمدی سرمربی فعلی پرسپولیس که با 2 قهرمانی یکی از پرافتخارترین مدیران تاریخ لیگ برتر است، در هر بازی 1.76 امتیاز کسب کرده و در رده نهم قرار دارد. دهمین مربی در لیست مربیان برتر زلاتکو کرانچار است که میانگین 1.73 امتیاز در هر بازی دارد.

معمار دوران طلایی تخت جمشید، دوم

پس از 21 دوره لیگ برتر، برخی از رکوردداران تاریخ لیگ برتر دستمزد کمتری دریافت کرده اند و یا آمار برخی از رکوردداران دقیق و روشن نیست. در این قسمت از مروری بر رکوردداران تاریخ لیگ برتر، مدیرانی که بالاترین میانگین امتیاز را کسب کرده اند بررسی می شود. باید به این توضیح اشاره کنیم، مدیرانی که حداقل 30 بازی در لیگ برتر مربیگری کرده اند.

وینفرد شفر، سرمربی آلمانی استقلال در لیگ های هفدهم و هجدهم با میانگین 1.96 امتیاز در هر بازی، چهارمین سرمربی تاریخ لیگ برتر است. بعد از این مربی ملادن فرانچیچ کروات است. این مربی که فولاد را قهرمان لیگ کرد 1.87 امتیاز در هر بازی داشت.

قلانویی و یحیی بهترین مربیان لیگ بیست و دوم هستند

محرم، رکورد قهرمانی

محرم نویدکیا 2 فصل سرمربی سپاهان بود و هر دو فصل نتایج قابل قبولی گرفت اما به دلیل بدشانسی مربی مقابل پرسپولیس و استقلال که آمادگی فوق العاده ای برای لیگ های 20 و 21 داشتند، به پایان رسید. فصل دست خالی و بالاخره مجبور به رفتن شد، سپاهان شد. این مربی در هر بازی میانگین 2 امتیاز کسب کرده است که در اکثر فصول تضمین قهرمانی بوده است.

فرهاد مجیدی در 3 مرحله مربی اصلی استقلال بود که مرحله سوم طولانی تر و رویایی تر از 2 مرحله اول بود. این مربی لیگ بیست و یکم را بدون شکست به پایان رساند و به حسرت قهرمان نشدن استقلال پایان داد. مجیدی در مجموع 60 بازی 125 امتیاز کسب کرد و با میانگین 2.08 امتیاز در هر بازی بهترین سرمربی تاریخ لیگ برتر محسوب می شود. او تنها بازیکنی است که به عنوان سرمربی و کاپیتان قهرمان لیگ برتر شده است.

بیشترین بازبینی در تاریخ لیگ برتر؛  فرهاد مجیدی استاد ارشد و ژنرال است