بیگ زاده: من کر و کور نیستم، کتاب نفرین پرتغالی دارم!

وی در خصوص صحبت های خسرو حیدری اینگونه توضیح داد: من در گذشته با خسرو حیدری همبازی و همبازی بودم. او آدم بسیار خوبی است، بعید است دروغ بگوید یا چنین اظهار نظری کند. به هر حال او سرمربی استقلال است و به دلیل موقعیتی که دارد باید از تیم حمایت کند. به نظر من اگر خسرو حیدری صحبت های ساپینتو را درک می کرد، چنین اظهار نظری نمی کرد. آنها خوش شانس بودند که تیم داوری معنی کلمات پرتغالی ساپینتو را متوجه نشدند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

بیگ زاده در خصوص شکایت باشگاه گل گهر از ساپینتو به کمیته انضباطی گفت: باشگاه کار درستی انجام داده و مدارک موجود است. از کمیته انضباطی انتظار دارم مستقل و قانونمند به این موضوع رسیدگی کند. این آقا در گذشته رفتاری غیرعادی داشته و حتی تعلیق را آویزان کرده و دکمه های لباسش را باز کرده است. زمین فوتبال زیاد است یا جایی برای بازی؟ قانون باید به طور یکسان برای همه، صرف نظر از نام تیم، اعمال شود.


سرویس خبر شماره: 1846323
11 اکتبر 1401 در 02:04 ب.ظ |
3.8K امتیاز خبر|

0نقطه نظر

من حرف های ساپینتو را ترجمه می کنم، شما نمی توانید بنویسید

بازیکن سابق استقلال و سرمربی فعلی گل گهر واکنش جالبی به اتفاقات این هفته تیمش مقابل شاگردان ریکاردو ساپینتو دارد.

بیگ زاده: من کر و کور نیستم، کتاب نفرین پرتغالی دارم!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، درگیری استقلال و گل گهر در سیرجان ادامه دارد و پس از صحبت های مربیان و سرپرست استقلال در ساعات پایانی، هاشم بی زاده نیز در این خصوص واکنش نشان داد.

سرمربی گلگهر سیرجان درباره صحبت های بیژن طاهری در صحنه مسابقه جنجالی و درگیری ساپینتو گفت: آقای طاهری بزرگ و پیشکسوت ماست، ما به او احترام می گذاریم. بعید بود که بدون تحقیق در مورد گفتگوی پرتغالی صحبت کند. اگر او زبان پرتغالی و صحبت های ساپینتو را می فهمید، مطمئناً این اظهار نظر را نمی کرد. یک بار 3-4 هفته برزیل بودم و زبان این دو کشور رایج است. متوجه کلمات رکیکی شدم که آقای ساپینتو به کار برد. متأسفانه این حرف ها به گونه ای است که ادب اقتضا نمی کند تکرار کنم یا شما بنویسید. در هر صورت ما کر و کور نیستیم و متوجه این صحبت ها شده ایم و به خاطر دوستان باید بگویم که من کتابی به زبان پرتغالی دارم و نمی توانم جلوی این حرف ها و این فحاشی ها را بگیرم! فوتبال روزهای خوب و روزهای بد، برد و باخت دارد. اما ارزش دل شکستن یا بی احترامی با کلمات بی ادبانه و پست را ندارد. اخلاق و رفتار باید در دستور کار مربیان باشد.

مدافع چپ سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا در اردوهای تیم ملی متوجه صحبت های ساپینتو از کارلوس کی روش و دستیارانش شده است، پاسخ داد: خیر، زیرا کی روش و همکارانش از چنین ادبیاتی استفاده نمی کردند و به پرتغالی فحش نمی دادند. باز هم زمانی که فوتبال بازی می کردم 3-4 هفته در برزیل بودیم و به همین دلیل متوجه صحبت های سرمربی استقلال شدم.

مدافع چپ سابق تیم ملی و استقلال که حالا در تیم گلزن سیرجان حضور دارد با انعکاس اتفاقات رویارویی دو تیم می گوید: بازی خیلی خوبی بود و حتی می توانستیم برنده هم باشیم. با اشتباه خودمان گل خوردیم و باختیم. اگر از موقعیت هایمان بهتر استفاده می کردیم، می توانستیم نتیجه بهتری بگیریم. در آخر باید به استقلال تبریک بگویم و برای او آرزوی موفقیت کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پنالتی اعلام شده به سود استقلال درست بود، گفت: تیم ما برای اعلام پنالتی مشکلی نداشت و کار آقای امیر عرب براقی در این مورد درست بود. اما از 2 آفساید که داور نگرفت و یک آفساید کاذب که برای ما گرفته شد و باعث شد تیم موقعیتی را از دست بدهد انتقاد می کنیم و معتقدیم این تصمیمات بد تاثیر داشته است. علاوه بر این، او از ابتدای مسابقه، پنجاه و پنجاه و حتی شصت و چهل درصد سوت را به نفع آنها گرفت. من خودم بازیکن بودم و شرایط این بازی ها را تجربه کردم. در چنین بازی حساسی وقتی داور تصمیم اشتباه و ناعادلانه ای را اعلام می کند، بازیکن تحت فشار روانی قرار می گیرد و عصبانی می شود. متأسفانه در کنار داور، یکی از کمک داوران نیز اشتباهاتی را مرتکب شد که بر مسابقه تأثیر گذاشت.