تاتنهام – منچستر سیتی; ماه سرنوشت ساز/ شکستن طلسم پپ در خانه اسپرز؟

صدمه دیده و محروم
لوکاس مورا و پاپه سار برای تاتنهام مصدوم هستند و در این بازی حضور ندارند. ریچارلیسون با وجود بهبودی شرایط مشخصی ندارد و نمی تواند بازی کند. جان استونز و فیل فودن برای این بازی مصدوم هستند. البته ممکن است فودن هم بیاید.

ترکیب احتمالی دو تیم
تاتنهام:
لوریس، رومرو، دایر، لانگله، امرسون، هویبرگ، بنتانکور، پریسیچ، کولوسوسکی، سون و کین
شهر منچستر: ادرسون، واکر، آکانجی، آکه، لوئیس، رودری، ماهرز، گریلیش، گوندوگان، دی بروین و هلند



سرویس اخبار فوتبال خارجی

امشب از ساعت 20 مهمترین بازی هفته بیست و دوم لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه اختصاصی تاتنهام در شمال لندن برگزار می شود. تاتنهام در این بازی به مصاف منچسترسیتی خواهد رفت.

تاتنهام؛ خروج از برزخ

5 امتیاز کمتر از آرسنال صدرنشین، البته با یک بازی بیشتر! وضعیت شهروندان مثل قبل نیست اما نمی توان گفت شانسی برای قهرمانی ندارند. پپ گواردیولا می‌داند که تیمش هرگز در ورزشگاه اختصاصی تاتنهام برنده نشده است و یک دوبل در این فصل به معنای دستیابی به چیز بزرگی است. در ژانویه آنها با چلسی، منچستریونایتد و تاتنهام روبرو شدند و در فوریه راه سختی برای ماندن در رقابت های قهرمانی در پیش دارند. پس از بازی امشب آنها قرار است تا 2 هفته دیگر به شمال لندن بازگردند تا با آرسنال پیشتاز روبرو شوند.

آنها منتظر جام آنتونیو کونته بودند اما حالا به حضور در جمع 4 تیم بالای جدول راضی هستند! هواداران تاتنهام وقتی در خانه می بازند ناامید و ناراحت می شوند. اسپرز در حال حاضر پنجم جدول است و شانس صعود دوباره به جمع 4 تیم برتر را دارد، اما تعداد سفیدپوشان شمال لندن از زمان حضور سرمربی ایتالیایی اینطور نبوده است. 3 بازی خانگی در 4 هفته آینده وجود دارد و تاتنهام می تواند شرایط خود را حل کند، اما 2 بازی مقابل سیتی و چلسی کار را سخت می کند. فعلا می خواهند حداقل امتیاز سیتی را در خانه بگیرند تا از برزخ خارج شوند.

شهر منچستر؛ در فوریه

آخرین مبارزه
در 19 ژانویه 2023، یعنی دو هفته پیش، منچسترسیتی و تاتنهام در یک بازی تاخیری در لیگ برتر فصل جاری به مصاف هم رفتند و سیتیزن ها در آن بازی 4-2 پیروز شدند. محرز (2 بار)، آلوارز و هلند برای سیتی و کولوسوکی و امرسون برای اسپرز در این بازی گلزنی کردند.

آمار بازی
51) در 51 بازی لیگ برتر بین تاتنهام و منچسترسیتی، لندنی ها 27 برد و منچسترسیتی 17 برد داشته اند. 7 بازی بین این دو تیم مساوی بوده است.
7) در 7 تقابل اخیر تاتنهام و منچسترسیتی، لندنی ها 4 بازی را برده اند. منچسترسیتی تنها 2 برد و 1 تساوی دارد.
3) تاتنهام در 3 بازی قبلی خانگی خود در لیگ برتر مقابل سیتی پیروز شده است. آخرین برد آسمان آبی منچسترسیتی در خانه اسپرز به اکتبر 2018 برمی گردد، زمانی که تیم لندنی در ومبلی میزبان رقبا بود. در واقع، سیتی هرگز در ورزشگاه اختصاصی تاتنهام قهرمان لیگ برتر نشده است.
6) این هفتمین نبرد پپ گواردیولا و آنتونیو کونته خواهد بود. در 6 بازی قبلی هر کدام از این دو مربی 3 برد داشتند و هیچ دیداری به تساوی کشیده نشد. در فصل 17-2016، کونته اولین مربی بود که با چلسی موفق به کسب دبل شد.
0) تاتنهام در این فصل با هیچ رقیب خانگی امتیازی تقسیم نکرده است. شاگردان کونته در 10 بازی خانگی لیگ برتر 6 برد و 4 شکست داشته اند. اسپرز پس از جام جهانی هر دو بازی خانگی خود را باخت.
25) در حال حاضر ارلینگ هالند بیشتر از گلزنان فصل قبل یعنی سون و صلاح گل زده است. ستاره نروژی با 25 گل بهترین گلزن لیگ برتر است.
6) سیتی رقیب مورد علاقه هیونگ مین سون بوده است. ستاره کره ای موفق شد در 10 بازی مقابل سیتیزن ها 6 گل برای اسپرز به ثمر برساند.