بیک زاده: کی روش در تیم ملی جو دوستانه ایجاد می کند

عملکرد اسکوچیچ را در این مدت چگونه دیدی؟
اسکوچیچ عملکرد خوبی داشت، در ناامید کننده ترین شرایط آمد، تیم ملی را گرفت، با 10 برد و بدون باخت به عنوان تیم اول رسیدیم و عملکرد خوبی داشت اما این نظر رئیس فدراسیون و هیئت مدیره است. از مدیرانی که انتخاب آقای تاج را تایید کردند.

* درباره فضای رختکن بیشتر صحبت کنید. شما خودتان در راه جام جهانی برزیل بودید و این فضا را تجربه کردید. در زمان شما چطور بود؟
کی روش فضای خوبی ایجاد می کند و فضای دوستانه و صمیمی بین بازیکنان و کادر فنی ایجاد می کند تا همه با هم متحد شوند و بازیکنانی که در تیم هستند کدورت و بدی را کنار بگذارند و کی روش می تواند این کارها را به خوبی انجام دهد. اتحاد و همدلی ایجاد می کند، یک تیم واقعی ایجاد می کند و امیدوارم در جام جهانی تاثیر خوبی داشته باشد.

هاشم بیک زاده در حال و هوای رختکن تیم ملی در دوران شاگردی کی روش؛ گفت

بیک زاده: کی روش در تیم ملی جو دوستانه ایجاد می کند

* از وضعیت گل گهر در لیگ امسال صحبت کنید. تا الان چطور بوده؟
با تلاش کادر فنی، آقای قلعه نویی و مدیریت باشگاه آقای اسفندیارپور شرایط ما خوب است حتی اگر بتوانیم در بالای جدول باشیم. ما بیشتر از سایر تیم ها فوتبال رو به جلو و هجومی بازی می کنیم و طبیعی است که وقتی در حمله بازی می کنید، به حریفان موقعیت داده می شود. تعداد گل ها و امید به گلی که در حمله ایجاد می کنیم از خیلی از تیم ها بهتر است، اما متاسفانه کمی بدشانس و کم دقت هستیم و قدر موقعیت هایی را که در بازی به دست می آوریم، می دانیم. ما نمی دانیم امیدواریم بتوانیم برای بهبود آن روی آن کار کنیم. ما به این تیم امیدواریم، شرایط خیلی خوب است و این هفته با پیکان بازی داریم، این تیم فوتبال دفاعی بازی می کند و قطعا مقابل ما دفاعی بازی می کند چون انتظار بیشتری از پیکان نداریم و این کار را برایمان سخت می کند. او انجام می دهد. هر تیمی که مقابل ما می آید سعی می کند دفاعی بازی کند و نگاهی اجمالی به ضدحملات داشته باشد. امیدواریم با پیروزی در این دیدار به صدر جدول برگردیم.

* بیشتر از بحث فنی، در این مدت کوتاه تا جام جهانی بحث روحیه، روانشناسی و اتحاد مطرح است.
فوتبال 80 یا 90 درصد ذهنی است. از نظر بدنی و بدنی بازیکنان ما کم ندارند اما بسیاری از بازیکنان ما در سطح بالای اروپا بازی می کنند و مطمئناً مشکل جسمی ندارند و فقط مشکل روحی و روانی باقی مانده است که بسیار مهم است و آنها واقعا باید از نظر روحی و روانی متحد شد وگرنه از نظر جسمی فکر نمیکنم مشکلی باشه. در مدتی که من با او کار کردم، او استاد مسائل روانی بود و می تواند کمک کند.


سرویس خبر شماره: 1842725
17 سپتامبر 1401 در 1:10 ب.ظ
9.1 هزار امتیاز خبر|

11نقطه نظر

قلعه نویی هم می تواند سرمربی تیم ملی شود

* با آمدن کی روش احتمال می رود بازیکنان زیادی بروند، بازیکنان دیگری که دعوت نشده اند دعوت شوند و تغییراتی رخ دهد. این تغییرات را چگونه می بینید؟
همیشه تغییرات و تحولاتی وجود داشته است و هر مربی که می آید با توجه به سلیقه خودش و طرز فکر و اصولش بازیکنانی را می آورد که طرز فکر و کاری را که می خواهد انجام دهد. نزدیک بودن طبیعتاً این چیزها اغلب اتفاق می افتد و تغییرات زیادی رخ خواهد داد. از تیم ما آقایان محمد خدابندلو و آرمین سهرابیان در لیست تیم ملی بودند و خیلی از بازیکنان ما شایسته حضور در لیست تیم ملی بودند و واقعا شایسته حضور در لیست هستند. این تصمیم سرمربی است که ببیند بعدی چه کسی را دعوت می کند.

