تاج اعلام کرد: بازگشت استقلال و پرسپولیس به آسیا


سرویس خبر شماره: 1860199
28 دسامبر 1401 در 10:09 ب.ظ
785

0نقطه نظر

اگر تقلب کنیم فدراسیون سه سال تعلیق می شود

با اعلام رئیس فدراسیون فوتبال، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا محروم شدند.

تاج اعلام کرد: بازگشت استقلال و پرسپولیس به آسیا

تاج افزود: خبر خوب این است که امروز از محرومیت خارج شدیم و هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می توانند به لیگ قهرمانان آسیا برگردند. نامه این برنامه امروز برای ما ارسال شد. نامه اصلی برای آقای ماهاجا، مسئول صدور مجوز حرفه ای کنفدراسیون آسیا است. این نامه ابتدا باید خطاب به هیئت مدیره باشد و به طور کلی تایید شود. کمیته صدور مجوز حرفه ای آسیا مطمئناً این نامه را تأیید می کند زیرا ما به نگرانی ها رسیدگی کرده ایم.

سرپرست فدراسیون ادامه داد: البته صدور این مجوز شرایط و ضوابطی دارد. یکی از اهدافم در بازگشت به فوتبال رفع محرومیت و افتخارآفرینی برای فوتبال ایران بود. ما تیم اول آسیا هستیم و حیف است فدراسیون و باشگاه هایمان تعلیق شوند. زمانی که کمیته صدور مجوز حرفه ای و کمیته استیناف تعلیق شد، دیگران مجبور شدند وارد عمل شوند و باشگاه های ما را حسابرسی کنند. و این بر اعتبار فوتبال ایران تاثیر گذاشته بود. ما زحمت کشیدیم و موفق شدیم مجوز را بگیریم. در این نامه آمده است که کمیته صدور مجوز و استیناف حرفه ای فدراسیون مانند کره و ژاپن می تواند باشگاه ها را حسابرسی کند اما در صورت تقلب، فدراسیون فوتبال ایران به مدت سه سال محروم می شود. ما از همه چیز و همه مقوله ها محرومیم.



مجله اخبار فوتبال داخلی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، مهدی تاج با کوله باری از اخبار مهم در رادیو حاضر شد. یکی از موضوعات ضروری و البته خوشحال کننده ای که رئیس فدراسیون به آن اشاره کرد، رفع محرومیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود. وی در این خصوص گفت: امروز با تمام باشگاه های کشور در خصوص موضوع مجوز حرفه ای جلسه داشتیم. این موضوع جزو الزامات فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا است. صدا و سیما باید این گونه بحث ها را شروع کند تا بداند چرا و آیا به این موضوع رسیده ایم یا خیر. مجوز حرفه ای یکی از ریشه های اصلی عقب ماندگی ماست. اگر می خواهیم تیم ملی خوبی داشته باشیم باید باشگاه و لیگ سازنده داشته باشیم. متأسفانه به دلیل اشتباهاتی که پیش آمد مجوز لغو شد و ما را تحریم کردند.