* 9 امتیازی هستی و 2 امتیاز از قهرمان پرسپولیس عقب هستی. به نظر شما کدام تیم ها تاکنون کار مدعیان را نشان داده اند؟
از الان نمی توان قضاوت کرد اما تیم هایی که خیلی بیشتر از تیم ما هزینه کردند استقلال، پرسپولیس، سپاهان، فولاد و مس رفسنجان هستند اما شرایط بهتری نسبت به آنها داریم چون بازیکنان 2 یا 3 سال است که کنار هم هستند و سعی کردیم تیم Keep را تشکیل دهید. همه می دانند که مدعیان قهرمانی این تیم ها و تیم ما هستند. رقابت سختی است و فکر می کنم قهرمانی امسال بهتر خواهد شد زیرا مدعیان متعددی هستند و می توانیم مسابقات بهتری را ببینیم. با این حال تیم های انتهای جدول به این راحتی امتیاز از دست نمی دهند و از قبل هم از دست نمی روند. به عنوان مثال تیم ملوان مقابل ما دفاعی بازی می کرد و با وجود اینکه موقعیت های گلزنی ایجاد می کرد، موقعیت های بیشتری برای گلزنی داشتیم و می توانستیم گل های بیشتری بزنیم. عدم دقت و قدر ندانستن شرایط باعث این امر می شود و ما هم بدشانس هستیم و در آینده باید کمی شانس با ما همراه باشد.

نظر شخصی شما در این مورد چیست؟
ملی پوشان به دو دسته تقسیم شدند که برخی به نفع کی روش و تعدادی به نفع اسکوچیچ بودند. فکر می کنم کی روش می تواند تیم را در این مسیر دور هم جمع کند. اما آقای قلعه نویی هم در لیست کاندیداها بود و می توانست گزینه داخلی خوبی باشد و با توجه به مدیریت خود این دو مهارت را با هم تلفیق کند. حالا که کی روش سرمربی شده، فکر می کنم بتواند این کار را انجام دهد چون همه بازیکنان با او خوب هستند و او را قبول دارند. چند بازیکن رفتند تا کی روش بیاید صحبت کنند. وقتی شأن یک مربی به این ترتیب پایین می آید، طبیعتاً روی عملکرد رئیس فدراسیون تأثیر می گذارد و تصمیم می گیرد مربی جدیدی بیاورد. به هر حال کی روش در فوتبال ما بوده و امیدوارم نتایج خوبی بگیرد.

* دراگان اسکوچیچ اخراج شد و کارلوس کی روش که شما شاگردش بودید هدایت را برعهده گرفت. صحبت تمام شد.
من نمی توانم وارد این مسائل شوم چون جزو تصمیمات هیات رئیسه و رئیس فدراسیون آقای تاج است. در هر صورت، این تصمیمی است که گرفته شده و رسمیت یافته است. ما فقط می خواهیم تیم ملی مان در جام جهانی نتیجه بگیرد و فارغ از سرمربی، مهم این است که تیم ملی ایران و کشورمان نتایج خوبی کسب کنند. با این حال در این فرصت فکر نمی کنم چشم انداز ما باید جام ملت ها باشد. حالا نمی دانم قبل از جام جهانی با او قرارداد می بندند یا نه، اما کی روش در این مدت کوتاه که فوتبال ما را شناخت، امیدوارم موفق باشد و اتفاقات خوبی برای فوتبال کشورمان و تیم ملی عزیزمان بیفتد. در جام جهانی، اما فکر می کنم چشم انداز ما باید جام ملت ها باشد، زیرا کار ما در جام جهانی واقعا سخت است.

* در صحبت هایتان گفتید کار ما در جام جهانی سخت است. چه انتظاری دارید؟ حالا که روش اومده باید انتظار صعود داشته باشیم؟
حالا که مربی جدید آمده، قرار نیست بگوییم از گروه خودمان می رویم و حتی بالاتر از آن می رویم! بالاخره فوتبال است و هزار و یک اتفاق می تواند بیفتد، اما با آمدن این مربی فکر می کنم چون بازیکنان را از نظر روحی و روانی می شناسد و بازیکنان به حرف او گوش می دهند، می توانیم کارهایی بسازیم که کارهای خوبی انجام دهد. روی دادن. در جام جهانی قبلی هم همین اتفاق افتاد. درست است که پیشرفتی نداشته ایم اما فکر می کنم مردم تا حدودی راضی بودند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، هاشم بیک زاده در کنار امیر قلعه نویی در کادرفنی گلگهر حضور دارد و در کنار سرمربی سابق خود تجربه مربیگری قابل توجهی را کسب می کند. همچنین در مورد وضعیت گل و بازگشت کارلوس کی روش به فوتبال ایران با مدافع چپ سابق استقلال و سپاهان و تیم ملی گفت و گو کردیم که در این صفحه می خوانید: